Suzuki SX4 <br> 2010-02-09 2010-01-09
Ni to autko miejskie, ni to terenówka. Biorąc jednak pod uwagę kiepską nawierzchnię polskich dróg SX4 znakomicie się tu sprawdza.

Suzuki do spółki z Fiatem wpadły na pomysł opracowania małego SUV-a w segmencie B. W efekcie powstały dwa bliźniacze samochody – Suzuki SX4 i Fiat Sedici, które produkowane są w jednej fabryce na Węgrzech.

SX4 zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie i łatwości w codziennym korzystaniu z samochodu. 5-drzwiowe nadwozie mieści pięć osób, autko ma podwyższony prześwit, a więc łatwo się do niego wsiada. Wadą jest jednak niewielki bagażnik, który mieści tylko 270 litrów objętości. Pewnym ratunkiem jest tu oczywiście składana i dzielona tylna kanapa, a także relingi dachowe.

Miejsce za kierownicą SX4 może się podobać. Fotel dobrze trzyma ciało, a kierownica jest wygodnie ustawiona. Jej dwuosiowy zakres regulacji daje możliwość dopasowania pozycji zarówno przez niskie, jaki i wysokie osoby. Deska rozdzielcza ma tradycyjny układ, a wskaźniki są na tyle duże, że nikt nie powinien mieć kłopotów z odczytaniem wskazań. System audio został wyposażony w możliwość podświetlenia nocnego i nie razi kierowcy w oczy.

Automatyczna klimatyzacja, w lepiej wyposażonych modelach, ma podświetlenie wokół pokręteł, co ułatwia ich obsługę podczas jazdy w nocy. Główne wskaźniki i forma deski rozdzielczej są zaprojektowane ergonomicznie i są bardzo czytelne. Materiały wykończeniowe i jakość montażu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Auto robi wrażenie naprawdę porządnego.

Do wyboru są dwie wersje wyposażenia – Comfort i Premium. Do podstawowego wyposażenia wersji Comfort należą m.in. klimatyzacja manualna, skórzane obicie kierownicy, elektrycznie starowane szyby w przednich i tylnych drzwiach, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, jak również radio z CD i mp3. Wersja Premium jest bogatsza m.in. o elektronicznie sterowaną klimatyzację, "elektroniczny" kluczyk i podgrzewane przednie fotele.

W dziedzinie bezpieczeństwa standardem są czołowe i boczne poduszki, a w odmianie Premium są jeszcze poduszki kurtynowe i system ESP. Oprócz tego specyfikacja Premium obejmuje m.in. aluminiowe felgi, przyciemniane szyby i światła przeciwmgielne.

Do napędu SX4 wybrano dwa silniki - benzynowy 1.6 o mocy 107 KM z układem zmiennej pracy zaworów VVT oraz turbodiesel 1.6 DDiS o mocy 90 KM. Co ciekawe, SX4 został zaprojektowany jako auto z napędem na cztery koła, ale większość oferowanych wersji ma napęd tylko na przód. Napęd 4WD dostępny jest jedynie w opcji Premium i z benzynowym silnikiem 1.6. W tej wersji można wybrać jeden z trzech trybów napędu – w tym także ze zblokowanym centralnym dyferencjałem. Za dopłatą można w SX4 wybrać 4-stopniową skrzynię automatyczną – ale też tylko z benzynowym silnikiem 1.6 i w wersji Premium.

Zawieszenie SX4 daje bardzo dobre wyczucie nawierzchni. SX4 jest podwyższone i ma większe koła, więc na naszych dziurawych drogach sprawdza się wręcz idealnie. Na dobrej nawierzchni jest twarde i pozwala na właściwe wyczucie nawierzchni, a na gorszych odcinkach daje wystarczająco duże rezerwy bezpieczeństwa. W sumie, jak na pochodną zawieszenia Swifta, które w SX4 trochę wzmocniono, daje jak najlepsze świadectwo inżynierom Suzuki.

Okazuje się, że Suzuki SX4 stanowi bardzo ciekawą propozycję dla osób podążających za modą, ale poruszających się głównie po mieście. Można żałować, że napęd na cztery koła jest tylko w najdroższej wersji, ale statystyczny użytkownik SX4 nie jest zainteresowany taplaniem się w błocie. Docenia za to walory wzmocnionego zwieszenia, które dzielnie znosi walkę z torowiskami, krawężnikami, dziurami w jezdni, czy pofałdowaną nawierzchnią - tak typowymi u nas - niestety - zjawiskami.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe