Fiat Linea 2007-08-21
Ładny, pakowny i niedrogi – czy to sposób na polskiego klienta?

Fiat wprowadził do salonów nowy model, którego potencjalnymi klientami są młode rodziny „na dorobku”. Fiat Linea jest sedanem na bazie Grane Punto, którego produkcję uruchomiono w tureckich zakładach TOFAS w Bursie. W polskiej ofercie Fiata Linea wypełnia lukę między Albeą i nowym Bravo.

Oprócz rozsądnie skalkulowanej ceny w przypadku Linei atutem z pewnością jest jeszcze ładny wygląd, bo w odróżnieniu od większości sedanów segmentu B nowy Fiat naprawdę może się podobać. Projekt auta powstał we włoskim Centro Stile Fiat. Bryła nadwozia wygląd bardzo harmonijnie i tylny „kufer” nie sprawia wrażenia doklejonego na siłę. Przód – choć nieco inne są klosze reflektorów - jest bardzo podobny do tego z Grande Punto, a więc fani Maserati będą zadowoleni.

Również w kabinie odnaleźć można spore podobieństwa do Grande Punto. Deska rozdzielcza ma ten sam układ, ale wykonano ją z innych materiałów i wprowadzono więcej srebrnych elementów, jak np. tarcze wskaźników. Również fotele sprawiają wrażenie bardzo podobnych. Auto ma długość 4,56 m i przy szerokości 1,76 m zapewnia wygodne warunki podróżowania co najwyżej czwórce dorosłych pasażerów. Przynależność do segmentu B jest wyraźne odczuwalna na tylnej kanapie, gdzie nie jest zbyt szeroko i trzy osoby będą miały ciasno. Również niewiele miejsca na nogi ogranicza nieco swobodę, ale dzieci – które w założeniu mają być najczęstszymi tam pasażerami - nie powinny narzekać.

Na uwagę zasługuje staranne wykończenie Linei i choć materiały i tworzywa nie są najwyższej jakości to za sprawą beżowej kolorystyki mogą się podobać. Ważnym walorem Linei jest 500-litrowy bagażnik. Szkoda tylko, że otwór po otwarciu klapy ogranicza nieco jego funkcjonalność. Z kolei dobrze, że składana i dzielona jest tylna kanapa, a w droższych wersjach w jej oparciu montowany jest podłokietnik, który kryje niewielki schowek i może służyć za podstawkę na napoje.

Podstawowa odmiana o nazwie Fresh ma w standardzie m.in. ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach i komputer pokładowy. Poduszki są tylko dwie – czołowe. Druga wersja nosi nazwę Active i ma już np. regulację wysokości fotela kierowcy, oświetlenie bagażnika i instalację pod montaż radia. Kolejna odmiana to Dynamic, w której są m.in. klimatyzacja, obszyta skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, a także radio z CD i przyciskami sterującymi na kierownicy.

Najdroższa opcja to Emotion i w jej wyposażeniu są już elektrycznie sterowana klimatyzacja, elektrycznie otwierane szyby w tylnych drzwiach, również elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, a oprócz czołowych jeszcze boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz roleta przeciwsłoneczna na pod tylną szybą.

Początkowo Fiat Linea oferowany był tylko w dwóch wersjach silnikowych. Podstawowa benzynowa napędzana jest silnikiem 1.4 o mocy 77 KM, a wysokoprężna ma pod maską turbodiesla 1.3 Multijet o mocy 90 KM. Jesienią 2007 r. Fiat wprowadza jeszcze turbodoładowany benzynowy silnik 1.4 T-Jet o mocy 120 KM.

Patrząc więc na Lineę trudno oprzeć się wrażeniu, że Fiat wyciągnął prawdziwego asa z rękawa. Auto to wygląda na droższe niż jest w rzeczywistości i choć po dokładniejszym zapoznaniu się z nim można zauważyć oszczędnościowe szczegóły, to w sumie oferta jest bardzo atrakcyjna. Gdyby jeszcze tylko Fiat miał takie kombi...
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe