Alfa Romeo MiTo <br> 2010-01-05 2010-01-05
Model 8C Competizione był piękny, ale nieosiągalny. Prezentując MiTo Alfa Romeo stworzyła popularne auto o równie efektownej stylistyce.

Alfa Romeo MiTo należy do aut miejskich, jednak rywalizuje z najdroższym przedstawicielem tej grupy - z Mini. Wielbiciele Alfy Romeo z pewnością są zachwyceni tym autem, bo łączy w sobie bardzo atrakcyjną stylistykę i jest tańsze od dotychczas najmniejszej Alfy 147. Wraz z MiTo Alfa celuje także w niezdobyty dotąd segment premium B.

Nadwozie MiTo mierzy 4,06 m długości, a więc tyle co Fiat Grande Punto, z którym dzieli platformę i szereg podzespołów. Już pierwszy rzut oka zwraca jednak uwagę na przód tego auta, który bardzo przypomina supersportowe 8C Competizione. Charakterystyczne są tu owalne przednie reflektory i opuszczona w dół tarcza imitująca wlot powietrza do chłodnicy. Również boczne szyby i tylne światła przypominają warte 160 tysięcy euro 8C. Tak właśnie korzysta się z własnych patentów.

Pod atrakcyjną szatą kryje się jednak zupełnie normalne, choć niewielkie auto. Bagażnik MiTo mieści 270 litrów objętości, a przestrzeń tę można powiększyć, rozkładając tylną kanapę. Niestety, klapa bagażnika jest niewielka, a krawędź załadunku przebiega dość wysoko, więc pakowanie zakupów będzie nieco utrudnione.

MiTo jest produkowana wyłącznie jako autko 3-drzwiowe, a więc dostęp do tylnych miejsc jest siłą rzeczy również nienajlepszy. Gdy już się tam usiądzie, okazuje się, że jest dość ciasno, gniotą kolana i mało jest przestrzeni w okolicy głów. Szerokie tylne słupki i opadająca w dół linia dachu sprawiają, że boczne okienka z tyłu i szyba tylnej klapy są małe, przez co ograniczają widoczność podczas cofania. Również z widocznością do przodu nie jest idealnie za sprawą nazbyt szerokich przednich słupków.

Jednak dwa przednie miejsca nie pozostawiają żadnych powodów do krytyki. Forma foteli jest bardzo dobrze dobrana, dzięki czemu są i wygodne, i świetnie trzymają ciało. Deska rozdzielcza ma cztery klasyczne wskaźniki, których wskazówki startują z pozycji "pionowo w dół". Wyświetlacz pomiędzy zegarami pokazuje nawet wartość ciśnienia turbodoładowania. Gdy jednak oswoimy się z krzykliwie efektownym wystrojem kabiny dostrzeżemy, że pod względem jakości montażu i doboru tworzyw MiTo ustępuje nieco konkurencji pretendującej do miana premium.

Wyposażenie Alfy Romeo MiTo jest bardzo bogate jak na auto miejskie, co podkreśla jej przynależność do szlachetniejszej klasy. W ofercie są tylko trzy opcje - podstawowa Progression obejmuje m.in. obszytą skórą kierownicę, podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną, radio CD/mp3, komputer pokładowy i sterowane elektrycznie szyby w drzwiach. Ciekawostką jest czujnik alkoholu w powietrzu wydychanym przez kierowcę.

Bogatsza specyfikacja Distinctive obejmuje jeszcze m.in. aluminiowe felgi i zewnętrzne chromowane listwy, a w środku ma już dwustrefową elektronicznie regulowaną klimatyzację i przyciski radia na kierownicy. Najdroższa odmiana to Quadrifoglio Verde, która ma w wyposażeniu np. sportową tapicerkę, spojler i większe aluminiowe felgi. Na liście opcji znajduje się jeszcze do wyboru kilka rodzajów skórzanej tapicerki i kolorystyki tworzyw przedniego panelu.

Według zapewnień Alfy Romeo MiTo jest najbardziej sportowym autem w swojej klasie. Ma system nazwany DNA, który dostosowuje charakterystykę działania podzespołów zawieszenia, skrzyni biegów i silnika do preferencji kierowcy. Daje on możliwość wyboru pokrętłem na środkowej konsoli jednego z trzech trybów - Dynamic, Normal i All weather.

W trybie Dynamic silnik szybciej reaguje na naciśnięcie pedału gazu, układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni i uaktywnia się układ Q2, który przyhamowując poszczególne koła działa jak blokada dyferencjału. W trybie All weather większy nacisk jest położony na bezpieczeństwo i wszelkie układy elektroniczne czuwające nad trakcją i stabilizujące tor jazdy wkraczają do akcji odpowiednio wcześniej.

Pod względem dostępnych silników Alfa Romeo MiTo należy do najmocniejszych aut miejskich. Podstawową jednostką jednak jest odstający od reszty wolnossący benzynowy 1.4 o mocy 78 KM. Pozostałe silniki benzynowe mają także pojemność skokową 1.4, ale wszystkie mają turbodoładowanie i układ zmiennej pracy zaworów Multiair. Dostępne są warianty o mocach 105, 135, 155 i zarezerwowany dla Quadrifoglio Verde silnik o mocy 170 KM. Jednostki wysokoprężne to 1.3 JTDM o mocy 96 KM i 1.6 JTDM o mocy 120 KM.

Alfa Romeo MiTo to mały, ale bardzo efektowny i mocny samochód o sportowym charakterze. Jego styl i osiągi uzasadniają wyższą cenę niż w przypadku innych przedstawicieli segmentu B. Jednak biorąc pod uwagę cenę największego rywala, jakim jest Mini, to MiTo i tak jest od niego tańsze.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe