SssangYong Rexton II <br> 2009-09-22 2009-09-22
Kryzys pogrążył SsangYonga, jednak produkowany przez niego Rexton II ma szansę uniknąć wyginięcia, bo okazuje się całkiem udanym samochodem.

Koreański SsangYong agresywnie wkroczył na polski rynek, choć w jego ofercie są tylko auta terenowe – od pick-upa Actyona Sports, po Rodiusa – prawie autobus z napędem 4x4. Najbardziej udany jest jednak Rexton – komfortowe auto terenowe, którego druga już generacja może coraz śmielej konkurować z takimi tuzami tego rynku jak Toyota Land Cruiser czy Mitsubishi Pajero. Przeszkadza mu w tym tylko nienajlepsza rozpoznawalność marki, która jednak jest równoważona atrakcyjną ceną.

SsangYong Rexton II ma nowoczesny układ napędu 4x4, a jego nadwozie zaprojektował Italdesign. Samochód dostępny jest właściwie tylko w jednej, pełnej specyfikacji i jednej wersji silnikowej z bardzo dobrym rodowodem Mercedesa.

Od strony stylistycznej Rexton to typowy dalekowschodni przedstawiciel luksusowych terenówek. W porównaniu do pierwszego Rextona jego druga generacja na pierwszy rzut oka jest taka sama. Dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się widać nieco inne kształty błotników i zmienioną linię okien. Rexton nadal ma pokaźne rozmiary - 4,72 m długości i 1,83 m wysokości – ale nie wydaje się przesadnie ciężki. Charakterystyczny jest grill z przodu nadwozia przypominający trochę wloty powietrza niektórych mercedesów.

Jak przystało na bądź co bądź reprezentacyjne auto Rexton II ma dość obszerną kabinę i bez zarzutu jest też wykończenie. Materiały są różnorodne, estetyczne i wysokiej jakości. Siedząc w tym samochodzie ma się wrażenie podróży w bardzo luksusowych warunkach.

Nowy Rexton to już tylko auto 5-miejscowe. Bez trzeciego rzędu większy jest bagażnik, który po dach ma objętość 935 litrów. Solidniej wyglądający środkowy rząd siedzeń można złożyć i jeszcze powiększyć potrzebną przestrzeń na bagaż (do 1524 litrów). Jako "koń roboczy" Rexton ujawnia jeszcze inne swoje talenty - 750 kg ładowności i 3,2 tony uciągu.

Pod maską Rextona mogą pracować tylko jeden silnik - Xdi270 - 5-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem typu common rail trzeciej generacji o pojemności 2.7 litra i mocy 186 KM. Według producenta dwutonowy Rexton z tym silnikiem zużywa średnio zaledwie 8,6 l paliwa na 100 km.

Najważniejszy jest jednak napęd 4x4 – w tym przypadku stały z centralnym mechanizmem różnicowym. Zależnie od sytuacji siła napędu jest rozdzielana między koła, które zachowują najlepszą trakcję, czyli stawiają największy opór. Mimo że Rexton nie ma już sztywnej tylnej osi, nadal może się pochwalić dobrymi własnościami jazdy w terenie. Prześwit wynosi 200 mm, kąt wejścia 28,5 stopnia, a kąt zejścia 25 stopni.

A na asfalcie? Tu widać najwyraźniej postęp w porównaniu do starszej generacji. Na normalnej drodze nowy SsangYong prowadzi się znacznie pewniej, co jest zasługą wielowahaczowego zawieszenia z tyłu. Pasażerowie nie będą narzekać na to, że trzęsie, a kierowca na zbytnią podsterowność. Nadal jednak trzeba być przygotowanym na przechyły i wyraźnie wyczuwalną dużą masę w zakrętach, ale to już taka przypadłość wysokich i ciężkich aut.

Konstruktorzy zadbali też o niezły układ hamulcowy - przy wszystkich kołach są hamulce tarczowe wentylowane. Jak wspomniano na wstępie Rexton II ma tylko jedną specyfikację, która obejmuje m.in. elektronicznie sterowaną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele, czujniki deszczu i komplet poduszek powietrznych. Dopłaty wymagają jedynie lakier metalik, radio lub zestaw multimedialny czy nawigacja – wszystko marki Kenwood. Rexton II jest oferowany tylko ze skrzynią automatyczną, która może być sterowana z kierownicy.

Największym atutem tego dużego, komfortowego i nieźle wyposażonego auta jest cena. Za około 150 tysięcy trudno znaleźć porównywalną ofertę wśród japońskich i europejskich marek. Koreańska konkurencja w rodzaju Chevroleta Captivy, Kii Rio czy Hyundaia Santa Fe to już bardziej SUV-y niż auta do jazdy w terenie. Rexton II okazuje się być także dobrym holownikiem przyczepy.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe