Peugeot 207 2006-08-22
Czy, podobnie jak poprzednik, właśnie to auto stanie się bestsellerem Europy?

Producenci i importerzy w tym i w ubiegłym roku postawili na segment B. Po Clio III, Grande Punto i Yarisie kolejnymi premierami w tym segmencie są Peugeot 207 i już zapowiedziany nowy Opel Corsa. Walka robi się więc zacięta. Tylko czy rywale mają wystarczająco wiele atutów, żeby wykazać zdecydowaną przewagę?

Choć Peugeot 207 jest następcą bardzo udanego 206, to ten ostatni jeszcze przez jakiś czas będzie produkowany. Oczywiście dużo większym zainteresowaniem będzie się cieszył Peugeot 207, w którym umiejętnie wykorzystano największe zalety modelu 206.

Z pewnością atutem "dwieściesiódemki" będzie stylistyka. Nawiązuje ona do starszego modelu, ale raczej do opartego na nim bolidu WRC. Peugeot 207 ma agresywniej ukształtowany przedni zderzak z ogromnym wlotem powietrza, co już stało się typowym elementem dla modeli tej marki. Podobać się mogą również przednie reflektory zachodzące daleko na boki.

Drugim dużym plusem nowego Peugeota jest kabina. Nadwozie ma identyczną długość, jak jeden z największych rywali - Fiat Grande Punto. 4,03 m wystarczy, aby nawet w wersji 3-drzwiowej z tyłu siedziało się wygodnie, choć oczywistym jest fakt, że do limuzyny dużo brakuje. Do tego mimo szerokich drzwi zajmowanie tam miejsc jest bardzo trudne dla bardziej rosłych osób i dlatego, jeśli przewidujemy częste przewożenie pasażerów z tyłu, lepiej pomyśleć o wersji 5-drzwiowej.

Nie należy się jednak oszukiwać - w Peugeocie 207 najlepiej będą się czuły osoby siedzące z przodu. Przednie fotele są wygodnie, a wokół nich jest sporo miejsca. Wrażenie dużej przestrzeni potęgują wysunięte daleko do przodu przednie słupki i płasko poprowadzona szyba. Trochę to jak w minivanie - nie zyskuje się miejsca do praktycznego wykorzystania, ale wrażenie pozostaje.

Bagażnik ma objętość 270 litrów, czyli średnią dla tej klasy aut. Można oczywiście składać asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy, ale po położeniu jej części nie da się uzyskać równej powierzchni bagażnika.

Bardzo pozytywną ocenę należy wystawić wystrojowi wnętrza nowego Peugeota 207. To najgroźniejsza jego broń w konkurencji z rywalami. O ile stary 206 miał przedni panel i deskę rozdzielczą z twardego plastiku, to tu materiały są o wiele bardziej wyszukane. Powierzchnie tworzyw pokryte są miękką warstwą, która przy odrobinie wyobraźni może kojarzyć się ze skórą. Wskaźniki mogą mieć chromowane obwódki, a tarcze biały kolor. Zachowano klasyczny układ wskaźników i wszystkie instrumenty są tam, gdzie się ich spodziewamy. Kto oczekuje niespodzianek, niech zainteresuje się Citroenem.

Wśród ostatnio wprowadzonych nowych modeli w segmencie B Peugeot 207 jest jedną z droższych propozycji. Cena najtańszej wersji jest wyższa od bazowych wersji Fiata Grande Punto, czy Toyoty Yaris. Mimo to nie należy się spodziewać braku zainteresowania nowym Peugeotem. Nowa "207" jest droższa od najgroźniejszych rywali, ale też i podstawowa odmiana nie jest typowym "golasem".

Peugeot oferuje 4 podstawowe wersje wyposażeniowe. Bazowa odmiana nosi nazwę Presence i ma już w standardzie 4 poduszki powietrzne, ABS i elektryczne sterowane szyby. Druga wersja to Trendy wyposażona dodatkowo w kurtyny powietrzne, elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka oraz radioodtwarzacz. Następna odmiana o nazwie Sporty ma m.in. klimatyzację manualną, aluminiowe felgi i światła przeciwmgielne. Najdroższa wersja Intense (oferowana tylko z silnikiem 1.6 HDI 110 KM) jest wyposażona w ESP, czujnik deszczu i zmierzchu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i składane lusterka boczne, 16" felgi aluminiowe, czujnik ciśnienia w oponach, dach panoramiczny, klimatyzację automatyczną, radio z MP3 i - to nowość - światła kierunkowe.

Podstawowym silnikiem nowej 207-ki jest benzynowy 1.4 o mocy 75 KM. Oferowane są jeszcze dwie jednostki benzynowe - 1.4 16V o mocy 90 KM i 1.6 16V o mocy 110 KM. Uzupełnienie stanowią 3 silniki wysokoprężne: 1.4 HDI o mocy 70 KM i dwa warianty 1.6 HDI o mocach 90 lub 110 KM.

Następca bardzo udanej "206" jest już wytwarzany w zakładach Poissy w okolicy Paryża, a z początkiem kwietnia 2006 roku uruchomiono produkcję w Hiszpanii. Co ciekawe, nowy model zjeżdża również z taśm słowackiej fabryki koncernu PSA i Toyoty.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe