Poprawiona Klasa C 2010-11-04
Mercedes Klasa C

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Mercedes Klasy C niedawno przeszedł face-lifting. Samochód dostał m.in. nowe lusterka boczne i światła do jazdy dziennej LED, które zostały wkomponowane w zderzak.

Nasza Klasa C wyróżniała się czymś jeszcze – pakietem AMG. W jego skład, poza obniżonym zawieszeniem, wchodzą chromowane dodatki, pakiet aerodynamiczny i charakterystyczne felgi z lekkich stopów. Zmieniona karoseria, pokryta soczystym, czerwonym lakierem przyciąga nie tylko wzrok przechodniów i innych kierowców, ale również policji. Funkcjonariusze dwukrotnie zatrzymali nas do kontroli, gdy jechaliśmy z przepisową prędkością, bo chcieli ...dokładnie obejrzeć Mercedesa.

Wnętrze nie jest tak porywające, ale z pewnością spodoba się fanom Mercedesów z lat 90. Charakterystyczny kształt deski i daszka nad zegarami przywodzi na myśl m.in. starą klasę E. Strasznie tu ciemno, ale do wykonania nie sposób się przyczepić. Nawet dół deski rozdzielczej jest wykonany z miękkiego tworzywa, co w autach aspirujących do klasy premium, jak Opel Insignia czy Ford Mondeo, nie jest wcale oczywiste. W Mercedesie - jest. W desce chowa się duży ekran prostego w obsłudze komputera. Tylko czemu w tak drogim aucie ciągle nie ma menu w polskim języku, skoro jest nawet duński i turecki? Są za to rozwiązania typowe dla niemieckiej marki – dźwigienki tylko po lewej stronie kierownicy i pulpit sterowania fotelami umieszczony na drzwiach.

Miejsca nie jest przesadnie dużo. Fotele przednie dobrze trzymają ciało w zakrętach, ale siedzisko mogłoby być minimalnie dłuższe. Bagażnik ma pojemność 485 l. Pod podłogą znalazło się miejsce na rozkładaną skrzynkę. W kufrze są również schowki, haczyki na zakupy i subwoofer firmy Harman/kardon.

Mercedes klasy C z pakietem AMG to jednak nie stuprocentowe AMG i nie ma pod maską potężnego silnika. Jednak doładowany motor 1.8 o mocy 184 KM znakomicie radzi sobie z czerwonym kombi i pozwala rozpędzić się do setki w 8 sekund. Od 60 do 100 km/h Klasa C przyspiesza w trochę ponad 5 sekund, a od 80 do 120 – w 7. Znaczek Blue Efficiency podpowiada, że Mercedes ma być oszczędny. Faktycznie, samochód nie jest zbyt łakomy jak na dobre osiągi i spala średnio 10 l/100 km. Za silnikiem nie nadąża 5-biegowa skrzynia biegów, jakby z poprzedniej epoki. Mercedes ma w ofercie również 7-biegowe automaty, które z pewnością reagują szybciej i mniej szarpią. To właściwie jedyna wada auta. Nie sposób przyczepić się do zawieszenia i układu kierowniczego. Klasa C jest zwinna i wręcz klei się do drogi. Mimo twardszych sprężyn pokonywanie dziur nie jest uciążliwe, a prowadzenie to czysta przyjemność.

Mercedes Klasy C 200 CGI kosztuje w podstawowej wersji ok. 130 tys. złotych. Krwistoczerwona wersja z pakietem AMG – już 180 tys. Kto uważa, że wysoka cena to tylko kwestia gwiazdy na masce – jest w błędzie. Mercedes Klasy C jest naprawdę… klasowym samochodem wyznaczającym standardy.

Mercedes-Benz C200 CGI BlueEfficiency
Moc: 184 KM przy 5250 obr./min
Moment obrotowy: 270 Nm przy 1800 obr./min
Długość/Szerokość/Wysokość: 4600/1770/1460 mm
Pojemność bagażnika:  485/1500 l

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8,4 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Średnie testowe spalanie: 9,6 l/100 km
Cena wersji podstawowej: 138 800 zł
Cena wersji testowej: 180 000 zł

Żródło: moto24tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe