Peugeot 307 SW – model 2005 2006-06-19
POLECAMY
Peugeot 307 - ceny samochodów, wyposażenie
Peugeot 307 - galeria zdjęć


Z tym modelem koncern PSA miał ambicję wbicia się w niszę między minvanami, a kombi. Ale efekt jest znacznie bliższy tym ostatnim.

Peugeot 307 SW (Station Wagon) miał stanowić "awangardowe połączenie vana i kombi". Zabieg miał być wymówką na pytanie, dlaczego Peugeot nie wprowadza do swojej oferty vana. Powód był znacznie bardziej prozaiczny – taki minivan jest u Citroena i aby nie robić konkurencji Xsarze Picasso 307 SW musiał być inny.

Tym, co na pierwszy rzut oka odróżnia Peugeota 307 SW od minivanów jest niżej poprowadzona linia dachu i dłuższy rozstaw osi. W sumie auto ma długość 4,42 m, czyli 22 cm więcej od zwykłej 307. Do tego obecnie już we wszystkich wersjach SW mamy panoramiczny szklany dach, który styka się z przednią szybą. Nie jest on otwierany, ale skutecznie poprawia wrażenie przestrzeni wewnątrz. Wsiadając po raz pierwszy do kabiny z takim dachem mamy poczucie jazdy kabrioletem.

Dzięki nowatorskiej koncepcji nadwozia – takiej pomiędzy minivanami, a autami kompaktowymi - mimo 5 lat produkcji „307” w każdej wersji nadwoziowej nadal prezentuje się nowocześnie. W 2005 roku przeprowadzono delikatny lifting, w ramach którego nowy wygląd uzyskał przód i wprowadzono nowe materiały wnętrza.

W odróżnieniu od minivanów pozycja za kierownicą Peugeota 307 SW jest bardziej pozioma i nie ma się wrażenia siedzenia „na koźle”. Przednie fotele są wysokie, kierownica dobrze leży w rękach, a deska rozdzielcza ma tradycyjnie poukładane, analogowe wskaźniki. Obwiedzione metalowymi obwódkami tarcze zegarów dodają nieco szyku i w sumie przedni panel pozostawia niezłe wrażenie.

Do "awangardowych" cech 307 w SW Peugeot zalicza konfigurację foteli w kabinie. Trochę przypomina ona układ znany z Zafiry, ale nie do końca. 307 SW ma pięć pojedynczych miejsc, jednak dwa kolejne tworzące trzeci rząd dostępne są jako opcja i nie mogą być chowane pod podłogą. No i miejsca w tym ostatnim rzędzie są bardzo ciasne, a więc przeznaczone raczej dla dzieci. Nawet Peugeot stwierdza, że 307 SW jest autem mieszczącym nie 7, a 5+2 osoby.

Przy okazji warto powiedzieć o bardzo praktycznej możliwości przesuwania foteli i regulacji pochylenia oparć środkowego rzędu. Teraz to niemal standard, ale jeszcze 5 lat temu nie wszystkie kompaktowe kombi mogły się tym pochwalić. Wszystkie pięć głównych miejsc ma trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a każdy z foteli można osobno złożyć lub w miarę łatwo wyjąć. Bagażnik w konfiguracji 5-miejscowej (i z przesuniętymi do przodu środkowymi miejscami) ma objętość 560 litrów, a maksymalna przestrzeń po złożeniu środkowych i wyjęciu tylnych siedzeń wynosi 1539 l. Jednak przy wykorzystaniu wszystkich 7 miejsc przestrzeń ta maleje do 137 litrów.

Peugeot 307 SW z roku modelowego 2005 jest oferowany tylko w dwóch opcjach wyposażenia. Tańsza o nazwie Trendy obejmuje m.in. klimatyzację obsługiwaną ręcznie, komputer pokładowy, odtwarzacz CD z 6 głośnikami, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, komplet poduszek (czołowe, boczne i kurtynowe), ABS oraz centralny zamek. W drugiej odmianie o nazwie Premium już dwustrefowa klimatyzacja jest sterowana elektronicznie, a np. koła są na aluminiowych felgach.

W 2006 roku w ofercie Peugeota 307 SW pozostawiono dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Benzynowe to 1.6 o mocy 110 KM i 2.0 o mocy 143 KM. Turbodiesle to 1.6 HDi o mocy 90 KM oraz 2.0 HDI o mocy 136 KM. Wszystkie jednostki są połączone z 5-biegowymi manualnymi skrzyniami, a jedynie benzynowy 2.0 może współpracować z automatem.

Również zachowanie na drodze Peugeota 307 SW nie kojarzy się z vanem. Zawieszenie zestrojono dość sztywno i auto bardzo sprawnie pokonuje zakręty. Po co więc w ogóle mówić o konkurowaniu z minivanami, skoro auto to tak naprawdę jest najzwyklejszym w świecie kombi? Ano dlatego, że wtedy mało kto by zwrócił na niego uwagę. Dziś minivany są bardzo w modzie i dużo się o nich mówi, jednak 307 SW mimo że jest kombi wcale nie stoi na przegranej pozycji. I kto poszukując idealnego auta rodzinnego nie sprawdzi jego możliwości może popełnić spory błąd.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe