Opel Astra III Sedan 2008-01-28
Ten wariant Astry powstał specjalnie z myślą o rynku rosyjskim i tureckim. Jednak jego produkcję umieszczono w Polsce.

To kolejny model, który jest produkowany w gliwickich zakładach General Motors. Obok wersji 5-drzwiowej, 3-drzwiowej GTC, kombi i coupe-cabrioletu TwinTop to już piąta odmiana nadwoziowa Astry III.

Patrząc na nadwozie Astry III Sedan trudno czuć się zaskoczonym. Auto wydaje się dobrze znane, bo przód i dalsza część nadwozia aż do tylnych drzwi jest identyczna z hatchbackiem. Inny jest tył, ale i tu styliści nie wykazali się zbytnią kreatywnością, bo mocno kojarzy się z Vectrą. Z drugiej jednak strony to może i dobrze, bo dzięki takiemu zabiegowi Astra III Sedan wygląda bardziej dostojnie.

Długość nadwozia mierzy 4,60 m, a bagażnik ma pojemność 500 litrów. Pokrywa bagażnika nie jest zbyt duża, a więc i otwór utrudnia załadunek tzw. gabarytów, ale przynajmniej zawiasy nie wnikają do wnętrza kufra. A w razie potrzeby przewiezienia długich przedmiotów można złożyć asymetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy.

Wystrój kabiny jest identyczny, jak w każdej Astrze III. W wersji sedan całkiem dobrze współgra on z klasycznym charakterem auta. W podstawowej wersji wewnątrz dominują szarości, a bogatsze odmiany mają malowaną na srebrno środkową konsolę, cześć kierownicy i środkowy tunel. Efektowne żółto-czerwone podświetlenie deski rozdzielczej wprowadza dodatkowo nieco ożywienia.

Za kierownicą Astry III siedzi się bardzo wygodnie, co jest zasługą nieźle wyprofilowanych foteli. Zarówno fotel, jak i kierownica są regulowane już nawet w podstawowej odmianie, więc nie powinno być problemów z dopasowaniem odpowiedniej pozycji. Pasażerowie na tylnej kanapie najbardziej czują to, że zajmują miejsca nie w Vectrze, a w Astrze sedan. Jest tu ciaśniej na boki i trzy osoby nie siedzą zbyt swobodnie. Dzięki rozstawowi osi 2,70 m wystarczająca za to jest ilość miejsca na nogi.

Astra III Sedan jest oferowana w trzech specyfikacjach wyposażenia. Podstawowa Essentia ma m.in. immobilizer, centralny zamek, wspomaganie kierownicy i cztery poduszki powietrzne. Druga wersja Enjoy ma jeszcze manualną klimatyzację, radio z CD, chromowane obwódki wskaźników deski rozdzielczej, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i gadżecik - składany kluczyk. Ostatnia Cosmo ma ponadto światła przeciwmgielne z przodu, skórzane obicie kierownicy, półskórzaną tapicerkę i aluminiowe felgi 16”.

Dla tego modelu Opel proponuje wybór jednego z czterech silników. Dwa z nich to benzynowe – 1.6 Twinport o mocy 115 KM oraz 1.8 o mocy 140 KM – oraz dwa wysokoprężne – 1.3 CDTI o mocy 90 KM oraz 1.7 CDTI o mocy 100 KM. Standardowo oferowana jest manualna 5-biegowa skrzynia, ale 1.3 CDTI ma o jeden bieg więcej. Dla silnika 1.6 przewidziano za dopłatą półautomat EasyTronic, a dla 1.8 można zamówić tradycyjną skrzynię automatyczną.

Opel Astra III Sedan przejął więc wszystkie atuty wcześniej znanych odmian – łącznie z zawieszeniem, które może być za dopłatą wyposażone w system IDS aktywnie korygujący jego ustawienie. Dzięki trójbryłowemu nadwoziu odmiana ta może udawać limuzynę, choć sporo jej brakuje do Vectry. Ale ponieważ także cena jest sporo niższa, przy wyborze można poddać się głosowi rozsądku. I na to właśnie liczą sprzedawcy Opla.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe