BMW 5 GT - nie oceniaj po wyglądzie 2010-08-05
BMW Seria 5

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

BMW 5 GT trudno przypisać do konkretnego segmentu. Wbrew nazwie, pięciometrowy samochód bazuje na Serii 7. Od klasycznej limuzyny jest jednak o prawie 10 cm wyższy.

BMW 5 GT nie wygląda ani na SUV-a, ani na kombi. To raczej coś na wzór luksusowego vana. Mimo nietypowej i kontrowersyjnej stylistyki odnajdziemy tu elementy charakterystyczne dla BMW. Zwłaszcza przypominający pysk rekina przód nie pozwala zapomnieć z jaką marką mamy do czynienia. Charakterystyczne światła i wlot powietrza w kształcie nerki są nie do podrobienia. Tył nie wszystkim się spodoba, światłom nie sposób jednak odmówić urody. Nietypowa klapa jest bardzo praktyczna. Można otworzyć jej część lub całość, razem z szybą. Bagażnik ma 440 litrów.


Wnętrze jest bardzo przestronne. W BMW siedzi dość wysoko. Miejsca na nogi jest bardzo dużo. Odpowiednie miejsce za kierownicą bez trudu znajdzie zarówno wysoki, jak i niski kierowca, a to dzięki fotelom o szerokiej możliwości regulacji. Materiały i wyposażenie są fantastyczne. Żadnego taniego plastiku – sama skóra, drewno, metal.

Deska rozdzielcza 5 GT przypomina tablice z piątki i siódemki. Każdy, kto choć raz siedział w BMW odnajdzie się tu bez trudu. Pozostali mogą mieć jednak problemy z połapaniem się w gąszczu przycisków. Po opanowaniu topografii przełączników stwierdzimy jednak, że są dokładnie tam, gdzie być powinny. Nawet osławiony i-Drive stał się intuicyjny.

BMW to prawdziwe Gran Turismo - samochód do pokonywania dużych odległości w sposób szybki i komfortowy. Pneumatyczne zawieszenie ma kilka stopni regulacji. W zależności od potrzeb 5 GT może być miękką kanapą lub twardym fotelem kubełkowym. BMW waży dwie tony, ale układ kierowniczy nie daje tego odczuć. Auto sprawnie pokonuje nawet ciasne zakręty. 5 GT gorzej radzi sobie na prostych i przy wysokich prędkościach. Bywa wtedy trochę nerwowe.

Kierowca nie musi sobie zaprzątać głowy zmianą biegów. Ośmiobiegowy automat radzi sobie znakomicie, a zmiana przełożeń jest prawie niezauważalna. Skrzynię można przełączyć w tryb ręczny. Przekładnia jest sprzężona z trzylitrowym turbodieslem o mocy 245 KM i momencie obrotowym rzędu 540 Nm. Elastyczność motoru jest imponująca. BMW od 60 do 100 km/h przyspiesza w 4 sekundy. Zaledwie sekundę dłużej trwa przyspieszenie od 80 do 130 km/h. A to wszystko przy spalaniu na poziomie 9 litrów, w absolutnej ciszy i pod panoramicznym dachem.

Ceny BMW 5 GT zaczynają się od 265 tys. złotych. To naprawdę dużo pieniędzy, ale w zamian możemy dostać samochód z przestronnością godną vana i wykończeniem rodem z najlepszych limuzyn. W dodatku wygląda możemy być pewni, że oryginalne 5 GT nie zginie w tłumie Audi, Mercedesów czy…innych BMW.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe