Renault Kangoo Rapid 2009-01-12
To typowo użytkowa odmiana Kangoo. Prosta, solidna i pojemna, ale też wciąż nieco spartańska.

Osoby, które miały kontakt z osobowymi wersjami Kangoo, Partnera czy Berlingo przyzwyczaiły się już do coraz bardziej komfortowego charakteru kombivanów. Jednak w założeniach konstruktorów podstawowym przeznaczeniem tych modeli to transport towarów. To właśnie wersje dostawcze projektowano najpierw i dopiero potem przystosowywano je do roli aut osobowych.

O tym, jak bardzo wersje dostawcze kombivanów różnią się od swoich osobowych odpowiedników świadczy przykład Kangoo Rapid. Ta mała furgonetka z zewnątrz różni się tylko brakiem okien w tylnej części nadwozia i wybieranym najczęściej białym kolorem, który nie wymaga dopłat.

Autko ma być przede wszystkim maksymalnie pojemne i oferować łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. I takie rzeczywiście jest. Pudełkowaty kształt sprawia, że ładownia jest obszerna przyjazna dla użytkownika. Z tyłu są dwuskrzydłowe drzwi, a po bokach – z lewej strony za dopłatą – drzwi przesuwne. Zamiast okien – blaszane zaślepki, a zamiast drugiego rzędu siedzeń – solidna podłoga.

Dostawczy Kangoo Rapid może pomieścić do 3,6 m3 towaru, a jego ładowność wynosi 725 kg. Przydatnym rozwiązaniem jest składany przedni fotel pasażera. Po jego złożeniu można przestawić przegrodę oddzielającą kabinę od ładowni tak, że do wykorzystania jest dodatkowa przestrzeń obok kierowcy. W porównaniu do poprzedniego Kangoo zauważalną zmianą jest bardziej estetyczna deska rozdzielcza, choć zawiera ona tylko podstawowe wskaźniki i sprawia gorsze wrażenie niż w osobowym Kangoo. Układ instrumentów jednak jest ten sam, a dźwignię zmiany biegów tak samo przeniesiono do dolnej części środkowego panelu.

Użytkowy charakter Kangoo w wersji Rapid wychodzi od razu podczas pierwszej przejażdżki. Niewyciszona ładownia i stalowa przegroda jest źródłem blaszanych rezonansów. Twarde jest zawieszenie i silnik wydaje się głośniejszy i niż w osobowym Kangoo. Cóż, wersje dostawcze wciąż są pozbawiane sporej części wyposażenia podnoszącego komfort.

Małej dostawczej renówce nie można jednak wiele zarzucić, jeśli chodzi o ergonomię. Fotel kierowcy jest wygodny, choć jego zakres regulacji jest nieco ograniczony, a do podwyższonej pozycji łatwo się przyzwyczaić. Nad głową pod dachem jest duża półka, kieszenie w drzwiach i schowek przed pasażerem są wystarczająco obszerne. Kierownica ma wspomaganie, a biegi wchodzą w miarę precyzyjnie. Oszczędne silniki palą niedużo, a ubogie wyposażenie sprawia, że auto rzadko się psuje.

Renault Kangoo Rapid jest napędzany głównie silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi o mocy 68, 86 lub 103 KM. Dwa słabsze silniki są oznaczone wewnętrznym symbolem ekologicznym eco2, co u Renault oznacza, że wydzielają w spalinach mniej niż 140 g CO2 na 100 km i 95% części podlega powtórnemu przetworzeniu. Uzupełnieniem oferty silników są jeszcze dwie jednostki benzynowe – 1.6 o mocy 90 KM oraz 1.6 16V o mocy 106 KM.

Zawieszenie dostawczego Kangoo ma te same wady, co jego osobowy odpowiednik. Może wydawać się zbyt miękkie i nie nadaje się do szybkiej jazdy. Ale w tym przypadku nie ma to znaczenia. Ważne, że zarówno po obciążeniem jak i bez, w przepisowych zakresach prędkości, Kangoo dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Auto powinno więc być dla kierowcy dobrym towarzyszem w codziennej pracy, choć nie można nie zauważyć, że najbardziej Kangoo Rapid cieszy księgowych i szefów. A w przypadku wyboru aut do pracy to oni mają decydujące zdanie.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe