Renault Kangoo 2007 2007-02-06
Na rynku kombivanów Kangoo pozostaje w cieniu rywali spod marek Citroena i Peugeota, jednak dla Renault jest wciąż jednym z najważniejszych aut w ofercie.

Francuskie kombivany rzadzą. Renault Kangoo jest trzecim w kolejności - najpopularniejszym w Europie autem z tej grupy. Podobnie jak liderzy - czyli Citroen Berlingo i Peugeot Patner - wcale się nie starzeje. Mimo niemal 10 lat obecności na rynku wciąż może być doceniany za te same walory praktyczne, co na początku produkcji.

Ostatni facelifting Kangoo miał miejsce w 2004 roku. Auto odświeżono z zewnątrz, a w kabinie usunięto elementy mocowane za pomocą plastikowych nitów od zewnątrz. W efekcie deska rozdzielcza Kangoo upodobniła się do Clio, a i z zewnątrz zauważalne są nieco ostrzejsze linie reflektorów i nieco obniżony przód z nowymi zderzakami lakierowanymi w kolorze nadwozia.

Początkowo Kangoo było bardzo siermiężne. Obecnie w znacznie mniejszym stopniu można mu zarzucać podobieństwo do dostawczaka, niemniej np. do Megane wciąż sporo mu brakuje. Trzeba jednak docenić fakt, że auto zostało lepiej wyciszone, ma teraz ładniejszą deskę rozdzielczą, a także wygodniejsze i mocniejsze siedzenia. Oprócz tego w odmłodzonym Kangoo znaleźć można elementy wyposażenia dotąd niespotykane wcześniej w kombivanach tj. np. system nawigacji Carminat.

Dzięki szeregu kosmetycznych zmian kabina stała się bardziej przytulna dla pasażerów i od biedy może być nawet porównywana z vanami. A to głównie za sprawą nowego zamykanego schowka w przednim panelu, konsoli z podstawkami na napoje, wyjmowanej popielniczce i kilku dodatkowym półeczkom. Fotele zapewniają wyraźnie lepsze trzymanie boczne. Atutem Kangoo jest tylna kanapa, która wygodnie mieście trzy dorosłe osoby, a z tyłu oparć przednich foteli umieszczono praktyczne stoliki.

Po raz pierwszy, choć wyłącznie za dopłatą, dostępny jest pakiet wyposażenia obejmujący skórzaną tapicerkę, takież obicia kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Renault dodało jeszcze do tego modelu kilka elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne. Należą do nich kolumna kierownicza, która w momencie kolizji przesuwa się w kierunku silnika, a także jako opcja boczne poduszki z przodu.

Podobnie jak starsza wersja, także nowe Kangoo w najtańszej wersji seryjnie wyposażone jest w dwa czołowe airbagi. Ponadto auto ma regulowany punkt kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, napinacze i ograniczniki napięcia, a na tylnej kanapie - rozkładanej asymetrycznie - na wszystkich miejscach znajdują się 3-puntowe pasy z napinaczami. Na środkowym miejscu z tyłu zamontowano jeszcze zaczepy isofix dla fotelików dziecięcych.

Aby lepiej zabezpieczyć podróżujące z tyłu dzieci tylne odsuwane drzwi ryglują się automatycznie podczas jazdy. A w części ładunkowej furgonetki na ścianach bocznych pojawiły się praktyczne i podnoszące poziom bezpieczeństwa szyny mocujące z przesuwanymi zaczepami.

Od strony technicznej w Kangoo nie było potrzeba cokolwiek zmieniać. Do podstawowej opcji doszedł tylko ABS z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła (EBV). Poza tym większy nacisk położono na wersje osobowe, którymi Renault chce zainteresować polskie młode rodziny.

Wśród opcji wyposażeniowych są wersje o nazwach Access, Oasis i Helios. Podstawowa Access ma w specyfikacji odsuwane drzwi tylko z prawej strony, otwierane na boki tylne drzwi, centralny zamek z pilotem i wspomaganie kierownicy. Bogatsza opcja Oasis ma ponadto np. półkę pod dachem w kabinie i radioodtwarzacz CD. Z kolei najbogatsza wersja Helios ma już np. lewe odsuwane drzwi, stoliki w oparciach przednich foteli i klimatyzację.

W gamie silników najlepszym wyborem jest chyba nowy silnik 1.6 16V o mocy 95 KM dostępny tylko w wersji w najdroższej opcji i na życzenie także z proaktywną automatyczną skrzynią biegów. Jej elektroniczne układy sterowania rozpoznają styl jazdy kierowcy i odpowiednio dobierają jeden z dziewięciu zaprogramowanych profilów pracy. Nowy silnik i automat pozwalają Kangoo na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 12,4 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej 162 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 8 litrów na 100 km, a więc jest porównywalne do wersji ze skrzynią manualną.

Sporym wzięciem cieszą się także dotychczasowe silniki. Podstawowym nadal jest benzynowy 1.2 o mocy 60 KM, kolejny to 1.2 16V o mocy 75 KM, ale najrozsądniejszym wyborem pozostają oszczędne diesle z wtryskiem common-rail. Są to jednostki 1.5 dCi w trzech wersjach o mocach 60, 70 lub 85 KM.

Na przykładzie Kangoo widać więc, że najbardziej praktyczne auta najwolniej się starzeją. Dla licznych rodzin to najtańszy sposób na przemieszczanie się i nowoczesne rozwiązania mają tu mniejsze znaczenie. Podobnie jak w autach dostawczych liczy się to, ile w praktyce można nimi przewieźć. A nie to, jak szybko, czy w jakim komforcie. Przy atrakcyjnej cenie - jak to ma miejsce w przypadku kombivana Renault - z konieczności trzeba czasem przymknąć oko na luksusy.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe