Seat Leon Cupra 2008-06-16
Seat wreszcie odnosi długo wyczekiwane sukcesy w wyścigach WTCC. Kto chce poczuć namiastkę tych klimatów, na pewno zainteresuje się Leonem Cuprą.

Seat Leon Cupra to nie jest tylko kolejna odmiana silnikowa najnowszego Leona. Owszem, auto powstało w oparciu o kompaktowego Seata, ale dzięki daleko idącym modyfikacjom Cupra zyskała zupełnie wyjątkowy charakter. To samochód, który powstawał na torze wyścigowym, choć jest przeznaczony na drogę i można go kupić normalnie w salonie.

Leon Cupra został przygotowany, a teraz jest wytwarzany w ośrodku sportów motorowych Seata. Jego sercem jest turbodoładowany silnik, który pozwala rozwijać prędkość 247 km/h. Teoretycznie w przypadku napędu na przednią oś moc powyżej 225 KM to tylko strata energii zużyta do zdzierania opon, ale inżynierowie Seata nie przejęli się tym zbytnio i Leon Cupra w wersji benzynowej rozwija moc 240 KM. Jak na sportowe auto przystało, jego atutem jest nie tylko rozpędzanie się, ale i zdolność do odpowiednio gwałtownego zatrzymania, dzięki specjalnie przygotowanym zaciskom hamulcowym.

Patrząc na Leona Cuprę od razu widać podobieństwo do wyścigowego Leona WTCC. Agresywna sylwetka, w środku wyścigowe fotele, koła na 18-calowych odlewanych felgach, a z tyłu dwie eliptyczne rury wydechowe. Zawieszenie jest specjalnie obniżone i utwardzone. Dookoła nadwozia nałożono specjalnie nakładki aerodynamiczne, a na tylnej krawędzi dachu zamontowano spojler, który przy większych prędkościach dociska i stabilizuje tył auta.

W porównaniu ze zwykłymi odmianami Leona wersja Cupra ma zupełnie inaczej wykończone wnętrze. Oprócz głęboko profilowanych foteli, są tu specjalnie zaprojektowane nakładki na pedały, dźwignia zmiany biegów i deska rozdzielcza. Wszystko to przypomina rozwiązania znane raczej z torów wyścigowych, a nie z seryjnych aut koncernu VW. Efektu dopełniają lusterka boczne, przedni spojler i oprawa tablicy rejestracyjnej wykonane w kolorze czarnym o dźwięcznej nazwie ebano. Inną cechą wyróżniającą jest czarne wykończenie dolnej części z tyłu samochodu, nawiązujące do dyfuzorów Leona WTCC.

Leon Cupra jest wyposażony w 4-cylindrowy, turbodoładowany benzynowy silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka ta została skonstruowana przez inżynierów Audi i Volkswagena, ale dostrojono ją u Seata. To najmocniejszy silnik, jaki był kiedykolwiek zainstalowany w samochodzie seryjnym hiszpańskiej marki. Dzięki niemu Leon Cupra może przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 6,4 sekundy, a pierwszy kilometr przejeżdża w czasie 26,4 sekundy.

Tak więc Seat Leon Cupra z pewnością zainteresuje fanów wyścigów samochodowych. Fabrycznie przygotowane auto nie wymaga już żadnego tuningu - nie trzeba już nic zmieniać ani w wyglądzie, ani poprawiać osiągów. Co pokazuje praktyka, największym wzięciem wśród nabywców Leona Cupry cieszy się jadowity żółty kolor. Dlaczego? Bo właśnie takie są barwy teamu Seata.
Żródło: madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe