Kia Venga <br> 2010-01-19 2010-01-19
Po cee’dzie Venga jest kolejnym modelem, który ma pomóc Kii na dobre podbić Europę.

Może nie nastąpi to od razu, ale Kia zrobiła już wiele, aby umocnić swoje przyczółki na Starym Kontynencie. W zbudowanej na Słowacji fabryce produkowane są cee’d i Soul, a teraz dołączyła do nich Venga – auto z pogranicza segmentu B i kompaktowych minivanów.

Nadwozie Vengi może się podobać, choć nie ma w nim nic szalonego. Obła linia nadwozia kryje jednak obszerne wnętrze, a niewielkie rozmiary ułatwiają poruszanie się w ruchu miejskim. Na rynku polskim Venga pozycjonowana będzie w segmencie samochodów miejskich, gdzie największymi konkurentami będą Toyota Yaris i Skoda Fabia.

Venga nie odstaje od konkurencji pod względem długości nadwozia, która ledwie przekracza 4 metry. Jednak fzięki dużemu rozstawowi osi przekraczającemu 2,6 m atutem Kii okazuje się kabina. Mieści się w niej pięć osób, a dzięki przesuwanej tylnej kanapie można uzyskać całkiem sporą objętość bagażnika. Standardowo mieści on 422 litry, lecz przesuwając tylne siedzenia maksymalnie do przodu jego objętość rośnie do 522 litrów. Oczywiście cierpi na tym komfort pasażerów, ale wartość ta jest nie do pobicia przez rywali.

Utrzymanie porządku w bagażniku ułatwia dwupoziomowa podłoga. Przy okazji ukrywa ona 16-centymetrowy stopień powstały po złożeniu oparć tylnej kanapy. Warto też zauważyć, że obie części tylnej dzielonej kanapy można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji Fold&Dive. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa – bez potrzeby „upychania” zagłówków tylnych oparć.

Ale nie tylko objętość kabiny Vengi może przypaść do gustu, bo wiele uwagi poświęcono samemu wyglądowi wnętrza. Nowa, czteroramienna kierownica ma regulację pionową i poziomą kolumny. Ma pomalowane na srebrno ramiona dolne oraz przyciski zdalnego sterowania radiem. Deska rozdzielcza jest złożona z trzech tubusów, w których wnętrzach mieszczono wskaźniki.

Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania. Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz pokazuje nazwę stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę. Z kolei konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda, dźwignie skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na kubki, a także schowek na podręczne drobiazgi.

Kia Venga dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia - S, M, L, XL. Jest oczywiście jeszcze lista wyposażenia dodatkowego, na której znajduje się m.in. uchylne i odsuwane panoramiczne okno dachowe ze szkła obejmujące niemal cały dach. Kia oferuje jeszcze np. system nawigacji satelitarnej, Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie, tempomat, a także ogranicznik prędkości.

Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz przyciemniane szyby boczne. W wersji XL dostępny jest również bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start-stop silnika oraz z funkcją zapobiegającą zatrzaśnięciu nadajnika we wnętrzu.

Do wyboru w Vendze są cztery silniki. Trzy benzynowe: 1.4 o mocy 75 KM lub 90 KM i 1.6 o mocy 125 KM – oraz wysokoprężny 1.6 CRDI o mocy 128 KM. Dodatkowo Venga, jako pierwsze auto w tym segmencie, oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas zatrzymania w ruchu miejskim. System ISG dostępny jest jako opcja we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga.

Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół dobrze wpływają na własności jezdne Vengi. Niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson i tylna belka skrętna podobne są do stosowanego w Kii Soul. Zapewniają niezły kompromis między pewnością i komfortem jazdy. Co ciekawe, inną twardość maja amortyzatory wersji benzynowych i diesla.

Kia Venga stanowi więc ciekawą alternatywę w segmencie B. Ta koreańska marka staje się coraz lepiej rozpoznawalna i rośnie do niej zaufanie klientów. Patrząc z tej strony mała z zewnątrz i duża w środku Venga jest wręcz skazana na sukces.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe