Hyundai i30 CW - dla Europejczyka 2010-09-23
Hyundai i30 CW

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Hyundai i30 to prawdziwy hit w gamie koreańskiego producenta. Od wprowadzania auta do sprzedaży w 2007 roku, Hyundai sprzedał już pół miliona egzemplarzy swojego kompaktu. Jak wyliczyli spece od marketingu – wszystkie wyprodukowane i30 ułożone jeden na drugim, utworzyłyby wieżę 154 razy wyższą niż szczyt Mont Blanc.

Wygląd

Nietrudno zrozumieć wysokie zainteresowanie Hyundai'em. I30 został zaprojektowany w Europie, przez Europejczyków i dla Europejczyków. Samochód wygląda atrakcyjnie i trudno poznać, że jest bliźniakiem Kii cee’d. Po marcowym face liftingu auto dostało nowe lampy oraz zderzak. Duży wlot powietrza ma być znakiem rozpoznawczym wszystkich nowych Hyundaiów.

Wnętrze

Rozstaw osi testowanej przez nas wersji kombi, zwanej CW, jest o pięć centymetrów większy niż w hatchbacku i wyraźnie czuć to w kabinie. Miejsca jest pod dostatkiem, zarówno z przodu jak i z tyłu. W odróżnieniu od wielu konkurentów z Japonii, Hyundai ma obszerne, wygodne fotele z siedziskiem o odpowiedniej długości. Niestety, przednie siedzenia pokryto siatką, która wbija się w skórę, mogą więc być nie lada utrapieniem dla…pań podróżujących w sukienkach. Drugą wadą jest niezbyt ciekawy design deski rozdzielczej. Gdy pierwszy raz wsiada się do i30, odnosi się wrażenie, że tablica została wykonana z jednolitej bryły czarnego plastiku. Na szczęście, to tylko złudzenie. Większość tworzyw jest miękka, nie brakuje też tapicerki na drzwiach. Wygłuszenie kabiny jest bardzo dobre, tak samo jak ergonomia. Guziki i pokrętła są dość duże. W oczy razi mocne, niebieskie podświetlenie wyświetlacza między zegarami. Schowków jest sporo, a ten przed pasażerem jest chłodzony.
Bagażnik jak na kombi ma skromną pojemność –  415 litrów, ale jest foremny i nie brakuje w nim schowków i haczyków na zakupy.

Wrażenia z jazdy

Pod maską naszego Hyundaia pracował dieslowski silnik 1.6 CRDi z wtryskiem common rail. Motor o mocy 116 KM charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dość niskim spalaniem. W mieście wynosi ono 8, a w trasie 5-6 litrów. Jednostka zapewnia przyspieszenie do setki w 12 sekund, ale elastyczność jest dużo lepsza niż dynamika i nie ma problemów z wyprzedzaniem. Sześciobiegowa skrzynia jest precyzyjna. Mamy zastrzeżenia do zawieszenia. Jeździ się dość wygodnie i dziury są dobrze wybieranie, ale Hyundai przechyla się na zakrętach, a układowi kierowniczemu brakuje wyczucia. Opony sprawdzają się przy spokojnej jeździe. Hamowanie z wysokich prędkości lub gwałtowne manewry skutkują piskiem i niestabilnością.

Cena

Hyundai i30 w wersji Comfort kosztuje 71 900 zł. Wyposażenie jest bogate, ale trudno zrozumieć brak ESP. Niewątpliwą zaletą jest pakiet 5/5/5, w którego skład wchodzi pięcioletnia gwarancja, pięcioletni okres bezpłatnej opieki technicznej i pomoc na drodze przez okres pięciu lat. Promocji też jest sporo. Już za samo odbycie jazdy próbnej dostajemy 2 500 zł rabatu. Jak mówi stare hasło reklamowe: Hyundai – już go chcesz.

 

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe