Audi A4 - technologia ponad wszystko 2010-12-23
Audi A4

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Do grona sedanów klasy premium aspiruje coraz więcej aut, m.in. Ford Mondeo i Opel Insignia.

Mimo, że to naprawdę porządne samochody, standardy w segmencie wciąż wyznaczają ci sami gracze: BMW, Mercedes i Audi ze swoim modelem A4.

Audi jakie jest, każdy widzi. Poszczególne modele są do siebie podobne, co nie znaczy, że wyglądają źle. Wielki wlot powietrza z przodu jeszcze kilka lat temu szokował, dziś nie jest niczym niezwykłym. A4 ma eleganckie nadwozie o idealnych proporcjach . Takie detale, jak przednie i tylne światła z diodami LED, mają świadczyć o zaawansowaniu technologicznym Audi. Odrobinę sportowego sznytu dodają 16-calowe felgi o ciekawym kształcie.

Wnętrze jest wykonane nienagannie. Wszystkie elementy są bardzo dobrze spasowane. Tworzywa sztuczne są miękkie, a detale - chłodne w dotyku, bowiem są zrobione z prawdziwego metalu. Niestety, skóra na fotelach trochę się marszczy. Brakuje też miejsca, zwłaszcza z tyłu. Z przodu przestrzeń ogranicza środkowy tunel. Bagażnik jest za to całkiem pojemny i ma 460 l, chociaż pakowanie może utrudniać mały otwór załadunkowy.

Audi A4 to samochód skrojony pod kierowcę. Siedząc w wygodnym fotelu mamy wrażenie, że deska rozdzielcza nas otacza. W prostej obsłudze pomagają gałki i spore klawisze. Dostęp do najważniejszych funkcji zapewniają duże przyciski koło skrzyni biegów oraz komputer pokładowy z joystickiem, czterema guzikami pomocniczymi oraz klawiszem „Return”.

Nasz samochód był wyposażony w dwulitrowego diesla TDI, o mocy 170 KM i z momentem rzędu 350 Nm. Silnik trochę klekocze, ale pozwala przyspieszyć autu do setki w mniej niż 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. W trasie Audi spala zaledwie 6 litrów/100 km, w ruchu ulicznym – 3 litry więcej. Do działania napędu poza miastem nie mamy zastrzeżeń. Tak samo jak do zawieszenia, które może pracować w trybie automatycznym, komfortowym i sportowym. Przeszkadzało nam za to kiepskie wchodzenie pierwszego biegu. Ponadto, jadąc wolno w mieście nie ma co wrzucać dwójki. Jeśli choć na chwilę zdejmiemy nogę z gazu, auto zgaśnie. Wiemy, że to diesel, ale bez przesady.

Najbardziej w Audi A4 zaimponowały nam nowoczesne systemy. I nie myślimy tu o start and stop, który czasem nie działa gdy jest zbyt zimno. Testowa a-czwórka została wyposażona w Audi lane i side assist (lejn i sajd asist). Gdy zaczniemy zmieniać pas ruchu bez włączenia kierunkowskazu, auto zareaguje ostrzegawczym drganiem fotela. Jeśli zaś włączymy migacz, ale w martwym polu lusterek znajduje się inny pojazd, poinformuje nas o tym pomarańczowa lampka. Wszystko przebija jednak aktywny tempomat wyposażony w radar, który działa od prędkości 30 km/h. Korzystaliśmy z niego nawet w mieście. Poza prędkością możemy ustawić odległość od poprzedzającego samochodu, a Audi samo będzie przyspieszać i hamować.

Niestety, za takie zabawki przyjdzie nam zapłacić cenę sięgającą 210 tysięcy złotych. Jednak podstawowa wersja Audi A4 ze 170-konnym silnikiem 2.0 TDI kosztuje niecałe 136 tysięcy. To nie tak wiele jak na samochód, który wyznacza standardy w klasie w dziedzinie wykończenia, stylistyki i technologii. Jeśli więc potrzebują państwo nowoczesnego, dynamicznego i oszczędnego auta dla dwóch osób, proszę zajrzeć do salonu Audi.

Audi A4 2.0 TDI

Moc: 170 KM przy 4200 obr./min

Moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-2500 obr./min

Długość/Szerokość/Wysokość: 4586/1772/1427 mm

Pojemność bagażnika:  460/833 l

 

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8,6 s

Prędkość maksymalna: 220 km/h

Średnie testowe spalanie: 7,2 l/100 km

 

Cena wersji podstawowej: 135 600 zł

Cena wersji testowej: 210 000 zł

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe