Fiat Strada Adventure 2009-02-02
W tej odmianie mały pick-up wygląda bardzo efektownie i może być bardzo praktycznym pomocnikiem w aktywnym spędzaniu wolnego czasu.

Strada Adventure w porównaniu z terenowymi pick-upami nie ma większych szans, chociaż kosztuje mniej więcej o połowę mniej i o tyle niższe jest jego zużycie paliwa. Jednak dodatkowe elementy nadwozia sprawiają, że autko to ma kilka bardzo podobnych zalet.

W porównaniu z podstawową wersją Strady odmiana Adventure ma taki sam masywny zderzak, ale jest on częściowo lakierowany i dzięki temu wyraźniej widać jego wzmocnienia. Poza tym auto ma nakładki na nadkolach, stopnie podprogowe i relingi z poprzecznym uchwytem na tylnej krawędzi dachu.

Odmiana Adventure jest oferowana tylko w wersji z przedłużoną kabiną. Skrzynia w tym przypadku ma 1393 mm długości i 1220 mm szerokości. Wysokość burt to 513 mm. Ładowność razem z kierowcą i pasażerem to 685 kg, a więc spokojnie można nim przewieźć większość ekwipunku na plażę, nad jezioro czy do lasu. Do jazdy terenowej Strada nie jest przeznaczona, ale rodzina Palio w ogóle ma wyższy prześwit, więc dziurawe drogi mu nie straszne. Zwłaszcza że zawieszenie pick-upa ma z tyłu solidne resory piórowe i wygięty sztywny most. Problemy mogą się zacząć na wzniesieniach, bo napędzana jest tylko przednia oś.

Skrzynia Strady Adventure ma objętośc 800 litrów i jest od wewnątrz wyłożona plastikową formą. Po jakimś czasie może ona zmatowieć, ale jest wodoszczelna, łatwa w czyszczeniu i nie rdzewieje. Co ważne, auto może holować przyczepę o masie do jednej tony.

O ile wersja Adventure może się podobać z zewnątrz, to kabina trochę rozczarowuje. Ciemny wystrój i niskiej jakości plastiki szybko się brudzą i nie sprawiają dobrego wrażenia. Deska rozdzielcza ma analogowe wskaźniki z mało czytelną czcionką i rzucającym się w oczy napisem „Adventure”. Fotele również przypominają, że nie jest to auto o wysokiej jakości, ale przy tak niskiej cenie trudno wybrzydzać. Są trochę za miękkie, ale jako tako trzymają ciało w zakrętach.

Jeśli skupić się na walorach ekonomicznych Strady, także tek w wersji Adventure, to autko wypadnie bardzo pozytywnie. Niskie koszty ubezpieczenia, związane z niską pojemnością skokową silnika, jego niskie spalanie i prosta, mało podatna na uszkodzenia konstrukcja z pewnością nie zrujnują właściciela. Jeśli więc ktoś woli się wydawać pieniądze na swoje hobby, to Strada Adventure będzie jego przyjacielem.

Pod maską auta może pracować tylko jedna jednostka – wysokoprężna 1.3 16V Multijet o mocy 85 KM. Średnio wystarcza jej ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.

W sumie więc Strada Adventure przypomina wiernego osiołka, który pomoże w dźwiganiu i zadowoli się byle czym. W przypadku tego samochodu nie wypada mieć wygórowanych oczekiwań co do wykończenia, a własności użytkowe i trwałość z pewnością niejednego zaskoczą.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe