Citroen C5 Tourer - komfort w czystej formie 2010-12-09
Citroen C5

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Ciekawa stylistyka, fantastyczny komfort i nietypowe rozwiązania techniczne od wielu lat charakteryzowały auta Citroena. Ostatnio było z tym gorzej, ale C5 Tourer to powrót francuskiej marki do korzeni.

Wygląd

W porównaniu do poprzednika, nowy C5 zmienił się radykalnie. Zniknęły jajowate kształty i łezkowate światła. Citroen wygląda solidnie, jednak bardziej finezyjnie niż np. Volkswagen Passat. Przetłoczenia i chromowane listwy dodają C5 lekkości i sprawiają, że samochód jest elegancki. Ciekawe są również światła.

Wnętrze

Wnętrze jest równie interesujące. Materiały są miękkie, przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Deska rozdzielcza jest zorientowana poziomo, inaczej niż w autach niemieckich, gdzie najważniejszy jest centralny panel. Prostą obsługę utrudniają za małe przyciski. Szkoda, że duży ekran nawigacji nie jest dotykowy. Tablica przyrządów jest awangardowa, ale czytelna. Wygląda jak projekt stylistów z lat ’50, którzy tworzyli wizje aut przyszłości. W nocy część wskaźników możemy wyłączyć.

Najbardziej interesującym elementem jest kierownica. Nieruchomy rdzeń przypomina przenośne konsole do gier i nie przeszkadza w jeździe. Górne ramiona kierownicy są na tej samej wysokości, co rdzeń. W tym wypadku stylistyka przegrywa z ergonomią, bowiem takie rozwiązanie wymusza trzymanie wolantu dość wysoko. Otwory w kierownicy pokryte metalem są umieszczone z kolei zbyt nisko.

Miejsca jest dużo w obu rzędach. Przednie fotele są fantastyczne: duże i z szeroką możliwością regulacji.

Bagażnik ma pojemność od 535 do 1490 litrów. Nie brakuje w nim ciekawych rozwiązań. Jest kilka schowków i latarka. Kabinę można oddzielić od bagażnika siatką, ale wymaga to wprawy. Jednak najciekawsza rzecz znajduje się przy haczyku na zakupy – to przycisk do obniżania progu bagażnika. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, tył auta można opuścić nawet o 6 cm.

Wrażenia z jazdy

Zawieszenie Hydractive III+ przydaje się jednak nie tylko przy ładowaniu toreb. Jego wysokość można samodzielnie regulować, np. gdy chcemy podjechać pod krawężnik lub pokonać szutrową drogę. Standardowo jednak zawieszenie samo dobiera skok oraz siłę tłumienia nierówności. Efekty są znakomite, a komfort - niespotykany w innych autach. Citroen C5 wręcz płynie po drodze, która zawsze wydaje się płaska, jak tafla jeziora. Samochód przechyla się trochę w przód i w tył, ale nie na boki. Zawieszenie można trochę utwardzić dzięki trybowi Sport,  ale nawet wtedy C5 jest bardzo wygodne.

Z podwoziem współpracuje świetny silnik diesla – 2 litrowy HDI o mocy 140 KM. Średnie spalanie wynosi 6,7 litra. Trzeba mieć bardzo ciężką nogę lub stać długo w korkach, żeby przekroczyć 8,5 litra na 100 km. Sześciobiegowa skrzynia jest precyzyjna.

Cena i podsumowanie

Citroen C5 Tourer w wersji Exclusive kosztuje 118 tys. złotych. Testowana wersja była droższa o 8 tysięcy, jednak Citroen często udziela wysokich rabatów na swoje auta. C5 z pewnością warto się zainteresować. Francuz klasy średniej jest elegancki, wygodny i świetnie wyposażony. To idealne auto dla ludzi z otwartymi umysłami, którzy nie boją się awangardowych rozwiązań i nie patrzą na motoryzacyjny świat przez pryzmat stereotypów.

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

Moc: 143 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 320 Nm przy 2000 obr./min
Długość/Szerokość/Wysokość: 4829/1860/1491 mm
Pojemność bagażnika:  535/1490 l

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,9 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie testowe spalanie: 6,7 l/100 km
Cena: 118 400 zł

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe