Opel Corsa 2008-03-05
Dzięki Corsie poprawiają się wyniki sprzedaży Opla w Polsce.

W ciągu już prawie dwóch lat od wprowadzenia na rynek czwarta generacja Corsy stała się jednym z najchętniej kupowanych modeli Opla. Nic dziwnego - w porównaniu z poprzednikiem autko jest większe i ma znacznie ciekawszy wygląd. Długość nadwozia 3,99 m nie jest w tej klasie rekordowa, ale pozwala jak równy z równym konkurować z Fiatem Grande Punto czy Skodą Fabią.

Opel Corsa produkowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 5- i 3-drzwiowy hatchback. Odmiany te różnią się nieco charakterem, na co największy wpływ ma bardziej opadający dach w tylnej części nadwozia wersji 3-drzwiowej. Wygląda ona przez to bardziej jak coupe, podczas gdy Corsa 5-drzwiwowa, podobnie zresztą jak cały segment, ewoluuje w stronę kompaktów. W przypadku odmiany 5-drzwiowej Corsa ma wyżej poprowadzony dach i bardziej pionową tylną klapę. Poza tym 5-drzwiowa Corsa ma więcej cech auta rodzinnego i jest bardziej uniwersalna, choć wcale niekoniecznie brzydsza od bardziej sportowo wyglądającej sylwetki wersji 3-drzwiowej.

Długi rozstaw osi nowej Corsy mierzący 2,51 m odczuwa się w kabinie, ale nie wydaje się, aby w środku było więcej miejsca niż w poprzedniczce. Od razu za to zauważa się znacznie lepsze wykończenie, ładniejsze materiały i ciekawszy projekt wnętrza. W kabinie przewidziano kilka rodzajów kolorystyki z elementami lakierowanymi na czerwono, niebiesko lub w kolorze fortepianowej czerni. Poza tym w Corsie zastosowano więcej technicznych udogodnień. W wyposażeniu dodatkowym są m.in. panoramiczny dach, elektrycznie podgrzewana kierownica i reflektory doświetlające zakręty. Obok multimediów i nawigacji przewidziano np. system głośnomówiący oparty na Bluetooth.

Ciekawostką z listy opcji dodatkowych dla 5-drzwiowej Corsy jest wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik na rowery. Gdy zabraknie miejsca w bagażniku, to system ten - nazwany FlexFix - nadaje się również do przewożenia innych niezbyt ciężkich przedmiotów.

W bagażniku Corsy bardzo praktyczna jest podwójna podłoga ułatwiająca utrzymanie porządku. Dual Floor daje możliwość ustawienia specjalnej płyty przedzielającej bagażnik w poziomie na jednej z dwóch wysokości. Dodatkowo płyta ta jest łamana i pozwala jeszcze na pionowe przedzielenie bagażnika. W normalnej konfiguracji bagażnik ma objętość 285 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1100 litrów. Najważniejsze, że w odróżnieniu od poprzednika po złożeniu tylnej kanapy do wykorzystania będzie płaska powierzchnia.

Same fotele Corsy są typowe dla niemieckich aut. Z początku wydają się twarde, ale ich kształt nie prowadzi do bólu pleców. W standardowych wersjach zapewniają też jakie takie trzymanie boczne, choć daleko im do foteli sportowych odmian GSi i OPC. Ciekawą, choć całkiem klasyczną, formę ma deska rozdzielcza. Dwa główne wskaźniki umieszczono w grubych pierścieniach, które w droższych odmianach mają srebrny kolor. Podświetlenie ma dwie barwy - złotą i czerwoną.

W salonach dostępnych jest pięć opcji wyposażenia Corsy, choć tak naprawdę liczą się tylko dwie. Podstawowa odmiana Essentia ma w specyfikacji m.in. elektrycznie sterowane lusterka, wspomaganie kierownicy, dwie czołowe poduszki powietrzne (poduszkę pasażera można wyłączyć) i układ ABS. Najbardziej popularna odmiana to Enjoy, która ma dodatkowo elektrycznie sterowane szyby, podwójna podłogę bagażnika, szufladę pod fotelem pasażera, regulowaną kolumnę kierownicy, regulowany na wysokość fotel kierowcy i dzieloną tylną kanapę.

Droższe wersje GSi i Cosmo mają już np. klimatyzację, radio z CD, sportowe albo komfortowe fotele, a w przypadku GSi jeszcze układ ESP. Topową odmianą jest 3-drzwiowa Corsa OPC, która oprócz najmocniejszego silnika ma spojlery, przyciemniane światła aluminiowe felgi itd. Jednak w tym przypadku cena 88 400 zł w poważnym stopniu ogranicza krąg odbiorców.

Dla Corsy dobrano gamę ośmiu silników, z których dwa przeznaczone są tylko dla sportowych odmian. GSi napędza 150-konny benzynowy silnik 1.6 Turbo, a OPC również benzynowy 1.6 Turbo, tylko o mocy 192 KM.

Podstawowa gama jednostek obejmuje więc benzynowe z rodziny Twinport - 3-cylindrowy 1.0 o mocy 60 KM oraz 4-cylindrowe 1.2 o mocy 80 KM i 1.4 o mocy 90 KM. Są również turbodiesle - 1.3 CDTI w dwóch wersjach o mocach 70 lub 90 KM oraz 1.7 CDTI o mocy 125 KM. Zależnie od wersji napęd przenoszony jest za pośrednictwem manualnych 5- lub 6-biegowych skrzyń. Za dopłatą dla 80-konnego 1.2 oraz 90-konnego 1.3 CDTI przewidziano półautomat Easytronic, a dla silnika 1.4 4-stopniowy automat.

Na popularność Corsy zapracowała głównie jedna wersja Enjoy, która za rozsądną cenę oferuje niezłe wyposażenie. Choć brakuje klimatyzacji i radia, to wystarczy, by zachęcić klientów. Jednak aby dogonić liderów segmentu, czyli Skodę Fabię i Toyotę Yaris, potrzeba chyba jednak czegoś więcej.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe