Renault Thalia II <br> 2009-12-15 2009-12-15
Nadal pochodzi z Turcji i nadal spokrewniona jest z Clio II, ale wygląda zupełnie inaczej. Czy to wystarczy, aby sprostać coraz nowszej konkurencji?

Gdy debiutowała pierwsza Thalia, miała tylko jednego poważnego rywala – Fiata Sienę. Teraz jednak mały sedan Renault musi się zmagać z konkurencją głównie w postaci taniej Dacii Logan i Chevroleta Aveo. Czym więc Thalia może zwrócić na siebie uwagę oprócz bardziej prestiżowej marki?

Renault Thalia drugiej generacji została pokazana po raz pierwszy podczas salonu w Moskwie. Auto to bowiem wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mniej zamożnych rynków, gdzie liczą się walory praktyczne i niska cena. I te właśnie założenia widać po wyglądzie Thalii. Nie jest stylistycznym arcydziełem, ale wygląda wystarczająco poprawnie. Ma w miarę nowoczesną linię i dobre wykończenie. Najważniejsze jednak, że nowy design nadwozia zrywa z niezgrabnym poprzednikiem, w którym bagażnik był trochę na siłę „doklejony”. Do tego chromowane wykończenia osłony chłodnicy i tylnej klapy dodają nowej Thalii nieco „ekskluzywnego” szyku.

W porównaniu do poprzednika, najnowsza wersja sedana Renault jest dłuższa o 9 cm i mierzy 4,26 m. Nadal duży jest bagażnik mieszczący 506 litrów, choć o 4 litry mniejszy niż wcześniej. Pozostałe wymiary, tj. rozstaw osi i kół oraz szerokość i wysokość pojazdu, pozostały praktycznie niezmienione.

W nowej Thalii od nowa zaprojektowano wnętrze, choć pozostawiono część elementów z poprzedniego modelu. Rozpoznać wśród nich można np. wewnętrzne obicia drzwi, materiały tapicerki foteli, kierownicę, dźwignię zmiany biegów czy regulację pasów. Nowa za to jest deska rozdzielcza, w której lepsze wrażenie robią otoczone srebrnymi pierścieniami wskaźniki. Nadal jednak jest to poziom wykonania i wykończenia znany z tańszych modeli Renault. Tworzywa są twarde i sprawiają nienajlepsze wrażenie, ale przynajmniej są dobrze spasowane i całość jest solidnie zmontowana.

Również przednie fotele przypominają, że Thalia należy do tanich aut. Kierowca może ustawić siedzenie tylko przesuwając fotel do przodu i tyłu oraz regulując pochylenie parcia. Nie ma regulacji odcinka lędźwiowego, ani regulacji wysokości. Także kierownica może być regulowana jedynie w jednej płaszczyźnie – w pionie. Tylna kanapa również nie zapewnia luksusów, ale zapewnia w miarę komfortowe warunki podróżowania. Wysokie osoby mogą narzekać na ograniczoną ilość miejsca na nogi i małą szerokość, ale w tej klasie to nic niezwykłego.

W polskich salonach Thalia II może być wyposażona w silnik znane z najtańszych modeli Renault. Do wyboru są trzy silniki benzynowe: 1.2 o mocy 75 KM, 1.4 o mocy 98 KM i 1.6 o mocy 105 KM oraz dwa wysokoprężne 1.5 dCi w odmianach o mocy 65 lub 85 KM. Za dopłatą, ale tylko dla benzynowej wersji 1.6 można zamówić nawet 4-stopniową automatyczną skrzynię biegów.

Przewidziano jedynie trzy wersje wyposażenia Thalii II. Bazowy Authentique obejmuje m.in. ABS, dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy oraz zaczepy isofix. W droższej odmianie Alize są dodatkowo klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby przednie i centralny zamek z pilotem. Wewnątrz Thalia Alize też ma centralny wyświetlacz. Najdroższą specyfikacją jest All Inclusive, w której są m.in. elektronicznie starowania klimatyzacja, radioodtwarzacz mp3, obszyta skórą kierownica i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka.

Pomijając więc kwestię prestiżu marki nowa Thalia stanowi o oczko wyższą alternatywę dla Dacii Logan. Zwłaszcza wersja All Inclusive może skusić wyposażeniem, które nie jest dostępne w rumuńskim krewniaku. Podstawowe odmiany Thalii kuszą niską ceną, ale podobnie wyposażony Logan jest jeszcze tańszy.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe