Opel Corsa D 2006-12-11
Czwarta generacja małego Opla trafiła do salonów we wrześniu 2006 roku.

W porównaniu z poprzednikiem, czyli według nazewnictwa Opla Corsy C, kolejna generacja oznaczona literką D nieco urosła zbliżając się wymiarami do swoich najgroźniejszych rywali. Długość nadwozia 3,99 m pozwoli na utrzymanie się w rywalizacji z Peugeotem 207, Fiatem Grande Punto, Renault Clio i Toyotą Yaris.

General Motors przewidziało tylko dwie odmiany nadwoziowe, czyli 5- i 3-drzwiową, które jednak różnią się charakterem znacznie bardziej niż dotąd. O wyglądzie decydują tylne części nadwozia. W przypadku odmiany 5-drzwiowej ma ona wyżej poprowadzony dach i bardziej pionową tylną klapę. To upodabnia Corsę do Astry trzeciej generacji. 5-drzwiowa Corsa ma więcej cech auta rodzinnego i jest bardziej uniwersalna, choć wcale niekoniecznie brzydsza od bardziej sportowo wyglądającej sylwetki wersji 3-drzwiowej. A u tej ostatniej ciekawy kształt tyłu zupełnie różni się od tego, co dotychczas kojarzyliśmy z Corsą.

Długi rozstaw osi nowej Corsy mierzący 2,51 m jest zauważalny w kabinie, ale trudno mówić tu o specjalnie dużej przestrzeni, bo już Corsa C wyróżniała się pod względem ilości miejsca w kabinie. Nowa Corsa na pewno nie wydaje się ciaśniejsza, ale dzięki zauważalne lepszemu wykończeniu można odnieść wrażenie, że jest dużo droższa od poprzedniczki.

Przewidziano kilka rodzajów kolorystyki z elementami lakierowanymi na czerwono, niebiesko lub w kolorze fortepianowej czerni. Poza tym w kolejnej generacji Corsy zastosowano więcej technicznych udogodnień. W wyposażeniu dodatkowym są m.in. panoramiczny dach, elektrycznie podgrzewana kierownica i reflektory doświetlające zakręty. Obok multimediów i nawigacji przewidziano system głośnomówiący oparty na Bluetooth, a nawet opony pozwalające po przebiciu na dojazd do wulkanizatora.

Inną ciekawostką z listy ekstra opcji dla 5-drzwiowej Corsy jest zintegrowany w tylnym zderzaku i wysuwany spod podłogi bagażnika stojak na rowery. Gdy zabraknie miejsca w bagażniku, to system ten - nazwany FlexFix - nadaje się również do przewożenia innych niezbyt ciężkich przedmiotów. Rozwiązanie to jest pochodną bagażnika rowerowego znanego ze studium Trixx, które Opel pokazał w 2004 roku.

Kolejną nowinką Corsy D jest podwójna podłoga bagażnika ułatwiająca utrzymanie porządku w "kufrze". Dual Floor daje możliwość ustawienia specjalnej płyty przedzielającej bagażnik w poziomie na jednej z dwóch wysokości. Dodatkowo płyta ta jest łamana i pozwala jeszcze na pionowe przedzielenie bagażnika. W normalnej konfiguracji bagażnik ma objętość 285 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1100 litrów. Najważniejsze, że w odróżnieniu od poprzednika po złożeniu tylnej kanapy do wykorzystania będzie płaska powierzchnia.

Zawieszenie Corsy D w odróżnieniu od poprzedniczki zostało opracowane od początku. W standardzie jest oferowany ABS z funkcją kontroli hamowania w zakrętach, a za dopłatą można zamówić ESP, sportowe progresywne wspomaganie kierownicy i obniżone zawieszenie plus 17-calowe felgi. W salonach Corsa oferowana jest w 4 podstawowych specyfikacjach. Podstawowa Essentia obejmuje m.in. elektrycznie regulowane lusterka, wspomaganie kierownicy i dwie poduszki czołowe powietrzne (poduszka pasażera może być wyłączana). Pośrednią i nieco lepiej wyposażoną odmianą jest Enjoy, a najdroższe opcje to Sport i Cosmo, które różnią się nieco charakterem.

Dla Corsy dobrano gamę 5 silników. Benzynowe jednostki z rodziny Twinoport to 3-cylindrowy 1.0 o mocy 60 KM oraz 4-cylindrowe 1.2 o mocy 80 KM i 1.4 o mocy 90 KM. 3 pozostałe silniki to turbodiesle - 1.3 CDTI w dwóch wersjach o mocach 70 lub 90 KM oraz najmocniejszy w gamie Corsy 1.7 CDTI o mocy 125 KM. Zależnie od wersji napęd przenoszony jest za pośrednictwem manualnych 5- lub 6-biegowych skrzyń albo półautomatycznej skrzyni Easytronic.

W sumie Opel Corsa czwartej generacji jest autem, z którym konkurencja musi się poważnie liczyć. Jednak czas pokaże, czy wystarczy mu atutów, aby wygrać z liderami w rodzaju Skody Fabii, czy Toyoty Yaris. Pod względem cenowym oferty w tym segmencie są bardzo zbliżone.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe