Toyota Corolla 2007 2007-04-16
Dziesiąta generacja Corolli występuje już tylko z nadwoziem sedan. Dla polskich nabywców jej atutem jest fakt, że auto to produkuje się w Japonii. Ale czym jeszcze wyróżnia się nowa Toyota?

Toyota zdecydowała się na zmianę wieloletniej tradycji i kolejna generacja kompaktowej Corolli nosi nazwę Auris. Nie pożegnano się jednak całkowicie ze starą nazwą, bo w ofercie japońskiej marki nadal jest ona obecna. Dla klientów przywiązanych do tradycji i klasyki stworzono zupełnie nową Corollę w wersji sedan. Jest więc dziesiąta generacja i saga trwa nadal, tylko młodszym duchem klientom proponuje się auto o innym charakterze, czyli Aurisa.

Toyota Corolla rocznika 2007 pozostając tradycyjnym sedanem wyróżnia się jednocześnie niską i szeroką bryłą nadwozia o sportowym stylu. Auto przypomina trochę zmniejszonego Avensisa. Charakterystycznymi cechami nowej Corolli są ostre linie, które nadają mu wygląd nowoczesny, a jednocześnie klasycznie prosty. Patrząc z boku nowa Corolla może się podobać – wygląda o wiele bardziej elegancko od raczej skromnej poprzedniczki.

Najlepsze jednak wrażenie nowa Corolla robi w kabinie. Projektanci Corolli położyli duży nacisk na przestrzeń, i faktycznie zarówno pasażerowie, jak i osoby siedzące z przodu nie mogą narzekać na ciasnotę. Ale nie jest też przesadnie luźno. Corolla sprawia wrażenie auta skrojonego na miarę statystycznego Europejczyka. Albo się w nim wygodnie mieścimy, albo w przypadku szczególnie wysokich i długonogich osób akceptujemy tu i ówdzie niewielkie niedostatki miejsca. Trzeba jednak przyznać, że pod tym względem nowa Corolla i tak wypada dużo lepiej od uznanej już u nas konkurencji w rodzaju chociażby Skody Octavii.

Podobnie jest również jeśli chodzi o wrażenie, gdy pierwszy raz zajmie się miejsce w kabinie. Aranżacja wnętrza, materiały wykończeniowe i sam projekt zasługują na najwyższe uznanie. Siedząc za kierownicą tej Corolli ma się poczucie jazdy przynajmniej o klasę droższym autem. Fotele są wygodne i zapewniają niezłe trzymanie boków ciała. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna, a środkowa konsola nie wydaje się przeładowana funkcjami i zależnie od wersji może mieć mniej lub więcej imitacji aluminium. Bagażnik Corolli ma 450 litrów objętości, a w razie potrzeby można złożyć tylną, asymetrycznie dzieloną kanapę i dodatkowo powiększyć możliwości transportowe auta.

W polskich salonach dostępne są 4 wersje wyposażeniowe Corolli. Bazowa nosi nazwę Terra w jej specyfikacji jest m.in. klimatyzacja, ABS z EBD, przednie i boczne poduszki powietrzne, spryskiwacze reflektorów, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierowniczą, immoblizer, radio z CD i mp3, podgrzewane fotele z przodu itd. Widać więc, że nie szczędzono na wyposażeniu. Bogatsza odmiana Luna ma dodatkowo m.in. kurtyny powietrzne i poduszkę kolanową, podłokietnik, elektrycznie otwierane szyby tylne, a także obszytą skórą kierownicę. Kolejna odmiana Sol ma już w standardzie czujniki deszczu i zmierzchu, klimatyzację regulowaną elektronicznie i przyciski w kierownicy do sterowania systemem audio. Razem z najdroższą odmianą Prestige w Sol znajdziemy jeszcze „inteligentny kluczyk” i tempomat.

Dla nowej Corolli przewidziano cztery silniki. Podstawową jednostką jest benzynowy 1.4 z układem zmiennej pracy zaworów VVTi o mocy 97 KM. Ten sam układ ma również drugi silnik benzynowy 1.6 VVTi o mocy 124 KM. Toyota proponuje jeszcze dwa turbodiesle – 1.4 D4D o mocy 90 KM oraz 2.0 D4D o mocy 125 KM. Standardowo oferowana jest 5-biegowa skrzynia manualna, a dla silnika 2.0 D4D 6-biegowa. Poza tym dla wersji 1.6 VVTi i 1.4 D4D można zamówić skrzynię półautomatyczną ze sprzęgłem sterowanym elektronicznie.

Toyota Corolla dziesiątej generacji ma dość proste zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z przodu i z belką skrętną z tyłu. Taki układ dobrze odpowiada statecznemu charakterowi auta i zapewnia wysoki komfort jazdy. Prostota jest także atutem, jeśli chodzi o koszty napraw, bo w polskich warunkach zawieszenie wielowahaczowe wymaga interwencji mechanika częściej i są one bardziej kosztowne.

Podsumowując, Toyota Corolla model 2007 to kontynuacja tradycji marki. Dzięki atrakcyjnej cenie, 12-letniej gwarancji na perforację nadwozia i statystycznie wysokiej japońskiej niezawodności może zdobyć sobie uznanie sporej liczby polskich klientów. Wśród kompaktowych sedanów nie ma zbyt mocnej konkurencji.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe