Hyundaia i30 CW 2008-05-05
Według Hyundaia ten model na europejskim rynku ma na poważnie rywalizować z japońską konkurencją.

Produkowany w Czechach i30 CW to druga wersja nadwoziowa pierwszego całkowicie europejskiego Hyundaia. Podobnie jak 5-drzwiowy hatchback wersja kombi łączy w sobie stylową praktyczność z elegancką linią nadwozia. Jednak CW jest znacznie bardziej uniwersalny, a to z racji przedłużonego rozstawu osi i większego bagażnika.

Hyundai i30 CW jest skierowany do nabywców, szukających praktycznego pojazdu z cechami tradycyjnego kombi oraz stylem i udogodnieniami limuzyny. W sumie samochód ten może się podobać. Estetyczna, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW odzwierciedla nowy styl koreańskiej marki. Jest on klasyczny i stonowany, bo unikanie stylistycznych fajerwerków jest bezpieczniejsze i może przypaść do gustu większej ilości potencjalnych klientów.

Wnętrze i30 CW jest jak na tę klasę komfortowe, funkcjonalne i praktyczne. Nie można powiedzieć złego słowa o jakości wykończenia, ani o czytelności wskaźników. Układ kratek nawiewu zdradza powinowactwo z Kią cee`d, ale w Hyundaiu użyto zauważalnie lepszych materiałów wykończeniowych. Inne jest też podświetlenie zegarów. W Hyundaiu dominuje kolor niebieski, a w Kii pomarańczowy. Dla większej czytelności, w centralnym wyświetlaczu, tablicy przyrządów i kontrolkach ostrzegawczych wykorzystano technologię LED.

Warto wspomnieć o tym, że i30 ma dwuosiową regulację kolumny kierowniczej. Także fotele mają regulację wysokości, a więc każdy dopasuje sobie optymalną pozycję za kierownicą. Umiejscowienie przełączników i dźwigni jest typowo niemieckie, a więc także i tu nie ma problemów po zajęciu miejsca za kierownicom po raz pierwszy. Optymalizacji poddano nawet umiejscowienie dźwigni zmiany biegów, która nie wymaga dalekiego sięgania ręką.

Nadwozie Hyundaia i30 CW ma długość 4,47 m, a rozstaw osi to 2,70 m. Dodatkowe 5 cm w porównaniu z hatchbackiem jest odczuwalne dla pasażerów siedzących z tyłu, bo to właśnie oni mają więcej miejsca na nogi. Można tylko grymasić nad objętością bagażnika, która wynosi 415 litrów. To znacznie mniej niż w przypadku siostrzanej Kii cee`d SW i niewiele więcej niż w przypadku 5-drzwiowej Hondy Civic czy Fiata Bravo. Do tego bagażnik ograniczają po bokach zabudowane nadkola. Jako kombi i30 CW nie powala na kolana.

Marka Hyundai walczy z konkurencją oferując stosunkowo bogate wyposażenie swoich aut. Już podstawowa wersja i30 CW Classic ma w standardzie sześć poduszek powietrznych, radioodtwarzacz CD z wejściem USB, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach oraz aktywne zagłówki. Bogatsza odmiana Comfort oferuje dodatkowo elektronicznie sterowaną klimatyzację, elektrycznie podgrzewane lusterka, pilota do centralnego zamka, regulację lędźwiowej części fotela kierowcy oraz przednie lampy przeciwmgielne.

Usportowiona wersja Style standardowo ma 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16, czujniki ciśnienie w oponach, materiałowo-skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane wycieraczki przedniej szyby. Topowa odmiana Premium ma ponadto system ESP, ogrzewane przednie fotele, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik cofania i czujnik deszczu.

W zależności od wersji wyposażeniowej w kabinie i30 CW przewidziano uchwyty na kubki, uchwyt na okulary, schowek w konsoli centralnej, kieszenie na mapy w przednich drzwiach, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek w tylnym podłokietniku oraz tylne uchwyty na kubki. Schowek przed pasażerem jest dodatkowo chłodzony powietrzem z klimatyzacji. W tylnej części kabiny umieszczono roletę bagażnika, a w wyposażeniu opcjonalnym dostępna jest m.in. siatka zabezpieczająca bagaż i relingi dachowe.

Do napędu Hyundaia i30 CW przewidziano wybór dwóch silników benzynowych i trzech diesli oraz manualnej lub automatycznej przekładni. Jednostką bazową jest 122-konny aluminiowy benzynowy silnik 1.6, a obok niej jest jeszcze 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 143 KM. Spośród silników wysokoprężnych do wyboru są silniki CRDi o pojemności 1.6 litra i o mocach 90 lub 115 KM oraz 2.0 CRDi o mocy 140 KM. Silniki diesla mają standardowo filtr cząstek stałych DPF. Zamiast 5-lub 6-biegowej skrzyni biegów za dopłatą można zamówić 4-stopniowy automat.

Mocną stroną Hyundaia i30 CW jest prowadzenie. Dzięki sztywnemu i proporcjonalnemu nadwoziu oraz wielowahaczowemu zawieszeniu z tyłu auto bardzo pewnie pokonuje zakręty i dobrze tłumi nierówności. Zadbano tez o hamulce – z przodu zastosowano 15-calowe tarcze, a z tyłu 14-calowe.

Pierwsze zetknięcie się z Hyundaiem i30 CW pozostawia bardzo pozytywne wrażenia. Jedyną skazą okazuje się niewielki bagażnik, który jednak w tej klasie jest bardzo ważny. Tym bardziej, że podobna pod względem charakteru, z identycznymi silnikami i zawieszeniem Kia cee`d SW pod tym względem bije kombi Huyndaia na głowę.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe