Opel Vectra Caravan 2007 2007-07-30
Vectra z nadwoziem kombi to jedno z najbardziej funkcjonalnych aut klasy średniej.

Obok kombi w rodzinie Vectry są jeszcze sedan i hatchback o symbolu GTS. Rolę flagowego modelu u Opla pełnie jednak Signum – ale i on oparty jest na tych samych podzespołach. Jednak to wersja kombi cieszy się największym uznaniem. Dlaczego?

Vectra z nadwoziem kombi jest przede wszystkim duża, a więc podobnie jak Omega została wystawiona do konkurencji z droższymi, ale mniejszymi autami marek Audi, czy BMW. W przypadku Vectry może to mieć sens, bowiem wnętrze jest naprawdę obszerne. A dzięki przedłożonemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,83 m (czyli identycznego z Signum), pasażerowie tylnych siedzeń mają naprawdę dużo miejsca. A że w porównaniu do Signum karoseria urosła z tyłu jeszcze do 4,82 m, wewnątrz Vectry Caravan może się pomieścić nawet 1850 litrów bagażu.

Aby wykorzystać atut obszerności dopracowano szczegóły decydujące o przewadze Vectry w codziennym użytkowaniu. Tylna kanapa (oczywiście dzielona w proporcji 1/3 do 2/3) daje się łatwo składać bez konieczności wyjmowania zagłówków. Po jej złożeniu powstaje płaska powierzchnia od długości 2,05 m, a więc można tam nawet wygodnie spać. W opcji jest jeszcze fotel przedniego pasażera ze składanym do przodu oparciem i gdy jeszcze ono zostanie złożone, w kabinie zmieszczą się przedmioty o długości 2,87 m. Do tego nisko umieszczony próg - 61 cm od ziemi - ułatwia załadunek i rozładunek. No i na koniec jeszcze zostaje tylna klapa, która może być za dopłatą otwierana elektrycznie.

W opcji jest także FlexOrganizer, czyli system listew, do których mogą być przyczepiane siatki oraz mocowane przesuwane przegrody pozwalające na zachowanie porządku w bagażniku. Nabywca ma wybór między wersją typu "organizer" albo "podróżną". Pierwszy składa się z haków i specjalnych siatek do mocowania na ściankach bocznych i podłodze, a drugi ze ścianki i prowadnicy pozwalającej na lepsze zabezpieczenie cięższego bagażu. Wszystkie elementy FlexOrganizera zostały tak skonstruowane, by nie wystawały spod rolety i bagażnik był niewidoczny z zewnątrz. Jeśli roleta jest odsłonięta, można jeszcze schować trochę rzeczy w przykrywanym schowku pod podłogą bagażnika. Poważną wadą Vectry Caravan - czego bezpośrednią przyczyną są jej rozmiary i duże zagłówki - jest bardzo ograniczona widoczność do tyłu.

Miejsce kierowcy – jak w każdej Vectrze – jest maksymalnie uporządkowane. Przedni panel wraz z deską rozdzielczą zachowuje elegancki, nienarzucający się styl, który ma dużą szansę oprzeć się zębowi czasu. Miejsce kierowcy jest bardzo wygodne i siedząc ma się sporo swobody po bokach. Pasażerowie z tyłu na pewno będą zaskoczeni ilością miejsca na nogi.

Jeśli chodzi o wyposażenie Vectry Caravan, to jest ono analogiczne do sedana. Bazowa wersja nosi nazwę Essentia i ma w standardzie m.in. klimatyzację, ABS, poduszki czołowe, boczne i kurtynowe, radio z CD i regulowany na wysokość fotel kierowcy. Bogatsza odmiana Elegance ma ponadto pokrytą skórą kierownicę i system kontroli trakcji. Kolejna wersja o nazwie Como ma już np. elektronicznie sterowaną klimatyzację, aluminiowe felgi i skórzaną tapicerkę. Jako opcja jest jeszcze przewidziany pakiet OPC upodabniający Vectrę do najmocniejszej odmiany.

Również za dodatkową opłatą dostępny jest Travel Assistant, czyli podłokietnik tylnej kanapy służący jako schowek na podręczne drobiazgi. Ma on dwa odchylane stoliki, lodówkę, śmietnik, uchwyty na napoje, gniazdka 12V i podstawkę pod przenośny odtwarzacz DVD oraz przyciski do radia pozwalające pasażerom z tyłu na słuchanie innej muzyki niż kierowca.

Z palety silników Vectry Caravan każdy znajdzie coś dla siebie. Najtańsza odmiana napędzana jest benzynowym 1.6 16V o mocy zaledwie 105 KM. Bardziej wartym uwagi silnikiem dla tak dużego auta jest już jednostka 1.8 o mocy 140 KM. Kolejne silniki benzynowe to już turbodoładowany 2.0 T o mocy 175 KM, wolnossący 2.2 o mocy 155 KM oraz jednostki 2.8 V6 o mocy 250 KM lub w wersji OPC o mocy 280 KM.

Duży wybór jest także wśród silników wysokoprężnych. Podstawowa jednostka w tej grupie 1.9 CDTI ma zaledwie 100 KM. 1.9 CDTI występuje również w wersjach 120- lub 150-konnej, a najmocniejszym dieslem w Vectrze jest 3.0 V6 o mocy 184 KM.

Przeniesienie napędu w Vectrze Caravan odbywa się za pośrednictwem jednej z pięciu skrzyń biegów. Obok standardowej manualnej 5-biegowej oferowana jest 6-biegowa (dla wersji 1.9 CDTI, 2.0 Turbo i 3.0 V6 CDTI), półautomat EasyTronic (tylko dla silnika 1.8) oraz 5- lub 6-stopniowy automat.

Opel Vectra Caravan ma również specjalnie zmodyfikowaną konstrukcję zawieszenia o nazwie IDS. Jego nastawy zostały dopasowane tak, że równie dobrze sprawdza się pod skrajnie różnymi obciążeniami. Zawieszenie IDS z jego elektronicznymi układami w krytycznych sytuacjach stabilizuje auto dzięki selektywnie uruchamianym hamulcom nawet 3 kół na raz.

Podsumowując, Vectra Caravan jak mało który samochód obecny teraz na rynku łączy w sobie praktyczność i klasyczną stylistykę z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Podkreślić również należy stosunkowo duży wybór silników i wersji, które sprawiają, że ceny wahają się od 84 tysięcy do ponad 150 tysięcy złotych. Możliwość jak najlepszego dopasowania auta do swoich wymagań jest więc spora.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe