Peugeota 308 CC 2009-06-24
Choć generalnie kabriolety nie sprawdzają się podczas deszczu, to 308 CC z twardym dachem nadaje się i na mniej pogodne dni.

Płaski i szybki – takie pierwsze wrażenie robi sylwetka Peugeota 308 CC. Przednia szyba tego modelu jest mocno nachylona i ma olbrzymią powierzchnię. Plusem tego jest duża ilość światła wpadająca do kabiny, ale widoczność mocno ograniczają przednie słupki. Jak to w kabriolecie – muszą zapewnić bezpieczeństwo podczas wywrotki na dach, a więc mają odpowiednią grubość.

Tył auta przypomina coupe, jest szeroki i ma opadającą do tyłu linię, a światła zwracają uwagę swoimi diodami LED. Przednie, mierzące prawie pół metra długości reflektory zachodzą daleko na boki. Między nimi w zderzaku wkomponowano typowy dla Peogeotów wlot powietrza w kształcie rekiniej paszczy.

Kabina Peugeota 308 CC odpowiada wykończeniem najlepszym odmianom zwykłych „308“. Także jakość szwów tapicerki i spasowania elementów wnętrza nie daje powodów do krytyki. Deska rozdzielcza ma klasyczny układ, wskaźniki ozdobiono chromowanymi obwódkami. Miła w dotyku jest dźwignia zmiany biegów z aluminiową gałką. Skórzane fotele są wygodnie, jednak zakres regulacji góra-dół jest nieco zbyt mały. Przy maksymalnym obniżeniu siedziska wciąż pozostaje uczucie, że siedzi się trochę zbyt wysoko. Zaskoczeniem może być strumień ciepłego powietrza skierowany na kark kierowcy. Dotąd takie udogodnienia znane były tylko z mercedesów. Ten element wyposażenia nie jest jednak dostępny w podstawowej odmianie.

Jazda kabrioletem pozwala cieszyć się słońcem, jednak może niszczyć fryzurę. Ratunkiem w tej sytuacji jest windschott, czyli pionowa zasłona przed zawirowaniami wiatru za głowami kierowcy i pasażera obok. W Peugeocie 308 CC również wymaga ona dopłaty, ale może okazać się niepotrzebna, bo do prędkości 120 km/h wiatr za głowami nie jest odczuwalny.

308 CC pozwala na podróżowanie czterem osobom lub znacznie mniej wygodnie pięciu. Jazda we czwórkę z otwartym dachem nie jest przyjemna dla osób siedzących z tyłu. Znów trzeba będzie się uczesać. Na szczęście – w porównaniu do poprzednika 307 CC - na tylnej kanapie jest znacznie więcej miejsca. Ale i tak w zwykłej wersji hatchback z tyłu siedzi się swobodniej.

Sztywny dach dodaje nieco sztywności nadwoziu. Podczas jazdy po polskich drogach, nawet z dachem nad głową daje się odczuć, jak pracuje karoseria. Gdy zdejmiemy dach, jest to jeszcze bardziej zauważalne, jednak jak na kabrioleta trzeba przyznać, że sztywność jest zadowalająca. A to dzięki temu, że Peugeot 308 CC ma wzmocnioną podłogę nadwozia. Co do składania dachu – wszystko odbywa się elektrycznie w ciągu około 20 sekund. Elementy dachu chowają się w bagażniku pod pokrywą. Przy rozłożonym dachu bagażnik wydaje się olbrzymi, ale mieści tylko 400 litrów. Gdy opuścimy dach, pozostaje zaledwie 226 litrów.

Podczas jazdy wychodzi na jaw, dlaczego w oficjalnych tekstach Peogeota unika się podkreślania, że auto ma jakieś sportowe ambicje. Oprócz zbyt wysokiej pozycji za kierownicą zauważamy, że kierownica ma bardzo mocne wspomaganie. Zbyt lekko się nią kręci i nie pozwala zbyt dobrze wyczuć nawierzchni. Sama kierownica jest też trochę zbyt duża jak na auto sportowe. Również zawieszenie ma miękkie nastawy, co polepsza komfort jazdy i nie sprawia, że ma się poczucie, jakby nadwozie miało się za chwilę rozpaść. Jest w sam raz, aby można się było cieszyć spokojną jazdą i niebem nad głową.

Pod maską Peugeota 308 CC może pracować jeden z czterech silników. Podstawowa odmiana jest napędzana benzynowym 1.6 o mocy 120 KM. Drugą jednostką benzynową jest 1.6 turbo o mocy 150 KM. Do tego przewidziano dwa silniki wysokoprężne - 1.6 HDi o mocy 110 KM i 2.0 HDi o mocy 136 KM.

Peugeot 308 CC dostępny jest tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Już podstawowa Sport ma w specyfikacji m.in. komplet poduszek powietrznych, klimatyzację, radio CD/mp3, skórzane wykończenie kierownicy i dźwigni skrzyni biegów, a także aluminiowe felgi. Droższa wersja Sport Pack ma klimatyzację sterowaną elektronicznie, a ponadto układ ESP, tempomat, chromowane elementy wykończenia wnętrza i 17-calowe aluminiowe felgi.

Bogate wyposażenie, świetne wykończenie i zadowalająca sztywność nadwozia sprawiają, że 308 cabrio-coupe trudno jest porównywać z bardziej popularnymi i praktycznymi wersjami tego modelu - hatchbackiem czy SW. Z drugiej jednak strony Peugeotowi 308 CC bardzo daleko jest charakterem do klasycznych roadsterów. Jak na typowego kabrioleta przystało, 308 CC idealnie sprawdza się podczas spokojnej, odprężającej jazdy z wiatrem we włosach. Osoby ceniące sobie relaks z pewnością to docenią.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe