Seat Exeo - niemiecka prezyzja, hiszpański temperament? 2011-03-17
Seat

Auto wiadomości dostarcza Moto24.tv

 

Recepta na sukces wydaje się prosta: Uśmiechnąć się do innego koncernu ze swojej grupy, wycyganić od nich świetnie sprzedający się model, zmienić nieco wnętrze na hiszpańską modłę, przypiąć swoje znaczki i ruszyć na podbój rynku.

 

Koszty – praktycznie żadne. Designerzy nie lasują mózgu wymyślając nowe, rewolucyjne linie, inżynierowie nie głowią się nad nowymi silnikami i technologiami. Nic tylko produkować.

 

Tak też pomyśleli w Seacie i wymyślili Exeo – czyli Audi A4 poprzedniej generacji w odświeżonym opakowaniu. Mimo marketingowych zabiegów Hiszpanów, wprawne oko klienta za nic w świecie nie da się oszukać, że Exeo od A4 czymś się różni. Stylistyka samochodu jedynie z przodu nieco przypomina seatowski "arrow design”, znany choćby z Ibizy nowej generacji. Konstrukcja Exeo jest bardzo stonowana, łagodna i raczej prosta. Brakuje zawadiackiego charakteru jakim odznaczają się Leon czy Ibiza – jest za to konserwatyzm Audi. Sedan bez charakteru, a już na pewno bez pazura, któremu wprawdzie nic nie można zarzucić, ale i pochwalić niespecjalnie jest za co. Całokształt stanowi kawał dobrej i solidnej niemieckiej roboty o ponadczasowym stylu, przyprawionym szczyptą południowej fantazji.

 

Gwarancją przyjemnej podróży są fotele. Seat w testowanej wersji jest autem usportowionym, dlatego też jego siedziskom nadano mocniej wyprofilowany kształt. Na tylnej kanapie dwie osoby podróżują swobodnie i całkiem komfortowo. Seat nie jest zbyt dużym sedanem, jednak jego przestrzeń pasażerska została perfekcyjnie zaprojektowana. 460 l pojemności bagażnika również stanowi całkiem niezły wynik w tej klasie.

 

Testowana wersja ma sześć poduszek powietrznych oraz pakiet ABS, TCS, MSR, ESP i EBA. Jednostką testowanego modelu jest 1.8 litrowy silnik turbo benzynowy o mocy 150 KM. Silnik jest żwawy i dynamiczny i precyzyjnie reaguje na dociskanie pedału gazu. Prędkość maksymalna sięga 217 km/h, a do setki rozpędzimy się w nieco ponad 9 sekund. Manualna, sześciobiegowa skrzynia płynnie zmienia przełożenia. Exeo nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo. Seat połyka średnio 12 litrów w cyklu miejskim. Na trasie spalanie oscyluje na poziomie 7,8 l, a w cyklu mieszanym zapotrzebowanie nie przekracza 9 litrów.

 

Niezastąpionym walorem Exeo jest cena. Ten samochód w wersji podstawowej Reference z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l wyceniono na niespełna 78 tyś zł. Wartość testowanego egzemplarza wynosi 90 tyś zł. Za tę cenę dostajemy bogate wyposażenie jakość Audi – trzeba przyznać, że Hiszpanie grają fair.

Żródło: moto24.tv

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe