Fiat Strada 2007-08-06
Mały pick-up włoskiego koncernu to jedna z południowoamerykańskich wersji dobrze znanej u nas rodziny Palio.

Fiat Palio miał być tym, czym teraz jest Dacia Logan. Niestety, Fiat nie skoncentrował się na niskiej cenie, więc poza rynkami Ameryki Południowej i Turcji Palio nie zdobył sobie większego uznania. Nie można mu jednak odmówić pewnych zalet. Prosta konstrukcja sprawiła, że swojego czasu sporym powodzeniem wśród firm cieszyło się Palio Weekend. Ale jeśli chodzi o wartości praktyczne i ekonomiczne jeszcze lepiej wypada najbardziej użytkowa odmiana - pick-up o nazwie Strada - która dopiero teraz zawitała do Polski.

Powód zainteresowania Stradą jest prosty - brak konkurencji. Od czasów Poloneza Trucka i Skody Pick-Up na polskim rynku istnieje niewykorzystana nisza. Segment pick-upów zdominowany jest dziś przez drogie i ciężkie auta terenowe, a przecież nie zawsze potrzebny jest napęd 4x4. Wprowadzając teraz Stradę Fiat ma więc bardzo ułatwione zadanie.

Mały pick-up Fiata jest konstrukcją z rodziny Palio, a więc nie jest to zbyt nowoczesny produkt. Konstrukcja przedniego zawieszenia i platforma pochodzą jeszcze z Uno, ale są to tanie i sprawdzone rozwiązania. Przednia część nadwozia i wystrój kabiny jest identyczny z tym, jaki znamy z Albei. Wygląda to dosyć zgrzebnie, ale nie można zarzucić braku ergonomii, czy kompletnego braku estetyki. Fotele są dwa - również z najtańszej odmiany Albei. Są sprężyste, nienajgorzej trzymają ciała pasażera i kierowcy i są obite dość grubą tkaniną.

Fiat produkuje dwie wersje nadwoziowe Strady - z krótką lub przedłużoną o 30 cm kabiną. W obu są tylko dwa miejsca, ale w tej drugiej za fotelami można zmieścić trochę podręcznego bagażu. Jednak zasadniczy ładunek mieści się z tyłu. W Stradzie najważniejsza bowiem jest skrzynia ładunkowa, która mierzy 1,7 m długości (albo 1,4 m w wersji z długą kabiną) i 1,22 m szerokości.

Skrzynia ma regularną formę i jest pokryta czarnym tworzywem wytrzymałym zarówno na mróz, jak i wysokie temperatury. Na krawędziach i przy dnie skrzyni umieszczono zaczepy pozwalające na zamocowanie przewożonych przedmiotów. Auto ma opuszczaną w dół tylną burtę, która może wytrzymać ciężar do 300 kg. Ładowność użytkowa, łącznie z kierowcą, wynosi 705 kg (685 kg dla wersji z długą kabiną), natomiast ciężar całkowity wynosi 1915 kg, a dopuszczalny ciężar przyczepy to 1000 kg.

Zawieszenie Strady różni się od wersji osobowych Palio. Z tyłu zastosowano solidne resory piórowe i wygięty sztywny most pozwalający na poruszanie się poza utwardzonymi drogami. Pod maską Fiata Strady pracuje silnik wysokoprężny 1.3 16V Multijet o mocy 85 KM. Auto rozwija prędkość maksymalną 165 km/h, a średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km.

Fiat Strada w polskich salonach kosztuje od 52 300 zł brutto.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe