Alfa Romeo Brera 2006-06-24
POLECAMY
Alfa Romeo Brera - ceny samochodów, wyposażenie
Alfa Romeo Brera - galeria zdjęć


Alfa Romeo jest kojarzona ze sportowymi samochodami. I nic dziwnego, że obok modelu GT zdecydowano się na produkcję mniejszej Brery.

Brera od początku miała być następcą modelu GTV. Aby obniżyć koszty przerobiono jednak początkowy prototyp tak, aby wykorzystać jak najwięcej podzespołów modeli 156/159 i GT. Tego pokrewieństwa nie daje się odczuć i właściwie nie ma powodu, by zawracać sobie nim głowę. Alfa Romeo Brera to najbardziej sportowe auto w obecnej ofercie tej marki.

Projekt karoserii tradycyjnie już powierzono Giorgetto Giugiaro z firmy Italdesign, choć oczywiście współpracowali z nim projektanci z Centro Stile Alfa Romeo z Arese. Brera jest autem 4 miejscowym, jednak dwa tylne miejsca są raczej przeznaczone tylko dla dzieci. Nowy model ma charakterystyczny już dla Alfy przód, a uwagę zwracają potrójne przednie reflektory.

W porównaniu z nieco dłuższą AlfĄ GT Brera ma znacznie ciekawiej nakreślony tył. Tylna szyba ma dolną krawędź w kształcie litery V, w której ramiona wkomponowano klosze świateł zespolonych. Całość zarówno z przodu, jak i z tyłu wygląda bardzo agresywnie, co z pewnością spodoba się fanom tej marki.

Już po otwarciu drzwi Brera sprawia bardzo dobre wrażenie. Drzwi – jak w kabrioletach – mają szyby bez ram. Kubełkowe fotele i kokpit skierowany w stronę kierowcy zapraszają do zajęcia miejsca. Stylistyka deski rozdzielczej jest typowa dla Alfy - okrągłe kratki nawiewu, oddzielone od siebie analogowe wskaźniki i agresywne czerwone podświetlenie mogą się podobać. Jakość również jest bez zarzutu.

Przygotowano dwa poziomy wyposażenia - podstawowy Medio oraz Sky View (z przeszklonym dachem), które mogą być kombinowane z czterema rodzajami wykończenia wnętrza. Na liście opcji są m.in. 17-calowe alufelgi, komputer pokładowy, czujnik parkowania, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, pokryta skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, a także odtwarzacz CD z sześcioma głośnikami.

Brera w ma wyposażeniu standardowym układ VDC, czyli nazwany tak przez Alfę Romeo ESP, który pomaga zapobiegać poślizgom. Z VDC współpracują kolejne systemy - MSR i ASR pomagające utrzymać moment obrotowy silnika i zapobiegające zerwaniu przyczepności kół przy gwałtownej zmianie biegów i przyspieszaniu.

Wśród elementów wyznaczających poziom bezpieczeństwa biernego można wyróżnić 7 poduszek powietrznych w standardzie (tą siódmą jest chroniąca kolana kierowcy). Dodatkowo za dopłatą można założyć poduszkę kolanową także dla pasażera z przodu. Bagażnik mieści 300 litrów objętości, a tylna kanapa jest dzielona i składana asymetrycznie.

W ofercie przewidziano trzy silniki. Dwa benzynowe: 2.2 JTS z bezpośrednim wtryskiem, z układem zmiennej pracy zaworów i o mocy 185 KM oraz 3.2 V6 o mocy 260 KM. Ta ostatnia jednostka zapewnia Brerze całkiem niezłe osiągi - przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. Trzecim silnikiem Brery jest 5-cylindrowy turbodiesel JTD Multijet o mocy 200 KM, który już teraz przystosowano do kryteriów normy Euro 5.

W topowym modelu V6 zastosowano 6-biegowĄ skrzynię biegów i układ napędu wszystkich kół Q4, który w normalnych warunkach na tylną oś przekazuje 57% momentu obrotowego.

Można się spodziewać, że Brera w najbliższych latach będzie dla Alfy Romeo swoistą definicją stylu. Ale powinna być też doceniona przez rynek. Choć ma osiągi gorsze od np. Porsche Caymana, czy 911, to z pewnością będzie mogła rywalizować choćby z Audi TT. Tym bardziej od momentu, gdy oba auta pojawią się w wersjach kabriolet.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe