Renault Scenic <br> 2010-03-02 2010-03-02

Renault ScenicNa tle konkurencji Scenic nie wybija się już tak wyraźnie, jednak wciąż pozostaje bardzo udanym kompaktowym minivanem.

Obecnie Renault Scenic to tak naprawdę dwa modele, które różnią się długością i pojemnością bagażnika. Pierwszy zadebiutował Grand Scenic, czyli większa wersja, która może pomieścić nawet 7 osób. Z niewielkim opóźnieniem pokazano zwykłego Scenica, który przeznaczony jest tylko dla 5 osób, ma o 22 cm krótsze nadwozie i jest o 4 cm niższy. W odróżnieniu od poprzedniej generacji Grand Scenic i Scenic różnią się już na pierwszy rzut oka – mają inne światła z tyłu i różne kształty tylnych klap.

Z przodu Scenic przypomina nieco Megane Coupe. A to głównie za sprawą wlotów powietrza w zderzaku, które mają srebrne matowe obramowania. Dodaje to nieco agresji temu z definicji rodzinnemu pojazdowi, jednak na pewno nie jest to auto o sportowym charakterze. Ma sporo rodzinnych atutów, a najważniejszy to obszerna kabina, która wygodnie mieści pięć osób. Wysoko poprowadzony dach sprawia, że ma się wrażenie sporej przestrzeni. Auto nie ma środkowego tunelu, który by ograniczał swobodę przy przesuwaniu się z miejsca na miejsce. Przednie fotele mają podłokietniki, które przydają się przy dalszych podróżach. Tylko pionowa pozycja za kierownicą może nie wszystkim odpowiadać, choć poprawia trochę widoczność. Także nie każdemu przypadną do gustu trochę zbyt miękkie poduszki foteli.

Patrząc z punktu widzenia ojca rodziny Scenic w podstawowej konfiguracji może mieć nieco za mały bagażnik, który mieści tylko 470 litrów. Każdy z trzech foteli tworzących tylną kanapę można jednak przesuwać, a także regulować pochylenie oparcia i w ten sposób objętość bagażnika teoretycznie może się powiększyć aż do 555 litrów. W razie potrzeby każdy z foteli drugiego rzędu siedzeń można „zrolować” albo dość łatwo całkiem wyjąć i wtedy Scenic zmienia się w 2-miejscową furgonetkę. Dodatkowo załadunek ułatwia niska krawędź bagażnika i olbrzymia niemal pionowa tylna pokrywa.

Deska rozdzielcza jest identyczna jak w Grand Scenicu. Renault zachowało odważną formę i wyświetlacz najważniejszych informacji znajduje się na środku pod przednią szybą. Na kolorowym polu są wyświetlane analogowy prędkościomierz i obrotomierz oraz dane typu przebieg, informacje z radia czy nawigacji. W całej kabinie jest sporo schowków, które w sumie mieszczą 86 litrów objętości. I nie chodzi tu tylko o duży schowek przed pasażerem z przodu, ale także o schowki w podłodze oraz szuflady pod siedzeniami z przodu i z tyłu. Pomiędzy przednimi fotelami jest jeszcze specjalny przesuwany Vario Modul ze schowkiem.

Scenic jest oferowany w Polsce w trzech wersjach. Zrezygnowano z ubogo wyposażonego „golasa” i już podstawowa specyfikacja Authentique obejmuje czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, klimatyzację (manualną), komputer pokładowy, kartę zamiast kluczyka, radioodtwarzacz CD/mp3 oraz elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka. Droższa wersja Expression ma już m.in. dwustrefową elektronicznie regulowaną klimatyzację, tempomat i układ kontroli toru jazdy ESC. Najdroższa odmiana Privilege ma ponadto sporo bardziej wyszukanych dodatków tj. ładniejsze materiały w kabinie, kartę „hands free”, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne czy elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne.

Gama dostępnych silników Scenica obejmuje silniki benzynowe 1.6 16V o mocy 110 KM, turbodoładowany 1.4 TCe o mocy 130 KM oraz wolnossący 2.0 16V o mocy 140 KM, który oferowany jest z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów CVT. Dostępne turbodiesle to 1.5 dCi o mocy 105 KM, 1.9 dCi o mocy 130 KM oraz 2.0 dCi o mocy 160 KM.

W sumie nowy Renault Scenic w swojej mniejszej wersji spełni oczekiwania znacznej większości rodzin. Mimo tylko pięciu miejsc ma regulowaną objętość bagażnika i wyjmowane fotele. Do tego dochodzi duża ilość schowków i wysoka kabina. Siedmiomiejscowa wersja po złożeniu trzeciego rzędu miejsc ma bagażnik o objętości 678 litrów, a więc 200 litrów więcej. Jednak postęp w segmencie minivanów nie musi oznaczać ciągłego rozrastania się kolejnych generacji. W porównaniu z poprzednikiem nowy Renault Scenic jest tańszy i lepiej wyposażony. Renault daje więc całkiem sensowny wybór między Grand Scenikiem, a równie praktycznym, ale mniejszym i bardziej atrakcyjnym cenowo zwykłym Scenikiem.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe