Test: Opel Meriva - mały, ale dojrzały 2010-11-25
Opel Meriva

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Trwa ofensywa modelowa Opla. Insignia i Astra zostały świetnie przyjęte przez rynek. Teraz w wyciąganiu firmy z długów ma pomóc nowa Meriva.

Mały van ma spore szanse na sukces. Meriva łączy w sobie praktyczne rozwiązania, które Opel ukrył pod hasłem Flex, oraz odrobinkę ekskluzywności spod znaku samego Rolls-Royce'a.

Nadwozie

Meriva wygląda naprawdę atrakcyjnie. Testowana przez nas wersja dodatkowo zwracała na siebie uwagę przechodniów za sprawą czerwonego lakieru Magma. Przetłoczenia i światła wyraźnie nawiązują do Astry i Insigni.

Wnętrze

W nowej Merivie najważniejszy jest jednak środek, do którego wchodzi się w nietypowy sposób. Opel to jedyny producent, obok wspomnianego wcześniej Rolls-Royce'a, która ma w swojej ofercie auto z tylnymi drzwiami, które otwierają się pod wiatr niezależnie od przednich. Drzwi nie są tylko bajerem i otwierają się pod dużym kątem 84 stopni. Dzięki nim naprawdę dużo łatwiej zająć miejsce w tylnym rzędzie.

System FlexDoors to nie jedyne ciekawe rozwiązanie. FlexFix pozwoli nam przewozić rowery bez konieczności instalacji specjalnego bagażnika rowerowego. FlexRail to szyna zainstalowana pomiędzy fotelami, po której możemy przesuwać uchwyty na napoje i schowek. Z kolei FlexSpace to system aranżacji tylnych foteli.

Wnętrze jest nie tylko ergonomiczne, ale również całkiem nieźle wykonane. Do koloru nadwozia można dobrać odpowiednie wykończenie środka. W naszym przypadku był to zestaw Czerwone Curry. Wiele elementów jest zrobiona z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów. Najeżoną przyciskami konsolę środkową znamy z innych nowych modeli Opla. Obsługa wymaga przyzwyczajenia, ale po chwili nauki stwierdzimy, że pokrętła i guziki są rozmieszczone logicznie. Największym atutem auta jest jednak przestronność, rodem z samochodów nawet o dwie klasy większych.

Napęd

Nasz Opel Meriva miał pod maską benzynowy silnik 1.4 turbo o mocy 140 KM. Moment obrotowy osiągany już przy 1800 obr./min jest wysoki i wynosi 200 Nm. Dzięki temu auto jest naprawdę elastyczne, a  wyprzedzanie - bezstresowe. Przyspieszenie do setki wynosi 10,4 s. Ze spalaniem można zejść poniżej 7 litrów, jednak agresywniejsza jazda skutkuje wzrostem zużycia paliwa o 3-4 litry. 6-biegowa skrzynia pracuje bez zarzutu, podobnie jak zawieszenie. Mimo wysoko położonego środka ciężkości, nadwozie prawie się nie przechyla. Meriva prowadzi się przyjemnie i pewnie, jest stabilna nawet przy gwałtownych zmianach kierunku jazdy i nagłym hamowaniu.

Cena i podsumowanie

Opel Meriva jest samochodem niewielkim, ale dojrzałym. Dorosła jest również jego cena. Wersja Enjoy z silnikiem 1.4 turbo kosztuje  69 900 zł. Konkurencyjny, podobnie wyposażony Citroen C3 Picasso jest o 10 tys. tańszy. Meriva oferuje jednak przestrzeń i jakość na poziomie dużo większych od siebie aut. Klientów może też skusić oryginalnymi rozwiązaniami. Zapewne niektórzy marzą, żeby wysiadać z auta jak brytyjscy lordowie.

Opel Meriva 1.4 Enjoy

Moc: 140 KM(4900 obr./min)
Moment obrotowy: 200 Nm (1850 obr./min)
Długość/Szerokość/Wysokość [mm]: 4288/1812/1615
Pojemność bagażnika: 397/1496 litrów
Cena: 69 900 zł

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe