Fiat Scudo 2007-09-10
Znane też jako Citroen Jumpy albo Peugeot Expert auto doczekało się już drugiej generacji. Czy i on wzbudzi uznanie pod względem solidności i uniwersalności?

Pod względem konstrukcyjnym Fiat Scudo nie powstał w wyniku uproszczenia konstrukcji vana Ulysse. Tym razem jest to już całkiem odrębny model znacznie różniący się od eurovana i o większej ładowności niż poprzednik. Scudo może występować jako 2- lub 3-miejscowy furgon o ładowności 1200 kg albo jako 5/6- lub 8/9-osobowa wersja o nazwie Panorama. Pod względem wielkości i obszerności kabiny auto to jest jednym z mniejszych aut dostawczych i uzupełnia lukę pomiędzy Ducato i Doblo. Jego główną zaletą jest to, że do jego prowadzenia wystarczą umiejętności jazdy zwykłym samochodem osobowym.

Jednobryłowe nadwozie ma ciekawą, aerodynamiczną sylwetkę. Maska silnika i szyba przednia ukształtowano na podobieństwo superszybkich pociągów. Dostęp do przedziału ładunkowego lub tylnego rzędu siedzeń umożliwiają dodatkowo boczne rozsuwane drzwi umieszczone po prawej stronie auta. Z tyłu wersje osobowe mają podnoszoną klapę, a dostawcze otwierane na boki dwuskrzydłowe drzwi.

Oferta Fiata Scudo jest bardzo szeroka i obejmuje dwie grupy wersji – towarowe i osobowe. Osobowe busy są oferowane w dwóch rozstawach osi, a kabinę wewnątrz zaprojektowano tak, aby jak najbardziej przypominała samochody osobowe. W efekcie osobowe Scudo jest poważną alternatywą dla vanów. Ma przyjemne tkaniny tapicerskie, klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania i zmierzchu. Scudo jest też bezpieczne, bo ma sztywne nadwozie i może mieć 6 poduszek powietrznych chroniących również pasażerów siedzących z tyłu. A przy tym wszystkim jest znacznie tańszy od Fiata Ulysse.

Do wyboru są dwie podstawowe opcje Scudo Panoramy – Family i Executive. Wersja Family ma np. składany i wyjmowany trzeci rząd foteli, automatyczną dwustrefową klimatyzację, ogrzewanie postojowe Webasto, tempomat, system audio ze zmieniarką płyt CD i – ciekawostka od Citroena - samopoziomujące tylne zawieszenie. Odmiana Executive jest nieco uboższa i nie ma np. regulowanych elektrycznie i ogrzewanych lusterek, nie ma rolety zasłaniającej bagażnik, nie ma też klimatyzacji i czujników zmierzchu i deszczu, ani ogrzewania Webasto.

Również dostawcze wariant Scudo są oferowane w dwóch długościach nadwozia. Scudo jest dostępne jako furgon lub podwozie do zabudowy. Wśród furgonów przewidziano nadwozia typu blaszak oraz całkowicie i częściowo przeszkolone. Nadwozie może też mieć różną wysokość, więc koniec końców Scudo oferuje trzy objętości ładowni - 5, 6 lub 7 metrów sześciennych. Dodatkowo, dwuosobowe siedzenie przednie montowane seryjnie posiada stolik w składanym oparciu, wyposażony w klips przytrzymujący dokumenty. Jest na nim też miejsce na telefon komórkowy i dwie puszki z napojami. Duża ilość schowków, szuflad i kieszeni ułatwia poruszanie się wewnątrz kabiny.

Podobnie jak w przypadku wersji osobowych, także i tu do wyboru są dwie opcje wyposażenia. Pierwsza nosi nazwę Comfort i jej specyfikacja obejmuje m.in. ABS z EBD, poduszkę powietrzną po stronie kierowcy oraz regulowany na wysokość fotel kierowcy. Dodatkowo w wyposażeniu seryjnym znajduje się: centralny zamek na pilota, elektrycznie szyby i elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Druga odmiana towarowa to Deluxe, w której zamontowano m.in. reflektory przeciwmgłowe, czujnik deszczu i zmierzchu, fotel kierowcy z regulacją części lędźwiowej pleców z podłokietnikiem i poduszkę powietrzną pasażera. Tu warto wspomnieć o specjalnej wersji Tytan, która ma wzmocnione zawieszenie i podwyższoną ładowność.

Dla Scudo przewidziano tylko silniki wysokoprężne. Są to trzy jednostki z zasobów francuskiego koncernu PSA – 1.6 o mocy 90 KM oraz 2.0 o mocy 120 lub 136 KM. Najmocniejszy silnik ma 6-biegową, manualną skrzynię biegów.

Największym więc atutem Scudo jest odmiana osobowa z wygodnym i przestronnym wnętrzem, które zapewnia komfort podróżowania zbliżony do samochodów osobowych. Ale to samo dotyczy też odmiany towarowej. Tablica rozdzielcza tym razem jest umieszczona wygodnie przed kierowcą, dźwignia zmiany biegów jest blisko ręki, a wyposażenie pozwala uniknąć nadmiernego zmęczenia nawet w długich trasach.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe