Suzuki SX4 2007-07-23
Podwyższone zawieszenie i rekreacyjny charakter robią furorę. Suzuki wyczuło potrzebę chwili i wspólnie z Fiatem opracowało mini SUV-a.

Od czasu powstania przodka wszystkich SUV-ów Range Rovera auta terenowe zdobyły sobie olbrzymią popularność. Na rynku są obecne udawane terenówki we wszystkich segmentach. Do niedawna jednak najmniej było ich wśród aut małych. Teraz to się zmienia – głównie za sprawą Suzuki, które wyrosło już na specjalistę w tej dziedzinie. I nie chodzi tu wcale o modele Jimny, czy Vitara. Japońska marka, korzystając z chwilowego mariażu General Motors z Fiatem, wraz z Włochami opracowała ciekawe autko o nazwie SX4.

Suzuki SX4 to przedstawiciel segmentu B ze wzmocnionym i podwyższonym zawieszeniem, czy coś w sam raz na nasze dziurawe drogi. Model te jest produkowany na Węgrzech, wspólnie z bliźniaczym Fiatem Sedici. Ma napęd 4x4, choć jeśli ktoś tego nie potrzebuje, może zamówić tańszą odmianę z napędem na tylko przednie koła.

Suzuki SX4 bazuje na Swifcie, ale jest od niego o 40 cm dłuższy. Nadwozie nie jest przesadnie ustylizowane na offroad i z pewnością może się podobać. Uwagę zwracają tylko stosunkowo duże koła i osłony dolnych części zderzaków. Autko ma w standardzie praktyczne relingi. Z kolei udanym zabiegiem estetycznym i praktycznym jest obniżona linia okien, która trochę poprawia widoczność np. przy parkowaniu.

Wewnątrz odnaleźć można już znacznie więcej podobieństw do Swifta. Zwłaszcza jeśli chodzi o przedni panel i deskę rozdzielczą. Wskaźniki są czytelne i mają tradycyjne kształty. Również w SX4 tylna kanapa nie składa się na płasko, tylko na stojąco. Najpierw kładzie się oparcie i złożoną część podnosi się w przód. Potem całość trzeba przypiąć paskami do zagłówków i gotowe. W przypadku SX4 to będzie często wykonywana czynność, bo bagażnik mieści zaledwie 270 litrów.

Suzuki SX4 jest oferowane w dwóch opcjach wyposażenia. Podstawowa GLX obejmuje m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby w przednich i tylnych drzwiach, elektrycznie regulowane lusterka, centralny zamek, radio CD z mp3, regulację wysokości fotela kierowcy i czołowe poduszki powietrzne. Druga odmian GS ma klimatyzację sterowaną elektronicznie, a ponadto m.in. boczne poduszki i kurtyny, aluminiowe obręcze kół, podgrzewane przednie fotele i zewnętrzne lusterka.

W polskiej ofercie dla SX4 przeznaczono dwa silniki. Jeden z nich to benzynowy 1.6 o mocy 107 KM z zasobów japońskiej marki, a 120-konny turbodiesel 1.9 DDiS pochodzi od Fiata. Na rynkach europejskich jest jeszcze dostępny benzynowy silnik 1.5 o mocy 99 KM. Jednostka wysokoprężna jest połączona z 6-biegową manualną skrzynią i jak na auto 4x4 spala niewiele, bo średnio 6,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podstawowa odmiana SX4 ma tradycyjny napęd na przednią oś. Jednak napęd na wszystkie koła w SX4 wcale nie jest najtańszym rozwiązaniem z centralnym sprzęgłem dołączającym w razie potrzeby automatycznie napęd na tył. Daje on możliwość wyboru trzech trybów pracy – napędu tylko na przednią oś, automatycznego 4x4 i zblokowanego 4x4, w którym moment obrotowy jest rozdzielany po połowie na obie osie. W trybie Lock auto może już odważniej ruszać w teren.

Zawieszenie SX4 nie daje powodów do krytyki. Jest ono pochodną zawieszenia Swifta, ale w SX4 trochę je wzmocniono. Z racji wyższego prześwitu i wyższego nadwozia w SX4 sprawia wrażenie mniej sportowego.

W sumie więc Suzuki SX4 wydaje się bardzo ciekawą propozycją dla osób podążających za modą. Auto jest na tyle oryginalne, że Suzuki wybrało je na swoją wizytówkę. Przy tym dobrym ruchem producenta jest fakt, że nie ma konieczności kupowania droższej wersji 4x4, choć w górach na pewno się to przyda. Ale kto jeździ tylko po mieście, doceni walory wzmocnionego zwieszenia, które dzielnie znosi walkę z torowiskami, krawężnikami, dziurami w jezdni, czy pofałdowaną nawierzchnią – tak typowymi u nas - niestety - zjawiskami.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe