Citroen C4 Picasso 2007-05-21
To już trzeci minivan w ofercie Citroena – i chyba najbardziej godny uwagi.

Minivany już podbiły serca klientów, a teraz firmy motoryzacyjne starają się jak najlepiej dopasować je do oczekiwań rynku. Citroen jest kolejną marką, która przygotowała drugą odmianę swojego nowego C4 Picasso. Obok pokazanego wcześniej 7-miescowego Grand C4 Picasso tym razem jest to wersja tylko 5-miejscowa ze zmienioną tylną częścią nadwozia.

Mniejsza ilość miejsc nie musi być wadą, bowiem statystycznie taka właśnie konfiguracja okazuje się w zupełności wystarczająca. A w przypadku nowego C4 Picasso auto zachowuje ładniejsze proporcje. Bryła nadwozia przypomina nieco Xsarę Picasso – ma podobnie opadający tył, ale znacznie różni się np. linią świateł i agresywniej zarysowanym przodem.

Odpowiednio do stylistyki karoserii nowego C4 Picasso wnętrze ma równie efektowny wystrój. Miejsce kierowcy otoczone jest różnymi wyświetlaczami LCD, z których podstawowy umieszczono na środku pod szybą. Całość wymaga spokojnego oswojenia się i pierwsza jazda tym autem może być nieco stresująca, bo nic tu nie jest tam, gdzie można się tego spodziewać.

Po pierwszym szoku okazuje się jednak, że całość można ogarnąć i odnaleźć logikę w rozmieszczeniu elementów sterowania. Ciekawym elementem jest kierownica z nieruchomą środkową częścią, na której umieszczono przyciski sterowania radiem i tempomatem. Jest to dość bezpieczne rozwiązanie, bo przyciski można obsługiwać tylko wtedy, gdy nie kręcimy kierownicą. Poza tym można lepiej zaprojektować poduszkę powietrzną, tak aby jej kształt nie musiał być okrągły.

Testowana odmiana C4 Picasso była wyposażona w półautomatyczną skrzynię biegów. Także i tu nic nie jest typowe. Dźwignia umieszczona jest u góry za kierownicą, a zamiast układu P-R-N-D mamy tu symbole R-N-A-M. Dwie ostatnie funkcje to tryb automatyczny i manualny. Niestety w praktyce okazuje się, że skrzynia ta potwornie długo zmienia przełożenia, skutecznie odbierając przyjemność z jazdy. Mimo wszystko rozsądniejszym wyborem na pewno będzie ręczna skrzynia.

Oprócz przedniego panelu kabina wydaje całkiem tradycyjna. Z tyłu mamy 3 oddzielne miejsca, które można osobno składać, przesuwać wzdłuż i wyjmować. Bagażnik mieści 500 litrów i za dopłatą może być wyposażony w przenośną latarkę i składaną skrzynkę na kółkach. Najważniejsze jednak, że ma regularne kształty, a nadkola nie ograniczają możliwości ładunkowych. W topowej odmianie pneumatyczne tylne zawieszenie daje możliwość regulacji wysokości, dzięki czemu jeszcze bardziej można sobie ułatwić załadunek.

Jak przystało na minivana C4 Picasso ma w kabinie sporo schowków i elementów przydatnych w długich podróżach tj. rozkładane stoliki z tyłu oparć przednich foteli, czy uchwyty na kubeczki.

W Polsce C4 Picasso oferowany jest w podstawowych specyfikacjach X, SX i SX Pack. Wersja X ma w standardzie ABS z ESP, centralny zamek z pilotem, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka, prosty tempomat, komplet poduszek wraz z chroniącą kolana kierowcy. Dopiero wersja SX ma klimatyzację manualną (elektronicznie sterowana jest w opcji SX Pack), regulowany na wysokość fotel kierowcy i np. hillholder, który przytrzymuje auto podczas ruszania pod górkę.

Najwięcej interesujących szczegółów zawiera odmiana SX Pack, w której znajdziemy m.in. rozkładane stoliki, dodatkowe schowki, automatycznie włączane światła i wycieraczki, rolety przeciwsłoneczne, termiczne szyby, czy dodatkowe lampki do czytania.

Pod maską C4 Picasso może pracować jeden z czterech silników. Dwa z nich są benzynowe - 1.8 o mocy 127 KM oraz 2.0 o mocy 143 KM - a pozostałe to jednostki wysokoprężne – 1.6 HDI o mocy 110 KM oraz 2.0 HDI o mocy 138 KM. Ten ostatni silnik może współpracować z 6-stopniowym automatem, a pozostałe jednostki – oprócz najsłabszego 1.8 – można zamówić ze wspomnianą wcześniej skrzynią półautomatyczną.

Zachowanie się na drodze nowego C4 Picasso preferuje kierowców o spokojnym stylu jazdy. Choć auto poprawnie zachowuje się w zakrętach, a układ kierowniczy zapewnia dobre wyczucie drogi, to dynamiczna jazda tym samochodem nie sprawia szczególnej frajdy. C4 Picasso miało być komfortowe i takie jest. Znakomicie nadaje się do połykania setek kilometrów w rodzinnych podróżach. I takiego chyba auta oczekuje większość nabywców minivanów.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe