Audi A6 2007-01-22
Za naszą zachodnią granicą Audi A6 należy do najchętniej kupowanych aut. Na naszym rynku to wciąż bardzo prestiżowy samochód.

Sylwetka Audi A6 łączy w sobie klasyczny styl z bardzo wyszukaną elegancją. Nie ma tu żadnych udziwnień, czy jakichkolwiek spektakularnych elementów. Może tylko atrapa chłodniczy z przodu, ale i ona stanowi nawiązanie do historii - do lat świetności Auto Uniona, z którego wywodzi się marka Audi. Bryła nadwozia A6 jest z pewnością o wiele mniej dyskusyjna od rywali w rodzaju BMW serii 5, a zarazem o wiele bardziej dojrzała od japońskiej konkurencji.

W środku Audi A6 można poczuć prawdziwy powiew luksusu. Skórzana tapicerka to często wybierany element wyposażenia. Kolorystyka, czy to ciemnoszara, czy żółto-beżowa jest umiejętnie dopasowana do reszty wykończenia wnętrza. Kierowca ma dużo miejsca, podobnie jak pasażerowie siedzący z tyłu. Przednie fotele są sterowane elektrycznie i mają pamięć dwóch ustawień. Tablica wskaźników jest klasyczna i bardzo czytelna. Czerwone podświetlenie nie wszystkim odpowiada, ale można się do niego przyzwyczaić.

Faktem jest, że kokpit nie jest zbytnio przeładowany przyciskami. Radio i nagłośnienie ustawia się pokrętłem MMI (Multi Media Interface) na środkowym tunelu. Ciekawostką jest elektrycznie otwierany schowek po stronie pasażera. Z kolei środkowy panel zdominowany jest przez wyświetlacz radia, pod którym zgrupowano przełączniki i ekraniki automatycznej klimatyzacji.

Audi A6 to duża limuzyna i jako taka jest całkiem pakowna. Bagażnik mieści aż 546 litrów bagażu, ale w załadunku trochę przeszkadza wąski otwór powstały po otwarciu pokrywy. Ale tego, kto zamierza tym autem wozić lodówkę albo pralkę, na pewno bardziej zainteresuje wersja Avant. Jeśli chodzi o trakcję, to Audi A6 jest napędzane na przednie koła, a wszystkie odmiany z silnikami 6-cylindrowymi mogą mieć układ quattro, czyli stały napęd na 4 koła.

Gama silników Audi A6 jest dość szeroka. Wśród silników benzynowych najsłabszym jest 2-litrowe 4-cylindrowe turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 170 KM. Drugim silnikiem jest wolnossąca 6-cylindrowa jednostka 2.4 o mocy 177 KM. Bardzo interesujący jest motor 3.2 V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który rozwija moc 255 KM. Topową jednostką w A6 jest benzynowy 4.2 V8 FSI o mocy 350 KM.

W ofercie Audi od lat najważniejszą rolę grają silniki wysokoprężne. Tu bazową jednostką jest 16-zaworowy 2.0 TDI o mocy 140 KM. Drugi - to już w układzie V6 - silnik 2.7 TDI o mocy 180 KM. Najmocniejszy diesel w A6 to 6-cylindrowy 3.0 TDI o mocy 233 KM. I w odróżnieniu od tradycyjnych dla koncernu VW pompowtryskiwaczy ten ostatni silnik ma już układ wtrysku common-rail ze sterowanymi elektronicznie wtryskami piezo.

W ofercie Audi nie ma wyszczególnionych zastawień wyposażenia. Praktycznie wszystkie elementy i kolorystykę wybiera się według uznania. Do standardu jednak należą takie rzeczy jak automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, czujnik włączający światła mijania, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach. Lista wyposażenia dodatkowego i różne zestawienia wykończenia są naprawdę imponujące i pozwalają na dość dokładne dopasowanie auta do swojej indywidualnej wizji.

Wśród elementów dostępnych za dopłatą warto wymienić np. automatyczną skrzynię biegów Tiptronic. Ma ona 5 przełożeń, które można zmieniać również ruchami dźwigni albo łopatkami przy kierownicy. Dla szczególnie aktywnych kierowców jest jeszcze tryb sportowy, w którym zmiana przełożeń odbywa się nieco gwałtowniej, a silnik rozkręca się do wyższych obrotów.

Audi A6, jak przystało na auto z kraju, w którym jeździ się głównie po autostradach, ma dość twardo zestrojone zawieszenie. Sprzyja to szybkiej jeździe po równej nawierzchni, ale w Polsce często dają o sobie znać dziurawe drogi. Aby dać nabywcom pewniejsze poczucie Audi wprowadziło opcjonalne wzmocnienie zawieszenia. W tak doposażonym aucie skomplikowane wielowahaczowe zawieszenie nie padnie zbyt szybko.

Audi A6 to bardzo dojrzała limuzyna klas średniej. Plusem jest bogate wyposażenie i świetne walory trakcyjne (zwłaszcza w wersji quattro). Minusem może być dość wysoka cena, ale Audi od dawna zaliczane jest już do marek premium i nie powinno to nikogo dziwić.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe