Chevrolet Aveo sedan 2006-07-31
POLECAMY
Chevrolet Aveo - ceny samochodów, wyposażenie
Chevrolet Aveo - galeria zdjęć


Tylko ta wersja nadwoziowa została poddana restylingowi. Widać GM uznało, że musi się wyróżniać od hatchbacków.

Nowe Aveo w wersji sedan jest kolejnym przedstawicielem aut stworzonych z myślą o tzw. rynkach wschodzących. Tam, gdzie małe i tanie auta muszą pełnić rolę jedynego pojazdu w rodzinie sedany segmentu B cieszą się sporym powiedzeniem. Tak jest również w Polsce, ale w ostatnich latach ta grupa aut stała się miejscem zażartej konkurencji.

Aveo sedan na tle rywali lokuje się między najtańszą Dacią Logan i dość drogą Hondą City. Z zewnątrz koreański Chevrolet wyróżnia się harmonijną linią, a duży bagażnik nie sprawia wrażenia doklejonego na siłę. Z przodu – inaczej niż w hatchbackach – wstawiono obwiedzioną chromem atrapę chłodnicy, która dodaje całości sporo powagi.

Przy rozstawie osi 2,83 m długość Aveo w wersji sedan wynosi 4,31 metra. Kabina nie jest więc specjalnie ograniczona nadkolami i w środku panuje wrażenie sporej przestrzeni. Nie można narzekać na ilość miejsca na boki, ani na przednich, ani na tylnych fotelach. Sporo miejsca jest w okolicach głowy, ale kierowca i osoba obok niego mogą narzekać na małą ilość miejsca na nogi i wymuszoną tym bardziej pionową pozycję siedzącą. Tapicerka jest typowa dla aut koreańskich – szara i w dotyku przypominająca plusz.

Największym atutem Aveo sedana jest bagażnik mieszczący 400 litrów. Fakt, konkurencja oferuje większe, ale i tu nie można narzekać, bo kufer jest ustawny i łatwo dostępny. Widać, że zaprojektowano go tak, by nie ograniczał przestrzeni w kabinie. Docenić trzeba również duże drzwi, które ułatwiają wsiadanie i składane asymetryczne oparcia tylnej kanapy.

Kokpit Aveo sedana zaprojektowano zupełnie od nowa. Wskaźniki są czytelne, ale większą jego zaletą jest spora ilość schowków na drobiazgi. Jakość tworzyw dobrze współgra ze sobą i kabina jest utrzymana w jednolitej jasnoszarej tonacji. W wyposażeniu zależnie od wersji jest nawet elektronicznie regulowana klimatyzacja, czy komputer pokładowy.

Od strony konstrukcyjnej Aveo sedan pozostaje starym Kalosem. Jednak pewnym zaskoczenie może być twardo zestrojone zawieszenie – specjalnie pod europejskie gusta. Pod maską Aveo sedan przewidziano tylko silniki benzynowe. Podstawowa jednostka 1.2 rozwija moc 72 KM, a mocniejszy silnik 1.4 ma 94 KM. Obydwie jednostki charakteryzują się podobna kulturą pracy – są ciche i nie wywołują dokuczliwych wibracji. Standardem jest 5-biegowa, manualna skrzynia, a mocniejszy silnik może być połączony z 4-stopniowym automatem. Średnie spalanie Aveo producent określa na 6,4 lub 6,7 l/100 km (albo 7,0 l/100 km dla wersji z automatem). Dla amatorów bardziej oszczędnej jazdy przewidziano wersje z fabryczną instalacją LPG.

Najtańsza specyfikacja Direct obejmuje tylko jedną poduszkę powietrzną, dojazdowe koło zapasowe, przyciemniane szyby, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, regulowaną w pionie kolumnę kierownicy, elektrycznie otwierane szyby w przednich drzwiach, centralny zamek i radio CD z funkcją odtwarzania mp3. Bogatsze odmiany noszą nazwy Plus, Star, Elite i Premium.

W sumie Aveo sedan może bardzo pozytywnie zaskoczyć wszystkich, którzy mieli do czynienia ze starszymi Daewoo, czy wcześniejszą wersją Aveo. A przy cenie niespełna 36 tysięcy złotych może się okazać bardzo udanym wyborem.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe