Fiat Scudo Panorama 2008-04-28
Fiatowi udało się opracować dość komfortowego i przestronnego busa na bazie auta dostawczego.

Pod względem konstrukcyjnym Fiat Scudo nie powstał w wyniku uproszczenia konstrukcji vana Ulysse. Tym razem jest to już całkiem odrębny model znacznie różniący się od eurovana i o większej ładowności niż poprzednik. Oprócz odmian dostawczych, tym razem w ofercie Scudo większego znaczenia nabierają odmiany osobowe. Minibus Scudo Panorama występuje w odmianie 8- lub 9-osobowej. Pod względem wielkości i obszerności kabiny auto przewyższa vany, ustępując im tylko nieco wykończeniem kabiny.

Jednobryłowe nadwozie Scudo ma ciekawą, aerodynamiczną sylwetkę. Maska silnika i szyba przednia ukształtowano na podobieństwo superszybkich pociągów. Dostęp do tylnego rzędu siedzeń umożliwiają boczne rozsuwane drzwi, które są umieszczone tylko po prawej stronie auta. Z tyłu jest olbrzymia klapa, która może służyć za piknikowy dach. Trzeci rząd składa się z identycznych foteli co drugi, a więc osoby zajmujące tylne miejsca nie powinny narzekać na nierówne traktowanie.

Osobowe busy Scudo są oferowane w dwóch rozstawach osi, a kabinę wewnątrz zaprojektowano tak, aby jak najbardziej przypominała samochody osobowe. W efekcie osobowe Scudo stał się dość komfortowym pojazdem. Ma wykończenia z przyjemnych tkanin tapicerskich, jest klimatyzacja, tempomat, czujniki parkowania i zmierzchu. Scudo jest też bezpieczne, bo ma sztywne nadwozie i może mieć 6 poduszek powietrznych chroniących również pasażerów siedzących z tyłu. A przy tym wszystkim jest znacznie tańszy od Fiata Ulysse.

Do wyboru są dwie podstawowe opcje Scudo Panoramy – Family i Executive. Wersja Family ma np. składany i wyjmowany trzeci rząd foteli, automatyczną dwustrefową klimatyzację, ogrzewanie postojowe Webasto, tempomat, system audio ze zmieniarką płyt CD i – ciekawostka od Citroena - samopoziomujące tylne zawieszenie. Odmiana Executive jest nieco uboższa i nie ma np. regulowanych elektrycznie i ogrzewanych lusterek, nie ma rolety zasłaniającej bagażnik, nie ma też klimatyzacji i czujników zmierzchu i deszczu, ani ogrzewania Webasto.

Dla Scudo przewidziano tylko silniki wysokoprężne. Są to trzy jednostki z zasobów francuskiego koncernu PSA – 1.6 o mocy 90 KM oraz 2.0 o mocy 120 lub 136 KM. Najmocniejszy silnik ma 6-biegową, manualną skrzynię biegów, jednak przy pierwszym z nią kontakcie ciężko powiedzieć o niej dobre słowo. Dźwignia luźno się porusza i nie daje wyczucia, kiedy bieg jest włączony. Do braku precyzji jej działania trzeba się przyzwyczaić, ale szybka zmiana biegów to coś w rodzaju „chybił trafił”.

Największym atutem osobowej odmiany Scudo jest spory komfort podróżowania, przestronne wnętrze, dość bogate wyposażenie i oszczędne silniki. W odróżnieniu od Ulysse tablica rozdzielcza Scudo jest umieszczona przed kierowcą, dźwignia zmiany biegów jest blisko ręki, a również pod względem stylistyki Scudo wypada ładniej niż niejeden van.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe