Fiat Fiorino Qubo<br>2009-04-28 2009-04-28
Osobowa wersja Fiorino może być alternatywą dla kombi segmentu B i mikrovanów.

Prostopadłościenna bryła auta z opływowym przodem to najbardziej efektywny pomysł na wykorzystanie przestrzeni. Takie auto może być małe, ale wystarczająco pojemne w środku. Sprawdzi się zarówno jako furgonetka, jak i po wstawieniu tylnej kanapy jako bardzo praktyczny osobowy transporter.

Fiat Fiorino jest jednym z trzech identycznych modeli produkowanych w Turcji wspólnie z koncernem PSA. Bliźniacze Citroen Nemo i Peugeota Bipper różnią się tylko logo marki. Ale to nie jest istotne. Fiorino to i tak bardzo interesujące autko. Przy długości nadwozia 3,86 m można go porównywać z autami segmentu B, jednak wysokie nadwozie i odsuwane boczne drzwi znacznie zwiększają jego funkcjonalność.

Osobowe Qubo ma trzyosobową kanapę z tyłu. Mieści się w nim pięć osób i 330-litrowy bagażnik. Po złożeniu kanapy i wyjęciu tylnej półki do środka mieści się 1,5 m3 bagażu. Nie są to może olbrzymie wartości, zwłaszcza w porównaniu np. z Dacią Logan MCV, ale siłą Fiorino Qubo jest jego uniwersalność, zwrotność i bardziej przyjazna kabina.

Zasiadając po raz pierwszy za kierownicą Fiorino można poczuć się zaskoczonym ilością miejsca i wrażeniem dużej przestrzeni nad głową i pod szybą. To zasługa płasko ustawionej przedniej szyby, dzięki której przód auta wygląda jak w minivanie. Bardzo dobrze zaprojektowano przedni panel, w którym jest dużo schowków i miejsc, gdzie można położyć drobiazgi bez obawy, że gdzieś spadną. Sama deska rozdzielcza jest typowa dla nowych Fiatów – podświetlone na pomarańczowo zegary są wystarczająco czytelne, a dźwignie i pokrętła nie sprawiają kłopotów z obsługą. Jedynym mankamentem może być mała ilość miejsca po bokach. Ale to już efekt małych rozmiarów autka.

Fotel kierowcy ma twardą tapicerkę, ale jest dobrze wyprofilowany. Pozycja za kierownicą jest wysoka, a kierownica ma regulację tylko w pionie, więc ustawienie ulubionej pozycji może być dla niektórych trudne. Tylna kanapa może być składana i po położeniu oparć ustawiono pionowo za przednimi fotelami. W bagażniku przeszkadzają trochę zabudowane boki. Ale objętość jest i tak większa niż przeciętna w segmencie B. Większość produkowanych osobowych Fiorino ma w tylnym słupku trójkątną szybkę, ale testowany egzemplarz nie. Z tego więc względu trzeba mu wytknąć kiepską widoczność do tyłu. Tym bardziej, że dwuskrzydłowe drzwi jeszcze dodatkowo ograniczają widok we wstecznym lusterku.

Podczas jazdy Fiorino od razu zauważamy, że zwieszenie jest dość twarde. Dostawczy rodowód auta i spora ładowność wymusiły na konstruktorach takie ustawienie zawieszenia, aby zapewniało bezpieczeństwo również pod pełnym obciążeniem. Gdy więc jedziemy „na pusto” wyboistą drogą Fiorino mocno daje się we znaki kręgosłupom. Sytuację potęguje jeszcze krótkie rozstaw osi i auto na krótkich porzecznych pofałdowaniach często gwałtownie rzuca w górę i w dół. Takie zawieszenie powinno się spodobać dynamicznie jeżdżącym kierowcom – gdyby tylko nie wysoka pozycja za kierownicą, to możnaby się poczuć jak w aucie sportowym.

Fiat Fiorino Qubo oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Fresh, Active i Dynamic. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. ABS z EBD (elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania), przednie i boczne poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ograniczonym napięciem, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie.

Wersja Active wyposażona jest dodatkowo w fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz części lędźwiowej, a także podłokietnik przedni. Z kolei w wersji Dynamic jest już klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne i dzielona tylna kanapa.

Fiorino jest oferowany z jednym z dwóch silników - benzynowym 1.4 o mocy 73 KM oraz 75-konnym dieslem 1.3 Multijet. W przypadku obu silników przewidziano przeglądy okresowe co 30 tys. km.

Wszystkie trzy autka z rodziny Fiorino produkowane są w tureckiej Bursie przez firmę Tofas. Pomysł na miejską furgonetkę okazał się na tyle dobry, że od razu zareagowali konkurenci wprowadzając skrócone Kangoo i Partnera. I właściwie z niczego w ciągu roku powstała zupełnie nowa odrębna grupa modeli w segmencie kombivanów. Z kolei Fiorino Qubo to niewielkie 5-miejscowa autko, które dzięki pokrewieństwu z furgonetką okazuje się bardzo pojemne i wszechstronne. Przy niecałych 4 metrach długości nadwozia ma ono wysokość 1,74 m. Fiorino świetnie więc sprawdza się zarówno jako pojazd dla niewielkiej rodziny, jak i w zatłoczonym mieście.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe