Peugeot 207 SW 2008-09-22
Wśród kombi segmentu B liczą się walory praktyczne, ale nie oznacza to, że koniecznie trzeba rezygnować z odrobiny stylistycznego szaleństwa.

Mały lew – duża przestrzeń – najpewniej takie założenie przyjęli projektanci Peugeota, gdy zlecono im projekt nowego 207 SW. Autko miało zastąpić produkowanego od 2006 roku 206 SW, któremu wytykano zbyt małą przestrzeń bagażową. W 2007 roku zadebiutował następca – 207 SW, który pod każdy względem okazuje się lepszy, choć nadal bagażnik nie jest największy.

Peugeot 207 SW urósł do 4,16 m długości, a jego nadwozie ma znacznie bardziej wyrazisty styl. Nie można się pomylić w marce. Model 207 i jego wersja kombi SW mają przód z elementami typowymi dla Peugeota. Są to zachodzące daleko na boki na klosze reflektorów, olbrzymi wlot powietrza zajmujący niemal całą przednią powierzchnię zderzaka i duże logo z lwem na masce.

Z boku małe kombi Peugeota wygląda jak zmniejszona wersja 407 SW. W obu autach zachowano charakterystyczny podcięty tylny słupek i obejmującą część boków tylną szybę. Podobny jest też kształt klina, choć oczywiście 207 SW wydaje się wyższe. Pod względem wyglądu 207 SW z pewnością wyróżnia się na plus na tle konkurencji w rodzaju Skody Fabii, Renault Clio czy Dacii Logan MCV.

Mimo że wygląd nowej 207 SW nawiązuje do tego, co znamy z Peugeotów, to wnętrze i jego wykończenie może zaskoczyć niejednego posiadacza modelu 206. Peugeotowi udał całkiem oryginalny projekt kabiny, która przypomina droższe auta. Ładne i miękkie w dotyku tworzywa, a także niezłej jakości obicie foteli zachęcają do jazdy. Oko cieszą także chromowane obwódki wskaźników deski rozdzielczej, srebrne plastikowe listwy i pomarańczowe podświetlenie. Całość deski rozdzielczej, centralnej konsoli i rozmieszczenie schowków sprawia wrażenie nowoczesnej, ale jest też bardzo funkcjonalna.

207 SW nie jest jednak mistrzem przestrzeni. Wnętrze jest miłe dla oka, ale pasażerowie na tylnej kanapie na pewno odczują, że to tylko auto segmentu B. Ilość miejsca na kolana jest bez porównania mniejsza niż w „prawdziwych” kombi. Choćaż w przypadku rodziny, w której z tyłu jeżdżą głównie dzieci, można to przemilczeć. Gorzej jednak sprawa ma się z bagażnikiem, który mieści tylko 337 litrów objętości. Praktycznym szczegółem jest sposób składania tylnej kanapy, w której razem z oparciem automatycznie składa się siedzisko. Po opuszczeniu oparć powstaje płaska powierzchnia i do dyspozycji jest ponad 1200 litrów przestrzeni.

O tym, że sama objętość to nie wszystko, świadczą takie detale jak haczyki do mocowania bagażu czy dwa schowki w ściankach bagażnika. Niestety, relingi nie są wyposażeniem standardowym. Również za dopłatą oferowana jest osobno otwierana tylna szyba.

Najtańsza odmiana wyposażeniowa 207 SW nosi nazwę Presence i ma dość skromne wyposażenie. Obejmuje ono m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby z przodu i centralny zamek. Dopiero w wersji Trendy jest klimatyzacja i radio z mp3. Najdroższa stylizowana na auto rekreacyjne wersja Outdoor, którą wyróżniają ma m.in. listwy chroniące nadkola i progi oraz aluminiowe felgi.

Wśród silników Peugeota 207 SW podstawową jednostką jest benzynowy 1,4 o mocy 75 KM. W ofercie są dwa silniki benzynowe z układem zmiennej pracy zaworów skonstruowane wspólnie z BMW – 1,4 o mocy 95 KM i 1,6 o mocy 120 KM. Do wyboru są jeszcze dwa turbodiesle – 1,6 HDI o mocy 90 lub 110 KM.

Pozytywnym zaskoczeniem jest zawieszenie 207 SW. W przypadku Peugeota już wiadomo, że zwykle jest ono raczej twarde, lecz w tym małym kombi uwagę zwraca niezłe trzymanie się drogi. Po części jest to zasługa szerszego rozstawu kół i tylnej osi przystosowanej do bardziej zróżnicowanych obciążeń. Do tego elektryczne wspomaganie kierownicy inaczej pracuje przy większej prędkości, zapewniając lepsze czucie drogi. Z kolei np. przy parkowaniu jego siła jest większa.

Peugeot 207 SW jest więc ofertą dla kogoś, więc szuka ładnego i funkcjonalnego kombi, ale nie oczekuje, że dorówna minivanowi. Małe kombi Peugeota nie jest aż tak uniwersalne, ale znakomicie sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Jest wystarczająco duże, aby przewieźć pralkę, pomieścić dzieci czy zrobić nawet duże zakupy, i wystarczająco mały, aby radzić sobie w mieście. A gdy przyjdzie kilka razy w roku wyjechać w dalszą podróż, też nie rozczaruje swojego właściciela.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe