Opel Astra Twintop<br>2009-04-20 2009-04-20
Już wiosna, więc można pomyśleć o kabriolecie. Aby jednak nie rezygnować z jazdy z deszczowe dni pomyślano o twardym składanym dachu. Takie rozwiązanie ma m.in. Astra Twintop.

Astra z otwieranym dachem to najmniej popularna odmiana nadwoziowa kompaktu Opla. Nie jest najtańsza w gamie i ma mało miejsca na tylnej kanapie. Jako Astra nie jest też specjalnie prestiżowa, ale z pewnością może się podobać i daje sporo przyjemności z jazdy w słoneczne dni.

Elektrycznie składany twardy dach to już właściwie standard wśród nowoczesnych kabrioletów. W ślad za Peugeotem 206 CC poszły niemal wszystkie marki i dziś prawdziwe kabriolety z brezentowym dachem są w mniejszości. I nie ma się czemu dziwić, bo coupe-kabriolety są bardziej uniwersalne.

Opel Astra Twintop jest produkowany już od 2006 roku, ale mimo to w Polsce nie jest zbyt dobrze znana. Z zewnątrz auto jest podobne do swoich popularnych wersji - ma taki sam przód i przetłoczenia boków. I komu podoba się trzydrzwiowa Astra GTC, temu z pewnością przypadnie do gustu wersja Twintop.

Wnętrze również może się podobać, choć od strony stylistyki jest ono identyczne z tym, jakie znamy z droższych odmian Astry III hatchback czy kombi. Deska rozdzielcza jest estetyczna i funkcjonalna, a wskaźniki zgrupowano w dwóch wydzielonych tubach - dla prędkościomierza i obrotomierza. Na przednich fotelach jest wystarczająco dużo miejsca dla wysokich osób. Z tyłu brakuje przede wszystkim przestrzeni w okolicy kolan. Fotele przednie mają sportowy, głęboki profil, a za dopłatą mogą być obite skórą.

Najważniejsze w tym samochodzie to oczywiście dach. Do jego otwierania służą specjalne przyciski - w kokpicie i na pilocie. Trzy części dachu składają się elektrycznie i chowają w bagażniku w czasie 30 sekund. Otwieranie i składanie dachu można przeprowadzać również w czasie jazdy, ale tylko poniżej prędkości 30 km/h.

Ponieważ bagażnik jest jednocześnie przestrzenią do chowania dachu ma on sporą objętość. Mieści 440 litrów, a gdy dach jest schowany - tylko 205 litrów. Co ciekawe, w bagażniku jest specjalny system ułatwiający wykorzystanie jak największej przestrzeni, nazwany przez Opla Easy Load. Elektryczne silniczki unoszą złożone elementy dachu o około 25 cm w górę, dzięki czemu można łatwiej coś wsadzić lub wyjąć.

Podczas jazdy bez dachu daje się odczuć niezłe dopracowanie Astry pod względem aerodynamicznym. Nawet bez pionowej szyby z tyłu nie odczuwa się zawirowań powietrza ani nadmiernego hałasu. Również nadwozie nie sprawia wrażenia mało sztywnego i dość twardo ustawione zawieszenie nie powoduje odgłosów pracującej karoserii.

Astra Twintop jest oferowana w dwóch poziomach wyposażenia Enjoy i Cosmo. W standardzie są m.in. klimatyzacja manualna, podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD z przyciskami na kierownicy, komputer pokładowy i składany kluczyk. W wersji Cosmo są ponadto np. czarne lakierowane wykończenie deski rozdzielczej, a także układ uruchamiania auta bez kluczyka.

Pod maską Astry Twintop może pracować jeden z czterech silników - trzy z nich są benzynowe: 1.6 o mocy 115 KM, 1.6 turbo o mocy 180 KM i 1.8 o mocy 140 KM. Uzupełnieniem jest turbodiesel 1.9 CDTI o mocy 150 KM.

Na przykładzie Astry Twintop widać, że posiadanie kabrioleta nie musi być tylko marzeniem i nie wymusza już rezygnacji z używania auta zimą. Na bazie popularnego przedstawiciela segmentu C można zaproponować niespecjalnie drogie, a efektowne i funkcjonalne auto. Oczywiście jako Astra także Twintop nie wzbudzi specjalnej zazdrości przechodniów, ale właścicielowi na pewno nie oszczędzi frajdy z jazdy podczas słonecznych dni.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe