Mitsubishi Colt Zen 2007-12-17
Ponieważ Colta bardzo chętnie wybierają kobiety, specjalnie pod ich kątem Mitsubishi przygotowało specjalną wersję.

Mitsubishi Colt powstał w ramach współpracy z Mercedesem. W holenderskiej fabryce w Born równolegle obok Colta był produkowany Smart forfour, jednak ten ostatni przeszedł już do historii, bo skromne wyniki sprzedaży sprawiły, że jego produkcja przestała być opłacalna. Zupełnie inaczej ma się sprawa z Mitsubishi Coltem, który jest pierwszym autem tej marki produkowanym w Europie.

Colt w obecnej postaci od swojego debiutu w 2004 roku właściwie wcale się nie zmienił. Wprowadzenie go do oferty sprawiło, że polski importer Mitsubishi znacząco podniósł swoją sprzedaż w Polsce. Mimo wszystko jednak sukces tego modelu mógłby być większy. Wychodząc z takiego założenia MMC Poland przygotowało limitowaną wersję o nazwie Zen.

Poprzednie generacje Mitsubishi Colta były zaliczane do segmentu kompaktów. Holenderski Colt jest jednak przedstawicielem segmentu B, choć bryła nadwozia bliższa jest minivanom. Auto projektowano w Europie, a tu wciąż panuje moda na auta jednobryłowe. Wysoko poprowadzony dach, zachodząca daleko do przodu przednia szyba i pionowo ścięty tył dają bardzo obszerną jak na tę klasę kabinę.

W środku docenić trzeba najdłuższą przestrzeń na nogi w tym segmencie oraz dzielone i osobno przesuwane, składane oraz wyjmowane tylne siedzenia, które zapewniają wiele możliwości aranżacji wnętrza. Co więcej, nie tylko tylne fotele są składane, ale może być także i oparcie prawego przedniego fotela. Przy tylnej kanapie odsuniętej maksymalnie do tyłu bagażnik mieści zaledwie 220 litrów. A więc widać, że mimo wszystko Coltowi daleko do minivanów.

Miłym zaskoczeniem jest stylistyce wnętrza Colta. Tu Mitsubishi jest bardzo blisko najnowszych trendów wyznaczanych np. przez Alfę Romeo i Renault. Wskaźniki deski rozdzielczej umieszczono w okrągłych tubach, a przełączniki i środkowa konsola mają sporo elementów w kolorze aluminium. Jest też kilka elementów wykonanych z półprzezroczystego tworzywa, a całość ma ciemną, grafitowo-czarną tonację. Przedni panel i deska są przy tym bardzo funkcjonalne, a jakość wykończenia, jak na segment B, bardzo wysoka.

Colt w limitowanej wersji Zen jest dostępny tylko w kolorze czarnym i z 5-drzwiowym nadwoziem. Auto ma dość bogate bogatym wyposażenie, a dodatkowo tapicerkę siedzeń wykonano z nowego materiału. Projektując Colta Zen Mitsubishi pomyślało przede wszystkim o kobietach. Bazując na odmianie Inform do standardu dodano 15-calowe aluminiowe obręcze kół, radio CD ze sterowaniem w kierownicy i 6 głośnikami, elektrycznie sterowane lusterka, boczne poduszki powietrzne, ozdobną listwę bagażnika i dywaniki z logo Zen. Aby nie było kłopotu z rozpoznaniem wersji już na pierwszy rzut oka, takie samo logo znajduje się też na klapie bagażnika.

Do napędu Colta przeznaczono silniki, które choć opracowane w Japonii, to produkowane są we wspólnej z DaimlerChryslerem fabryce w Turyngii. Trzy jednostki benzynowe mają pojemność 1.1 (75 KM), 1.3 (95 KM) lub 1.5 litra (109 KM) i wszystkie wyposażono w dwa wałki rozrządu oraz układ zmiennej pracy zaworów. Od Mercedesa pochodzą silniki wysokoprężne. Z dwóch produkowanych jednostek 1.5 litra w Polsce oferowana jest mocniejsza, 95-konna. Ma ona 3 cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa common-rail. W ofercie Colta jest zarówno manualna, jak i półautomatyczna skrzynia biegów.

Aby nie skompromitować się na rynku europejskim Mitsubishi sporo uwagi poświęciło kwestii bezpieczeństwa Colta. W standardzie są czołowe i boczne poduszki, a w opcji poduszki chroniące głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Bezpieczeństwo aktywne podnoszą seryjny ABS z układem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła i dostępna za dopłatą elektroniczna kontrola trakcji.

Zawieszenie Colta Mitsubishi określa jako sportowe. Znaczy to tyle, że ma dość twardą charakterystykę, choć jego konstrukcja jest stosunkowo prosta. Z tyłu to zwykła belka skrętna i sprężyny śrubowe. Szeroki rozstaw kół połączony z długim rozstawem osi zapewnia jednak bardzo dobrą stabilność. Sytuację poprawia też sztywna konstrukcja nadwozia.

Atutem kompaktowego Colta Zen jest stosunkowo bogate wyposażenie, które w zupełności usprawiedliwia cenę około 50 tysięcy złotych. Taka sama wersja Inform z podobnie dobranym wyposażeniem kosztowałaby kilka tysięcy więcej.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe