Toyota Avensis 2006 2006-08-07
Wystarczą jedynie dyskretne zmiany, by jeszcze bardziej nakręcić sprzedaż i tak bardzo chętnie kupowanego auta.

W Europie, również i w Polsce, Toyota Avensis zdobyła sobie już mocną pozycję. W 2005 roku z brytyjskiej fabryki w Burnaston wyjechało 160 tysięcy egzemplarzy tego modelu. I popyt wciąż rośnie, więc obok przeprowadzonego teraz liftingu ważniejsze dla koncernu stało się znaczne powiększenie zdolności produkcyjnych, w co zainwestowano grube miliony euro.

Toyota Avensis rocznik modelowy 2007 została po raz pierwszy oficjalnie pokazana w czasie salonu samochodowego w Madrycie latem 2006 roku. Samochód otrzymał nowy, bardziej sportowy przód. Przeprojektowano atrapę chłodnicy dodając chromowane obramowania, jak również wstawiono nowe reflektory i dolną część zderzaka. Nos auta bardziej przypomina VW Passata - jest bardziej wysunięty, a logo marki osadzono w bardziej uwydatniony sposób. Nowością są też kierunkowskazy w obudowach lusterek bocznych i inne klosze lamp tylnych.

Powiew świeżości jest także odczuwalny w kabinie. Materiały wykończeniowe cieszą oko i dotyk swoją wysoką jakością, a obok znanej już jednotonowej kolorystyki obecnie oferowany jest jeszcze wystrój dwubarwny. W panelu deski rozdzielczej i środkowej konsoli wstawiono nowe drewnopodobne i metalowe imitacje w stylu znanym wcześniej z Corolli Verso. Same wskaźniki są bardzo czytelne, choć niektórzy mogą się przyczepić np. do braku chromowanych obwódek. Projektanci Avensisa postawili jednak na bardziej dyskretną elegancję.

Wymiary wnętrza pozostały bez zmian, więc Avensis nadal oferuje dość dużo miejsca w kabinie. Przednie fotele mają raczej komfortowy profil, który troszczy się o plecy kierowcy, ale za to niezbyt prowokuje do dynamicznej jazdy. Mimo to amatorom sportowych akcentów spodoba się obszyta skórą, mniejsza niż dotychczas kierownica i dobrze leżąca w dłoni dźwignia skrzyni biegów. Bez zmian - bo i wcale nie było takiej potrzeby - zostały pojemności bagażnika. Sedan i kombi mieszczą 520 litrów, a liftback - 510.

Toyota Avensis była jednym z pierwszych aut, które uzyskały maksymalne noty w testach bezpieczeństwa EuroNCAP. Nowa wersja ma 9 poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy. Do tego dochodzi najnowszej generacji ABS wraz z systemami EBD (rozdziału siły hamowania). Wszystkie te systemy są w wyposażeniu standardowym - z wyjątkiem najtańszej specyfikacji z silnikiem 1.6.

Avensis jest oferowany sześciu opcjach wyposażenia. Podstawowa nosi nazwę Terra i obejmuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy, centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, a także radio CD i mp3 ze sterowaniem w kierownicy. Druga wersja o nazwie Luna ma dodatkowo układy BA (asystenta hamowania), VSC (kontroli stabilności jazdy) i TRC (kontroli trakcji).

Znacznie bogatsze i droższe są kolejne wersje o nazwach Sol i Sol Plus. Tu znaleźć można takie elementy jak czujniki deszczu i zmierzchu, elektrycznie sterowane szyby tylne, zmieniarkę na 6 płyt CD, czy elektronicznie sterowaną klimatyzację. W topowych odmianach Prestige i X są np. skórzane siedzenia i elektrycznie regulowane fotele.

Do gamy oferowanych wcześniej silników doszedł 2-litrowy turbodiesel z rodziny Clean Power D-4D o mocy 126 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. W sumie więc Avensis dostępny jest z trzema silnikami wysokoprężnymi - oprócz wspomnianego wcześniej, jeszcze z dwoma jednostkami 2.2 D-4D o mocach 150 i 177 KM.

Jednostki benzynowe Avensisa to silniki VVT-i (ze układami zmiennych faz rozrządu): 1.6 o mocy 110 KM, 1.8 o mocy 129 KM, 2.0 o mocy 147 KM oraz 163-konny o pojemności 2.4 litra. Wszystkie modele z silnikami diesla mają 6-biegowe manualne skrzynie biegów, natomiast wersje benzynowe mają w standardzie skrzynie 5-biegowe lub za dopłatą 4- albo 5-stopniowy automat.

Przy okazji liftingu dopracowano zawieszenie Avensisa, które wcześniej krytykowano jako nieco zbyt miękkie. Teraz zostało ono utwardzone, a układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni.

Patrząc teraz na Avensisa można spodziewać się, że jeszcze przez co najmniej kilka lat auto to pozostanie w czołówce statystyk sprzedaży w swojej klasie. I to nie tylko za sprawą opinii samochodu bezusterkowego, bo tu europejska konkurencja szybko goni japońskie marki. Ale Avensis nie musi się już bać rywalizacji w tej stawce, bo jest wyjątkowo szczegółowo dopracowanym i dobrze zaprojektowanym autem.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe