Honda City 2006-07-04
POLECAMY
Honda City - ceny samochodów, wyposażenie
Honda City - galeria zdjęć


Teraz i Honda ma w swojej ofercie sedana klasy B. Model City to po prostu Jazz z kufrem. Aly czy tylko?

Mają trzybryłowe nadwozia, ale trudno je nazwać limuzynami, bo rozmiary wnętrza są typowe dla aut miejskich. Jednak dzięki dużemu kufrowi sedany klasy B mogą pełnić rolę jedynego samochodu w rodzinie, bo pomieszczą urlopowe bagaże. Najważniejszym atutem takich pojazdów jest jednak cena, która sprawia, że są osiągalne dla większej grupy odbiorców. A jeśli do tego auto ma nowoczesną konstrukcję i sprzedawane jest pod renomowaną marką można mu wróżyć niemal pewny sukces.

Prawdopodobnie taki tok rozumowania miał miejsce przy podejmowaniu decyzji o zaprojektowaniu sedana z wykorzystaniem konstrukcji Hondy Jazz. Powstał ciekawy samochód, któremu nadano nazwę City. W Polsce jest on kolejnym rywalem dla Renault Thalii i Dacii Logan, ale już na pierwszy rzut oka nie dotyczy to ceny. Honda nie sprzedaje się tanio i niestety, dotyczy to również City.

Honda City ma nadwozie o długości prawie 4,40 m. W porównaniu z Jazzem ma gorsze proporcje, jednak zainteresowani tym autem z pewnością wybaczą ten mankament. City jest dość wysokie, a tym samym pozycja za kierownicą jest bardziej pionowa. Niezbyt pasuje to do sportowego wizerunku Hondy i po zajęciu miejsca w kabinie wrażenie to jeszcze bardziej się potęguje. Faktem jest, że dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu wnętrze wydaje się obszerniejsze niż jest w rzeczywistości.

O ile kierowca może mieć zastrzeżenia do swojego miejsca, to pasażerowie na tylnej kanapie nie powinni narzekać na ciasnotę – oczywiście pod warunkiem, że nie będą podróżowali we trójkę. Ilość miejsca na nogi z tyłu jest uzależniona od wzrostu kierowcy i pasażera siedzącego obok niego z przodu, ale nawet gdy siedzą tam wysokie osoby, kolana nie wbijają się w tył oparć przednich foteli..

Ogólnie wystrój kabiny Hondy City sprawia bardzo „plastikowe” wrażenie, choć trzeba przyznać, że środkowa konsola i deska rozdzielcza mają atrakcyjny wygląd. Drobiazgi można wsadzić do dwóch schowków przed pasażerem z przodu, na półkę pod kierownicą albo w kieszeniach w drzwiach. Oprócz tego jest niewielka skrytka w konsoli środkowej oraz miejsca na kubki z napojami.

Najważniejszy w tym aucie jest jednak bagażnik. Ma on 500 litrów objętości i równą podłogę. Praktyczność ograniczają jednak nieregularne ściany skrywające elementy zawieszenia. Istotne jednak jest to, że można składać (asymetrycznie dzielone) oparcie tylnej kanapy i nawet tą Hondą da się przewieźć dłuższe przedmioty.

Honda City jest oferowana w trzech opcjach wyposażenia. Podstawowa S ma w standardzie m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby przednie. Bogatsze odmiany Comfort i Sport mają jeszcze np. klimatyzację i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.

Na polskim rynku City jest oferowany tylko w jednej wersji silnikowej. Napędza go benzynowa jednostka 1.4 o mocy 83 KM. Silnik ten, choć o niebyt wysokiej mocy, jest najbardziej sportowym elementem tej Hondy. Chętnie wkręca się na wysokie obroty i ma rasowy dźwięk. Niezła jest również skrzynia biegów, w której biegi zmienia się lekko i precyzyjnie, choć nie tak doskonale jak np. w Civiku.

Zawieszenie Hondy City ustawione jest pod kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Ale co z tego, skoro wysokie nadwozie i mało sportowa pozycja za kierownicą wcale nie prowokują do takiego stylu. Na szczęście układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a dzięki doklejonemu bagażnikowi auto jest znacznie mniej podsterowne niż Jazz.

W sumie patrząc na dość bogate wyposażenie standardowe Honda City okazuje się atrakcyjną propozycją wśród sedanów segmentu B. Słaby silnik ma jednak sportowe brzmienie i zużywa niewiele paliwa – średnie spalanie to 7,2 litra benzyny na 100 km. A więc jest to propozycja nie tylko dla fanów Hondy, ale przede wszystkim dla osób o ekonomicznym podejściu.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe