Ford Focus Kombi - model 2009 2009-07-21
Modyfikacja Focusa przeprowadzona w 2009 roku to nie tylko zwykły zewnętrzny facelifting. Sporo zmieniło się też w środku.

Ford Focus od lat jest jednym z najchętniej wybieranych aut flotowych. Także w segmencie kompaktów jego pozycja jest mocna, a w sporym stopniu przyczynia się do tego odmiana kombi. Ceniona za pojemność i uniwersalność stanowi także dobry wybór jako auto rodzinne.

Focus po zmianach upodobnił się z przodu do Mondeo. Ma zbliżone, zachodzące na boki, klosze reflektorów i kształt grilla pomiędzy nimi. W wyglądzie przodu dominuje jednak duży trapezowy wlot powietrza w zderzaku, który przywodzi trochę na myśl bolidy WRC. Całości dopełnia chromowana listwa ozdobna, nadająca nieco więcej elegancji.

Nowy Focus ma także przeformowane boki i tył. Znacznie głębsze są wytłoczenia pod linią okien, ale sama bryła nadwozia jest bardzo podobna do wcześniejszej wersji. Tylne klosze mają też taki sam kształt, ale inaczej rozplanowano poszczególne światła. W opcji są oferowane nawet światła z diodami LED, ale tylko w połączeniu z reflektorami biksenonowymi z przodu. Także i z tyłu widać dekoracyjną chromowaną listwę, a w wersji kombi zupełnie inne niż wcześniej są relingi dachowe.

Wsiadając do środka ma się wrażenie, że wnętrze zaprojektowano całkiem od początku. Jednak po chwili widać, że z grubsza formy pozostały takie jak dawniej. Ale dzięki szczodremu wykorzystaniu lakierowanych na srebrno, a także wykonanych z metalu elementów różnica jest ogromna. Prędkościomierz i obrotomierz umieszczono w srebrnych tubach, a pomiędzy nimi jest nowy wyświetlacz, który pokazuje odczyty znacznie większej ilości funkcji.

Środkowa konsola również została przemodelowana. Nowy kształt mają pokrętła klimatyzacji, a jej powierzchnia zależnie od odmiany ma mniej lub więcej srebrnych części. W odmianach z uruchamianiem bez kluczyka obok dźwigni hamulca ręcznego jest przycisk startera. Nowinką jest gniazdko 230 V, do którego można podłączyć bez adaptera np. laptopa. W ogóle ma się wrażenie, że kabina Focusa jest staranniej wykończona i wykorzystano dużo lepsze niż dotychczas materiały. W kombi bagażnik nie jest rekordowo duży, bo mieści 482 litry objętości, ale gdy się wybierze wersję bez koła dojazdowego, a tylko z zestawem do naprawy kół, pojemność bagażnika zwiększa się do 503 litrów.

Focus zawsze był chwalony za własności jezdne. I one pozostały nadal jego atutem. Lekko zmodyfikowano tylko ustawienie amortyzatorów, przez co tył wydaje się nieco odrobinę bardziej miękki. Focus na nierównościach zachowuje się jeszcze spokojniej niż wcześniej, a jest tak samo dobrze wyczuwalny i daje się bardzo łatwo kontrolować w zakrętach sprawiając sporo frajdy kierowcy.

Podczas jazdy daje się odczuć, że nieco lżej i dokładniej pracuje skrzynia biegów. To już zasługa nowego, lekkobieżnego oleju w przekładni, który zastosowano zarówno w 5-, jak i w 6-biegowych skrzyniach. Ciekawostką za to jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa, podobna do słynnego już DSG Volkswagena. U Forda nazywa się to PowerShift i oferowane jest tylko za dopłatą ze 136-konnym turbodieslem.

Podstawową specyfikacją Focusa jest wersja Ambiente, w której są czołowe poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, elektrycznie sterowane lusterka, a także układ ESP. Droższa odmiana Trend ma ponadto m.in. boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy i więcej aluminiowych dekoracji wewnątrz.

Najbogatsza specyfikacja Ghia ma w standardzie m.in. aluminiowe felgi, manualną klimatyzację, radioodtwarzacz, ogrzewaną przednią szybę, tempomat i obszytą skórą kierownicę. Podobne wyposażenie do Ghii ma odmiana Titanium, która różni się bardziej metalicznym wystrojem wnętrza. Nieco na marginesie jest jeszcze sportowy Focus ST, który jednak występuje tylko z 3-drzwiowym nadwoziem.

Spośród silników najtańszym jest benzynowy 1.4 o mocy 80 KM, kolejne to dwa benzynowe 1.6 o mocy 100 lub 115 KM oraz 2.0 o mocy 145 KM. W Focusie oferowany jest jeszcze 125-konny silnik 1.8 FlexiFuel, który może być zasilany etanolem i benzyną. Spośród turbodlesli dostępne są jednostki TDCI: 1.6 o mocy 90 i 100 KM, 1.8 o mocy 115 KM oraz 2.0 w wersjach o mocach 110 i 136 KM.

Widać więc, że zmiany wprowadzone w Focusie to naprawdę bardzo daleko idący facelifting. Modyfikacje objęły cały samochód, który na pierwszy rzut oka wydaje się zupełnie nowym modelem. Nie zmieniono za to tego, co w starym Focusie było najlepsze, czyli zawieszenia i układu kierowniczego. Dzięki temu Focus stał się wyraźnie lepszy i może konkurować nawet z całkiem nowymi rywalami.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe