Alfa GT - ślicznotka z dieslem 2011-01-13
Alfa Romeo GT

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Do niedawna montowanie silnika Diesla w coupe uchodziło za herezję. Teraz to już nic niezwykłego, a mocne jednostki wysokoprężne sprawiają, że sportowe auta mogą być wreszcie nie tylko szybkie, ale i oszczędne. Mogą być też piękne, pod warunkiem, że noszą znaczek Alfy Romeo, tak jak model GT.

Alfa GT z dieslowskim silnikiem 1.9 JTD z wyglądu nie różni się od wersji benzynowej. Auto zbudowano na płycie podłogowej Alfy Romeo 156, jednak bardziej przypomina mniejszy model 147. Dynamiczną sylwetkę zaprojektował mistrz włoskich stylistów – Bertone.


Przez duże drzwi wchodzi się do ładnego wnętrza wykonanego z niezłych materiałów. Fotele są dość twarde i ciasne, ale świetnie trzymają ciało na zakrętach. Z tyłu miejsca w zasadzie brak. Sportowa deska ma piękne zegary umieszczone w tubach. Ergonomia mogłaby być lepsza, ale Alfie można wybaczyć takie rzeczy, jak zintegrowanie przycisku otwierania wlewu paliwa z wyłącznikiem systemu ASR. Bagażnik jak na coupe jest pojemny – ma 320 litrów.

GT nie tylko dobrze wygląda, ale również świetnie jeździ. Nasza wersja miała mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zwany przez Alfę Romeo Q2. Mówiąc najprościej, dzięki Q2 Alfa GT połyka zakręty dziecko kaszkę. Mimo napędu tylko na przód, samochód jedzie jak rasowe RWD. To zasługa nie tylko mechanizmu różnicowego, ale również zawieszenia. Niestety, jest ono zdecydowanie za twarde jak na polskie warunki. Sprawdza się za to na malowniczych włoskich i niemieckich drogach. Niektórym jazdę może zepsuć skrzynia i sprzęgło. Biegi trzeba wręcz wbijać, a sprzęgło brutalnie kopać.

Alfa Romeo jest napędzana silnikiem 1.9 JTD o mocy 150 KM i momencie obrotowym rzędu 305 Nm. Przyspieszenie do setki zajmuje 9 sekund i nie jest to wynik imponujący. Silnik jest za to dynamiczny. Rozpędzenie Alfy od 60 do 100 km/h na czwartym biegu trwa tylko 6,2 sekundy. To wynik lepszy o 0,5 sekundy od wersji z benzynowym silnikiem V6. Średnie spalanie jest niewielkie i wynosi 7 litrów na 100 km. Nic dziwnego, że 70% nabywców Alfy Romeo GT wybiera właśnie wersję z silnikiem Diesla.

Państwu też ją polecamy. GT kosztuje 109 tys. złotych, ale w tej cenie trudno znaleźć równie piękne coupe zrobione w starym, dobrym stylu włoskich mistrzów.

Żródło: moto24.tv galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe