Suzuki SX4 2008-07-21
Suzuki ma swojej ofercie albo terenówki, albo auta miejskie. SX4 w wersji sedan to powstała w potrzebie chwili kompaktowa limuzyna.

Od czasu wycofania z polskiej oferty Liany Suzuki nie oferowało na naszym rynku żadnego w pełni rodzinnego samochodu, który nie byłby terenówką albo SUV-em. Oferowane w Polsce 5-drzwiowe Suzuki SX4 pochodzące z węgierskiej fabryki ma nadwozie, które zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie i łatwości w codziennym korzystaniu z samochodu. Jednak jego poważnym minusem jest zbyt mały jak na tę klasę bagażnik, który mieści zaledwie 270 litrów objętości. Z tego powodu SX4 z nadwoziem hatchback nie spotka się raczej z zainteresowaniem rodzin.

Jednakże Suzuki nie odpuściło sobie tej grupy klientów i opracowało SX4 sedana. Początkowo auto było znane tylko w Japonii, ale aby wypełnić lukę w europejskiej ofercie zdecydowano się na import tego auta także i na nasz kontynent. W przypadku odmiany sedan zrezygnowano z napędu na wszystkie koła - auto ma napęd na przód, tak jak i podstawowa odmiana hatchbacka. A dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu uzyskano przestronne i funkcjonalne wnętrze. Najważniejsze jednak, że kufer o pojemności 510 litrów eliminuje największą wadę 5-drzwiowego SX4.

Co ciekawe, SX4 sedan wygląda na tyle ciekawie, że na pierwszy rzut oka można podejrzewać, że jest to zupełnie odrębny model. Samochód jest całkiem interesującym pomysłem na rodzinne auto, które ma lekko podwyższone zawieszenie zapożyczone z małego SUV-a. Uniesiona bryła nadwozia, szeroki rozstaw kół i duże obręcze kół sugerują wizerunek samochodu dla aktywnych.

Wnętrze zostało zaadaptowane bez zmian w porównaniu z 5-drzwiowym SX4. System audio został wyposażony w możliwość podświetlenia nocnego i nie razi kierowcy w oczy. Automatyczna klimatyzacja, w lepiej wyposażonych modelach, ma podświetlenie wokół pokręteł, co ułatwia ich obsługę podczas jazdy w nocy. Główne wskaźniki i forma deski rozdzielczej są zaprojektowane ergonomicznie i są bardzo czytelne.

W SX4 sedanie nie ma problemu z ustawieniem fotela i dobraniem optymalnej pozycji za kierownicą. Fotele są głęboko wyprofilowane, a kierownica ma dwuosiową regulację. Materiały wykończeniowe i jakość montażu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Auto robi wrażenie naprawdę porządnego.

Do wyboru są dwie wersje wyposażenia - GLX i GS. Odmiana GS jest dostępna również z automatyczną skrzynią biegów. Do podstawowego wyposażenia wersji GLX należy m.in. klimatyzacja manualna, skórzane obicie kierownicy, elektrycznie starowane szyby w przednich i tylnych drzwiach, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, jak również radio z CD i mp3. Wersja GS jest bogatsza tylko o elektronicznie sterowane klimatyzację, "elektroniczny" kluczyk i podgrzewane przednie fotele.

W dziedzinie bezpieczeństwa już wersja GLX ma czołowe i boczne poduszki, a w odmianie GS są jeszcze poduszki kurtynowe i system ESP. Oprócz tego specyfikacja GS obejmuje m.in. aluminiowe felgi, przyciemniane szyby i światła przeciwmgielne.

Do napędu SX4 w wersji sedan wybrano tylko jeden silnik - benzynowy 1.6 o mocy 107 KM z układem zmiennej pracy zaworów VVT. Za dopłatą można wybrać 4-stopniową skrzynię automatyczną. Zawieszenie SX4 sedana daje bardzo dobre wyczucie nawierzchni. Mimo że pochodzi z SUV-a, to na naszych dziurawych drogach sprawdza się wręcz idealnie. Na dobrej nawierzchni jest twarde i pozwala na właściwe wyczucie nawierzchni, a na gorszych odcinkach daje wystarczająco duże rezerwy bezpieczeństwa. W sumie, jak na pochodną zawieszenia Swifta, które w SX4 trochę wzmocniono, daje jak najlepsze świadectwo inżynierom Suzuki.

Okazuje się, że Suzuki SX4 sedan stanowi bardzo ciekawą propozycję dla osób podążających za modą, ale zmuszonych do uwzględnienia "rodzinnych" potrzeb. Z konieczności chwili SX4 sedan pełni obecnie rolę wizytówki marki. Można żałować, że brakuje napędu na 4 koła, ale SX 4 sedan to nie terenówka, choć można w nim docenić walory wzmocnionego zwieszenia, które dzielnie znosi walkę z torowiskami, krawężnikami, dziurami w jezdni, czy pofałdowaną nawierzchnią - tak typowymi u nas - niestety - zjawiskami.
Żródło: Madej galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe