Audi A6 Avant 2009-06-15
A6 to jeden z najbardziej poszukiwanych aut w Polsce, ale wysoka cena sprawia, że dotyczy to tylko rynku samochodów używanych.

Audi 100 i jego następca A6 wypracowały sobie bardzo mocną pozycję wśród aut klasy średniej. Zdecydowały o tym bardzo wysoka jakość wykonania, oszczędne silniki i atrakcyjna stylistyka. Audi A6 skutecznie rywalizuje z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E, ale jak na polskie warunki barierą w zdobyciu sobie popularności jest wysoka cena. Siłą rzeczy A6 nie jest samochodem dla każdego. Na naszym rynku to wciąż bardzo prestiżowy samochód.

Sylwetka Audi A6 łączy w sobie klasyczny styl z bardzo wyszukaną elegancją. Wygląd jest bardzo charakterystyczny dla tej marki. Zaokrąglenia i przód nawiązujący do przedwojennych wyścigówek Auto Uniona sprawiają, że A6 wygląda efektownie. Jednak sama bryła nadwozia A6 w wersji Avant jest z pewnością o wiele mniej dyskusyjna od rywali, zwłaszcza BMW serii 5. A taka zachowawczość w segmencie premium jest jak najbardziej pożądana.

W środku Audi A6 można poczuć prawdziwy powiew luksusu. Skórzana tapicerka to często wybierany element wyposażenia. Kolorystyka, czy to ciemnoszara, czy żółto-beżowa jest umiejętnie dopasowana do reszty wykończenia wnętrza. Kierowca ma dużo miejsca, podobnie jak pasażerowie siedzący z tyłu. Przednie fotele są sterowane elektrycznie i mają pamięć dwóch ustawień. Tablica wskaźników jest klasyczna i bardzo czytelna. Czerwone podświetlenie nie wszystkim odpowiada, ale można się do niego przyzwyczaić.

Faktem jest, że kokpit nie jest zbytnio przeładowany przyciskami. Radio i nagłośnienie ustawia się pokrętłem MMI (Multi Media Interface) na środkowym tunelu. Ciekawostką jest elektrycznie otwierany schowek po stronie pasażera. Z kolei środkowy panel zdominowany jest przez wyświetlacz radia, pod którym zgrupowano przełączniki i ekraniki automatycznej klimatyzacji.

Audi A6 Avant to duże auto i jako takie jest całkiem pakowne. Bagażnik mieści aż 546 litrów bagażu, więc wystarczy na wakacyjne podróże z całą rodziną. Audi A6 jest napędzane na przednie koła, a wszystkie odmiany z silnikami 6-cylindrowymi mogą mieć układ quattro, czyli stały napęd na 4 koła.

Gama silników Audi A6 została odmłodzona w 2008 roku. Najnowszym silnikiem jest benzynowy 3.0 V6 TFSI z kompresorem, który rozwija moc 290 KM. Druga nowością jest oszczędny turbodiesel 136-konny 2.0 TDIe, który średnio ma spalać 5,3 l/100 km. Najtańsza odmiana Audi A6 ma pod maską benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 170 KM. Do wyboru są jeszcze wolnossąca 6-cylindrowa jednostka 2.4 o mocy 177 KM oraz topowy benzynowy 4.2 V8 FSI o mocy 350 KM. Wśród silników wysokoprężnych dostępne jeszcze są 2.7 V6 TDI o mocy 180 KM i 3.0 V6 TDI o mocy 233 KM.

W ofercie Audi nie ma wyszczególnionych zastawień wyposażenia. Praktycznie wszystkie elementy i kolorystykę wybiera się według uznania. Do standardu jednak należą takie rzeczy jak automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, czujnik włączający światła mijania, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach. Lista wyposażenia dodatkowego i różne zestawienia wykończenia są naprawdę imponujące i pozwalają na dość dokładne dopasowanie auta do swojej indywidualnej wizji.

Wśród elementów dostępnych za dopłatą warto wymienić np. automatyczną skrzynię biegów Tiptronic. Ma ona 5 przełożeń, które można zmieniać również ruchami dźwigni albo łopatkami przy kierownicy. Dla szczególnie aktywnych kierowców jest jeszcze tryb sportowy, w którym zmiana przełożeń odbywa się nieco gwałtowniej, a silnik rozkręca się do wyższych obrotów. Ciekawostką jest także kamera cofania, która daje możliwość obejrzenia miejsca parkowania i auta z lotu ptaka.

Audi A6, jak przystało na auto z kraju, w którym jeździ się głównie po autostradach, ma dość twardo zestrojone zawieszenie. Sprzyja to szybkiej jeździe po równej nawierzchni, ale w Polsce często trafiamy na bardziej dziurawe drogi niż w Niemczech. Aby dać nabywcom pewniejsze poczucie Audi wprowadziło opcjonalne wzmocnienie zawieszenia. W tak doposażonym aucie skomplikowane wielowahaczowe zawieszenie nie padnie zbyt szybko.

Audi A6 to bardzo dojrzała limuzyna klas średniej. Plusem jest bogate wyposażenie i świetne walory trakcyjne (zwłaszcza w wersji quattro). Minusem może być dość wysoka cena, ale Audi od dawna zaliczane jest już do marek premium i cena nie będzie niższa.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe