Pierwsza jazda: Norway trip by Sharan 2010-10-01
Volkswagen Sharan

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Volkswagen Sharan wraca w wielkim stylu i ponownie rzuca rękawicę swoim konkurentom z Francji i do niedawna bliźniaczemu Fordowi Galaxy. Pierwsze jazdy testowe odbyły się nad norweskimi fiordami.

Dwie pierwsze generacje tego modelu sprzedały się w ponad 600.000 egzemplarzy. Nowa wersja dostępna będzie z czterema silnikami - benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) oraz wysokoprężnymi (TDI). Dwa TSI mają moc 150 KM i 200 KM (znanym z Golfa GTI); TDI natomiast rozwijają 140 i 170 KM mocy. mocy. Każdy z tych spełniających normę Euro5 silników jest dostępny także z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DGS), a w przypadku TSI o mocy 200 KM przekładnia ta jest montowana seryjnie.

Nowy Sharan z długością 4,85 metra jest dokładnie o 22 centymetry dłuższy niż poprzednik. Jego cechy charakterystyczne to: 9 poduszek powietrznych, maksymalna przestrzeń bagażowa wynosząca 2.430 litrów, maksymalnie 7 miejsc siedzących, 33 schowki, rozsuwane drzwi, ogromny panoramiczny dach oraz system Start-Stop.

Za design Sharana odpowiedzialny jest Walter de Silva (szef designu koncernu) i Klaus Bischoff (szef designu marki). Stworzyli oni vana opierając się na nowym DNA Volkswagena. Bez wątpienia Sharan najnowszej generacji to jeden z najbardziej aerodynamicznych vanów. Auto będzie oferowane na wszystkich rynkach w znanych z innych Volkswagenów wersjach wyposażenia Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbardziej ekskluzywny wariant) oraz w 9 kolorach. W normalnej konfiguracji van jest pięcioosobowy, z trzema niezależnymi siedziskami z tyłu. Pojedynczych foteli drugiego rzędu, dzięki nowej koncepcji siedzeń EasyFold, nie trzeba już demontować, lecz wystarczy je po prostu schować w podłodze. Dostępny będzie również tak zwany „pakiet 6 siedzeń” i „pakiet 7 siedzeń”. W wersji sześcioosobowej w drugim i trzecim rzędzie zamontowane są po dwa siedzenia. W przypadku 7-osobowego Sharana drugi rząd obejmuje trzy pojedyncze siedzenia (jak w wersji 5-osobowej), a trzeci rząd – dwa fotele. Warianty przeznaczone dla 6 i 7 osób w każdej wersji wyposażenia będą posiadały seryjnie trzystrefową klimatyzację automatyczną.

Na krętych i malowniczych drogach Norwegii bez trudu mogliśmy przekonać się jakie są wartości jezdne nowego vana. I trzeba przyznać, ze Sharan egzamin zdał na piątkę. Auto prowadzi się niemal tak dobrze jak Passata, nie odczuwając jego gabarytów. Volkswagen jest także ekonomiczny. Średnio podczas trzydniowych jazd testowych samochód spalił 6 litrów oleju napędowego. Trzeba jednak pamiętać, że maksymalna prędkość w Norwegii to autostradowe... 80 km/h.

Sharan jest już dostępny w Polsce. Jego cena rozpoczyna się od 99 tysięcy złotych.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe