Seat Toledo 2008-05-26
Seat ma ofercie trzy bardzo podobne auta. Obok Altei i Altei XL Toledo pełni rolę modelu flagowego marki.

I jest to fakt, który pozwala jakoś uzasadnić wyższą cenę. Toledo jest najbardziej komfortowo wyposażonym Seatem, choć z limuzyną ma już mniej wspólnego. Mimo trzybryłowego nadwozia nie da się ukryć, że to minivan, ale po przejechaniu już kilku kilometrów mijają wszelkie uprzedzenia związane z vanami.

Trzecia generacja Toledo jest zupełnie inna niż jego poprzednicy. Projektanci zrezygnowali z limuzyny i poszli w stronę minivana. Choć jego konstrukcję oparto na podzespołach Golfa V, to Toledo znacznie bardziej się wyróżnia w grupie VW. Z przodu identyczny z tańszą Alteą, a z tyłu zdecydowano się na eksperyment ze stopniowaną linią nadwozia. Dzięki temu zachowano spory bagażnik i zarazem uzyskano dość oryginalny efekt stylistyczny.

Bo jeśli chodzi o stylistykę nowego Toledo, to auto z pewnością może się podobać. Nowy styl Seata to przede wszystkim aerodynamiczny przód z chromowaną atrapą chłodnicy i dużym logo oraz zachodzącymi na boki reflektorami z przezroczystego szkła. Toledo i obie wersje Altei od przodu są tak podobne, że z pewnością wiele osób będzie myliło te auta.

Toledo, jako droższy model, oferuje bogatsze wyposażenie i większy komfort niż Altea. 5-osobowe nadwozie ma długość 4,49 m i jest ok. 20 cm dłuższe o od krótkiej Altei. Sam bagażnik nie tylko jest duży - bo mieści 500 litrów objętości - ale ma jeszcze ukrytą część pod pokrywą w podłodze. Jest tam ruchoma przegroda, zaś pojemność komory zależy od zastosowanej opcji koła zapasowego (standardowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy). I jeszcze jeden szczegół - tylna klapa obejmuje także szybę, jak w hatchbacku, a nie sedanie.

Funkcjonalność bagażnika zapewnia szereg akcesoriów umożliwiających mocowanie przedmiotów: haki w podłodze do zaczepienia siatki, kieszenie z siatki przy nadkolach oraz dwa wieszaki na torby. A w składanej dwukomorowej szufladzie można umieścić np. obowiązkowe trójkąty ostrzegawcze.

Kabina nowego Toledo jest przestronna i wygodna zarówno dla osób podróżujących na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Dominującym elementem deski rozdzielczej jest duża konsola środkowa, delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Znajduje się w niej zwarty zestaw przycisków do sterowania systemem audio, systemem nawigacji oraz klimatyzacją.

Panel instrumentów składa się z trzech zegarów z czarnymi tarczami, umieszczonych w trzech osobnych tunelach. Środkowy wskaźnik to obrotomierz. W wersjach wyposażonych w system ESP na tarczy prędkościomierza umieszczono kontrolkę układu, która świeci się w przypadku jego odłączenia. Czerwone podświetlenie panelu instrumentów dostosowuje się automatycznie do natężenia światła na zewnątrz, ale może być także regulowane manualnie.

Podstawową specyfikacją Toledo jest wersja Audience. Obejmuje ona m.in. sześć poduszek powietrznych, dzieloną tylną kanapę, ABS, klimatyzację półautomatyczną Climatic, radio CD/mp3 i centralny zamek z pilotem. Druga wersja nowi nazwę Reference i jej wyposażenie różni się tym, że ma w pełni elektronicznie regulowaną klimatyzację Climatronic. Z kolei odmiana Stylance ma koła ze stopu aluminium, przednie lampy przeciwmgłowe, specjalne tapicerki, pokryte skórą gałkę dźwigni zmiany biegów i trójramienną kierownicę, komputer pokładowy, tempomat i funkcję "coming home”. Ostatnia wersja Sport-Up ma dodatkowo utwardzone zawieszenie.

W nowym modelu Toledo przewidziano sporo miejsc na drobiazgi. W sumie jest ponad 30 różnego rodzaju schowków i uchwytów. Są to m.in. uchwyt na okulary po lewej stronie miejsca kierowcy, schowek na rękawiczki, dwa uchwyty na kubki w centralnej konsoli, szuflady pod przednimi siedzeniami oraz schowki w drzwiach przednich z przegródką na butelkę PET.

W przednim podłokietniku wygospodarowano dwukomorowy schowek. Jego górna część przeznaczona jest na drobne przedmioty, np. płyty, zaś w dolnej znajduje się zmieniarka CD. Obok fotela pasażera, w drzwiach bocznych znajduje się schowek na puszkę z napojem. Pasażerowie z tyłu mogą korzystać ze schowków z boku siedzeń, schowków na drzwiach, kieszeni w oparciach przednich foteli, schowka w tylnej części tunelu centralnego oraz dodatkowego schowka i uchwytów na kubki w rozłożonym środkowym podłokietniku.

Seat Toledo dostępny jest z pięcioma różnymi silnikami do wyboru. Dwa benzynowe to 1.6 o mocy 102 KM, 2.0 FSI o mocy 150 KM oraz specjalnie dla odmiany Sport-Up turbodoładowany 1.8 TFSI o mocy 160 KM. Do tego dochodzą dwa wysokoprężne - 1.9 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 KM. Dwie najmocniejsze jednostki - dwulitrowe silniki FSI i TDI - współpracują z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów. Do tego pierwszy z silników dostępny jest także z automatyczną sześciobiegową przekładnią sekwencyjną Tiptronic. Z kolei 2.0 TDI oferowany jest ze znaną z Audi sześciobiegową skrzynią DSG.

Największym zaskoczeniem jest prowadzenie Toledo. Mimo wysokiego nadwozia auto prowadzi się jak po szynach, a pozycja za kierownicą wcale nie jest taka, jak w większości minivanów. Inżynierom Seata udało się osiągnąć bardzo trudny efekt sportowego auta rodzinnego.

W sumie więc Toledo należy uznać za bardzo udany samochód. To, że w niczym nie nawiązuje do poprzednika uznać można tylko za atut, bo prowadzi się świetnie i jest dość bogato wyposażony. A komu ni podoba się tył nadwozia, zawsze może wybrać Alteę lub Alteę XL.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe