Skoda Yeti – kolekcjonerka nagród 2010-07-15
Skoda Yeti

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Samochód roku w Czechach, najlepsze auto rodzinne według Top Gear, najlepszy SUV w plebiscycie Auto Bild. Skoda Yeti zgarnia nagrodę za nagrodą. I nic dziwnego, bo to bardzo udany samochód.
Yeti jest trochę podobne do modelu Roomster, prezentuje się jednak bardziej bojowo. Nadwozie jest dość proste, ale nie wygląda ciężko, m.in. dzięki czarnym słupkom, które "zlewają się" z szybami. Podobały nam się też okrągłe światła -przywodzące na myśl halogeny w starych, rajdowych Skodach –oraz praktyczne relingi dachowe.
Yeti mierzy 4,2 metra, czyli mniej więcej tyle, ile Fabia Kombi czy Roomster. SUV Skody ma jednak prześwit o 4 cm większy od wspominanych osobówek. Pozwala to na jazdę w lekkim terenie i przydaje się na dziurawych asfaltach, bo umówmy się - większość właścicieli SUV-ów nigdy nie zjeżdża z utwardzonych dróg. Podobnie sprawa wygląda z napędem 4x4 typu Haldex, które zapewnia znakomitą przyczepność w każdych warunkach i na każdym rodzaju nawierzchni. Mimo, że nadwozie jest wysokie, to Yeti na zakrętach przechyla się nieznacznie, a układ kierowniczy jest precyzyjny.
Nasza Skoda miała pod maską benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem – 1.8 TSI o mocy 160 KM. Motor zapewnia przyspieszenie do setki w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną rzędu 200 km/h, mógłby być jednak bardziej oszczędny. W trasie spalanie sięga 9 litrów, w mieście potrafi być większe o 2-3 litry.
Skodą Yeti podróżuje się przyjemnie. Wnętrze jest wykonane z bardzo dobrych materiałów, zarezerwowanych dotychczas raczej dla Polo i Golfa, niż dla małych samochodów Skody. Deska rozdzielcza została wykonana w stylu typowym dla aut koncernu Volkswagena. Jest przejrzysta, ale trochę nudna i zbyt ciemna. Miejsca jest sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu, a siedzenia – wygodne. Prawdziwy hit to szklany dach, który daje złudzenie podróżowania kabrioletem.
Skoda Yeti jest praktyczna, zapewnia sporą frajdę z jazdy, a wygląd sprawia, że nie ginie w tłumie. Testowana wersja Experience kosztuje 94 tysiące złotych. Jeśli jednak seryjna nawigacja czy skórzana nie są nam potrzebne, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybrać wersję o 30 tys. zł tańszą. Naprawdę warto.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe