Dacia Stepway - rumuński fun 2011-02-03
Dacia

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Stepway, powstały na bazie Dacii Sandero, jest pierwszym w segmencie low-cost uterenowionym samochodem do rekreacji. W porównaniu z bazowym modelem przybyło mu i zalet i wad.

Stepway to obok Dustera najbardziej gorący wariant Dacii. Powstał w oparciu o model Sandero, od którego różni się dodatkami nadającymi mu terenowy charakter. Samochód faktycznie wygląda bojowo, ale i tak jest przeznaczony w zasadzie tylko na asfaltowe drogi, choćby z powodu typowo szosowych opon, w dodatku opasających opcjonalne alufelgi. Prześwit Stepwaya zwiększono do siedemnastu i pół centymetra, jednak napęd jest przenoszony wyłącznie na przednią oś. W porównaniu ze zwykłym Sandero wersja ta może co najwyżej sprawniej przejechać większe zaspy śnieżne albo nierówności jezdni. Za to dzięki plastikowym nadkolom czy dolnej części zderzaków malowanych na czarno Stepway jest bardziej odporny na miejskie obcierki. Seryjne relingi umożliwiają też łatwiejszy montaż bagażu na dachu.

Wnętrze jest takie samo jak w innych Daciach. Samochód ma prosty kokpit wykonany z tanich, ale dobrze zmontowanych plastików. Fotele są przeciętnie wygodne, ale przestrzeń w aucie jest zadowalająca, podobnie jak objętość bagażnika – 320 litrów. Zaskakuje umieszczenie przycisków opuszczania szyb - na środkowej konsoli - oraz uproszczona obsługa spryskiwacza przedniej szyby. Po pociągnięciu dźwigni spryskiwacza do siebie na szybę pryska płyn, ale nie uruchamiają się wycieraczki. Trzeba je włączać niezależnie.

Największy minus Stepwaya to jego masa. Pojazd jest o 161 kg cięższy od zwykłego Sandero, co przekłada się na pogorszenie osiągów auta. W dodatku pod maską pracuje nienajmocniejszy, 68-konny silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra.
Stepway zyskuje za to na stacji benzynowej. W mieście spala około siedmiu litrów ropy na 100 km, a na trasie zużycie spada poniżej sześciu litrów.

Testowana Dacia Stepway kosztuje 43 600 zł, a więc tyle co podobnie wyposażone Sandero z nieco mocniejszym silnikiem Diesla. Choć zwykły Sandero jest mniej ciekawy wizualnie, to zapewnia równie dużą funkcjonalność i znacznie lepsze osiągi, przy podobnym zużyciu paliwa. Wyposażenie opcjonalne Stepwaya nie jest drogie. Klimatyzację manualną z radiem CD mp3 możemy dokupić za 1300 zł.

Ci, którzy uparcie chcieliby wykorzystywać Dacię poza drogami utwardzonymi niech lepiej wybiorą Dustera. Jest większy, zapewnia lepsze właściwości terenowe, a z napędem na cztery koła kosztuje zaledwie 6 tysięcy złotych więcej.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe