Citroen C3 - model 2007 2007-10-15
C3 to jedna z najbardziej praktycznych propozycji w segmencie C.

C1, C2, C3 i C3 Pluriel - Citroen ma w ofercie aż 4 modele o długości nadwozia poniżej 4 metrów. Najstarszym z nich - ale całkiem dobrze trzymającym formę - jest C3, którego premiera miała miejsce w 2002 roku. W odróżnieniu od C1, pełniącego rolę ekonomicznego środka transportu, i C2 o bardziej dynamicznym charakterze, C3 ma zadatki na auto dla rodziny. I zwłaszcza w polskich warunkach może się z tego zadania wywiązywać nadspodziewanie dobrze.

Citroen C3 ma ciekawą linię nadwozia z łukowato nakreślonym dachem przechodzącym w tylną klapę. Ten model ma tylko jedną wersję nadwoziową - jest oferowany jako 5-drzwiowy hatchback. Nadwozie od początku produkcji zmieniło się niewiele. W roku modelowym 2006 w C3 delikatnie zmieniono klosze lamp z tyłu, które mają teraz środkową część z białego, przezroczystego tworzywa.. Poza tym nowe C3 można rozpoznać po większym logo i masywniejszym zderzaku z większymi otworami wlotów powietrza.

W samej kabinie C3 nie zmieniło się właściwie nic. Raczej tylko osoby dobrze znające ten model dostrzegą lekkie zmiany deski rozdzielczej, która w tym kształcie jest również w C2 i C3 Plurielu. Bardziej widoczne są nowe tworzywa i materiały obiciowe, które znacznie zyskały na jakości. Ładnym dla oka elementem jest gałka dźwigni zmiany biegów z przezroczystego, "kryształowego" plastiku.

C3 został zaprojektowany jako autko 5-miejscowe, ale osoby wysokie powinny zajmować miejsca raczej z przodu. Z tyłu będzie nieco mniej wygodnie z racji małej szerokości auta i niewielkiego rozstawu osi, jednak na tle konkurencji i tak jest całkiem w porządku. Co ciekawe, opadająca w dół linia dachu wcale nie ogranicza ilości miejsca w okolicach głów pasażerów z tyłu. Miejsce kierowcy jest nieco uniesione do góry, a uwagę zwracają ciekawy cyfrowy wyświetlacz deski rozdzielczej. Poza tym C3 to bardzo przeciętny samochód. Bez wyraźnie mocnych, ale i bez słabych punktów. Najważniejsze, że jakość montażu i wykończenie są na bardzo dobrym poziomie.

Plusem na tle rywali jest w przypadku C3 bagażnik. Ma on 305 litrów objętości, a więc tyle, co niektóre o klasę większe auta. Tylko krawędź załadunku (75 cm nad ziemią) i burta bagażnika (28 cm do poziomu podłogi) mogłyby być nieco niższe. Z kolei pochwalić trzeba płaską powierzchnię po złożeniu tylnej kanapy. Nawet dziś nie jest to zbyt często spotykane w małych autach.

Najtańsza wersja wyposażeniowa nosi nazwę Furio i ma w standardzie m.in. ABS z systemami BAS i EBD, wspomaganie kierownicy, dwuosiową regulację kolumny kierownicy, dwie czołowe poduszki powietrzne, centralny zamek z pilotem i komputer pokładowy. Druga odmiana to SX Pack i w jej specyfikacji są dodatkowo poduszki boczne, światła przeciwmgłowe, klimatyzacja manualna, elektrycznie regulowane lusterka i szyby w przednich drzwiach oraz radio CD z 6 głośnikami, które odtwarza pliki mp3.

C3 ma 5 wersji silnikowych. Silniki benzynowe to 1.1 o mocy 61 KM, 1.4i o mocy 75 KM oraz 1.4 16V o mocy 90 KM. Do tego dochodzą jeszcze dwa silniki wysokoprężne - 1.4 HDI mocy 70 KM oraz 1.6 HDI o mocy 90 KM. Dla wersji 1.4 16V można dokupić półautomatyczną skrzynię biegów SensoDrive.

Przy okazji modernizacji w 2006 roku zmodyfikowano zawieszenie C3. O ile wcześniej było miękkie i komfortowe, to teraz jest nieco twardsze, ale nadal raczej o komfortowym ustawieniu. Ciekawostką u Citroena jest możliwość zawarcia kontraktu serwisowego już w chwili kupna auta. Można wykupić jeden z kilku pakietów usług obejmujący swym zakresem pokrycie kosztów związanych z naprawą usterki, ewentualne holowanie i samochód zastępczy na czas naprawy. Cena zależy od ilości lat (1-3 lat) i uzyskanego w tym czasie przebiegu (40- 150 tys. km).

Dla firm zainteresowanych odliczeniami Citroen proponuje C3 w wersji van. Zamiast tylnych siedzeń jest w nim do dyspozycji oddzielona przegrodą przestrzeń bagażowa o objętości 1300 litrów i ładowności 449 kg. C3 Van jest dostępny tylko z benzynowym silnikiem 1.1.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe